-
Han sa att jag kunde sluta i v9+1ca. Saken är att min äggstockar inte alls producerar progestoron vilket borde väl vara naturligt att sluta med dem när moderkakan tar över?hatten skrev 2015-11-18 21:22:57 följande:Jag är i v 11+1 idag och tar fortfarande progesteron men håller på att trappa ner och kommer ta sista på fredag. Jag är jätte orolig över att sluta men försöker lita på läkaren.. skulle egentligen ha slutat vid 10+0 utan att trappa ner.... När har din läkare sagt att du ska sluta?
-
Gjorde kub idag. Så skönt att se en sprattlande lite filur :) nu är det verkligen en lite knodd därinne.
-
Ja visst är det! Nu blev det verkligt för oss båda :) jag har några lutinus kvar som jag tar slut på på söndagJunilängtan skrev 2015-11-26 21:01:06 följande:Åh vad underbart! :) Vilken vecka är du i?Frutopia skrev 2015-11-26 17:31:43 följande:Gjorde också kub nu i veckan, så magiskt att se! Och jisses vad man såg att den lilla ärtan växt efter vul :D
Gjorde kub idag. Så skönt att se en sprattlande lite filur :) nu är det verkligen en lite knodd därinne.
Hur känns det för dig nu? Har du slutat med lutinus helt? -
Vi var på Huddinge och de var oerhört bra, var förstående och var väldigt givmilda med ulbilder. Alla läkare säger att det inte ska vara någon fara. Och nu när moderkakan tar/tagit över känns det säkrare i mitt huvud iallafall att sluta nu.Junilängtan skrev 2015-11-27 20:57:40 följande:Haha jag blev helt chockad över att vi kunde se den så tydligt! Fick se inzoomning på armar och ben också, med små fingrar och tår, helt magiskt! :D
Känner du fortfarande oro kring att sluta helt med lutinus? -
Köpte byxor för ett tag sen, underkläder har jag inte ens reflekterat över än, men är nog en bra ide när brösten växer som de gör.Jasmin Karlsson skrev 2015-11-27 16:42:46 följande:
Beställt mammakläder idag! Skulle kolla i affärer men sonen började gråta och skrika och hade inget tålamod så det fick bli att beställa på nätet. Köpte klänningar, linnen och sånt. Allt i mammastorlek. Magen putar redan så det kommer nog behövas. Ännu behövs det inte riktigt, men jag brukar använda rätt lösa kläder.
Något jag vill tipsa om är att tänka på tiden efter förlossningen! Jag hade inte tänkt så mycket på det, men tänk på att ni nog vill ha bekväma kläder efter förlossningen (man spenderar mycket tid i soffan och sängen!) och att det är bra att ha amningskläder. Tjocka (!) bindor hade jag inte heller tänkt på, så det fick jag skicka maken att köpa, vilket inte var helt lätt. Denna gång får det bli ett "mamma-kit" till mig.
-
Tack snälla :) vi ska ditt för rul den 7/1. Hur är det annars? Var lite orolig när du inte var inne här på ett tagJunilängtan skrev 2015-11-29 06:15:13 följande:Åh så skönt, vad glad jag blir för din skull! :)
Vi var också på huddinge, kommer göra vårt rul där också :) -
Jag har också hört att det inte är bra, men inte på vilket sätt. Jag skulle nog bli stressad av att ha den.frucgsvensson skrev 2015-12-01 12:17:58 följande:Jag har dessutom läst/hört att det inte är så bra (eventuellt, finns ingen riktig forskning tydligen) att köra med sån där. Likväl som att göra så många ultraljud. De säger ju att det inte är helt nyttigt att göra för många ultraljud.
Jag har varit sugen på en sån där angelsound/doppler, men vet inte om jag törs! Vet inte om jag är extremt fjantig.. Någon annan som hört nått om det? -
Åh mycket som händer på kort tid med andra ord :) hoppas det funkar bra. Jag har varit symptomfri vilket har både varit jätteskönt och läskigt då jag inte haft kvitto på att set gått bra (efter kub) släppte oron helt nästan. Blev det en stor omställning med både flytt och jobb? Vart gick flytten?Junilängtan skrev 2015-11-30 20:09:44 följande:Då har du en dag innan mig! :D Jag mår bara fint, nu nästintill symptomfri. Hur mår du själv? Du hade inte heller så mycket symptom?
Har varit mycket med flytt och jobb den senaste tiden, så har inte haft mycket fritid över till annat, men tack för omtanken :) -
Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)Junilängtan skrev 2015-12-06 12:58:35 följande:
Idag köpte vi de allra första bebiskläderna, åh så underbart det kändes! Så puttiga och söta! Vill att tiden ska springa fram nu :D
-
Det är lite av ett internt skämt mellan oss så jag tyckte det var en rolig julklapp :)Sälma Riit skrev 2015-12-07 20:30:30 följande:Aha! Puh, blev lite orolig där ;) Jag vet att sådana kläder finns och det känns så hemskt att det finns en marknad för dem.