• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

Gweny skrev 2015-12-08 10:37:35 följande:

Har ni tänkt något på namn?

Vi har 3 tjejnamn vi gillar, men svårare med killnamn..

Vi har en griffeltavla där våra förslag kommer upp, precis som er har vi svårt
    För just killnamn. Vid rul tänkte vi också kika på kön, då kanske man får det lite enklare att minska urvalet iallafall.
  • Frutopia

Ni som gått i andra Trimestern eller är däromkring, hur har ni det med symptom. Nästäppa har jag haft sen V6 är i 15+0 imorgon. Det kan jag leva med. Det som har kommit de senaste veckan är att mina armar somnar under natten så jag vaknar av ren smärta när de vaknar till liv. har läst mig till att det kan vara typ karpaltunnelsyndrom men som kommer från armbågen. Oerhört smärtsamt och jobbigt. Får ta upp med bm vid nästa besök

• Frutopia
    Sälma Riit skrev 2015-12-10 07:16:51 följande:
    Det hade jag förra gången! Det hjälpte mig att köpa en typ av handskar med skena på Apoteket och sedan sova med dem. Gör det så fort som möjligt så du slipper lida så mycket!
    Tack för tipset, blir en trip till Apoteket!
  • Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-10 12:11:52 följande:
    Det med armarna låter riktigt jobbigt. Jag hade ont i händerna för någon vecka sedan i ca en vecka. Googlade och hamnade på svar om karpatunnelsyndrom, men kände inte direkt att det stämde på mig.
    Ändå kändes smärtan i händerna som relaterat till graviditeten. Vet inte riktigt varför. 
    Annars är jag fortfarande tröttare än vanligt, lite illamående ibland.Är fortfarande inte sugen på vilken mat som helst utan har ganska specifika krav på vad jag vill äta och inte..Har också molvärk/växtvärk av och till varje dag. 

Är i vecka 16+0 i morgon :D
    Det jag tror jag har är typ karbinaltunnelsynsrom typ. Så fort armen är böjd i 90 grader under natten så somnar dem, höger är värre än vänster
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-12-10 19:48:29 följande:
    Låter inte som ett jättekul symptom du fått, lyckas du sova något på natten? När ska du på nästa besök hos bm?
    Nej inte ett dugg kul, vaknar runt tre av att armen är borta och måste skaka liv i den, sen börjar smärtan så fort den vaknar. Kan göra ont i upp till 30 min! Usch och fy.. Jag ska till bm den 21/12 så det är inte så långt kvar
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2015-12-21 21:28:28 följande:
    Ja, det är verkligen skönt! Men barnmorska som gjorde undersökningen var knepig. Hon lugnade aldrig vår oro utan sa bara "enligt de parametrar jag har tittat på så bla bla bla". Ville mest skrika: Men du rekommenderar inte abort??? (Jag har kompisar som fått höra att barnet inte kan leva utan för deras kroppar.)
    Usch vad hemskt. Man är ju så utsatt och då vill man bli lugnad!
  • Frutopia
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-29 12:38:55 följande:
    Tvåäggs, det sattes in 2 embryon (FET) och man har kunnat se en tydlig skiljevägg mellan dem på UL. :)
    Grattis vad kul!!! Jag längtar till den 7:e då det är vår tur :)
  • Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-28 21:17:38 följande:
    Grattis!!

Har också varit på RUL idag. En frisk och pigg bebis som såg ut att vara en tjej :)

Känns så skönt att veta att hon vekar må prima där inne! Nu  ska jag och min man bara slappna av och njuta av resten av graviditeten! Ingen mer onödig oro!
    Gud vad kul!! Njut nu :)
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-04 12:56:16 följande:

Hur ser era magar ut såhär långt? Ni som vill kan väl lägga upp bild? :) skriv vecka också.

Här är min i slutet på vecka 18 med kläder. (Är mullig sedan innan också så jag tycker mest min mage ser tjock ut).

Jag har också några kilon extra, men skillnaden nu i 18+4 än förra veckan är stor. Även fast jag tycker att jag mest är tjock :) rul på torsdag och jag har alla möjlig mardrömmar och dåliga tankar.. Usch måste tänka positivt.. Kram till er alla gravida mamas :)
  • Frutopia
    utandig skrev 2016-01-04 12:39:31 följande:

Idag tickade ett litet hjärta på ultraljudet 6+4 nu längtar vi tills vi passerat risk veckorna och kan slappna av lite :). Kraftig överstimulering har resulterat i att min kropp vart total kass. ont som f*n i magen och ryggen, många besök pga andfåddhet och ultraljud , vätska i äggstockar , bakom,framför livmoder osv. Tar blodförtunnande för att risken är stor för proppar i vårt fall. Man blev glatt överraskad idag och min man satt helt förtrollad och tittade på de lilla hjärtat på skärmen. UNDERBAR känsla, Grattis till alla er andra. BTW mår illa av allt. mariekex verkar göra det lite bättre kan tipsa om. har också hört att salta kex ska va bra. 

Härligt!! Jag har tyvärr inga förslag på lindring
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15