• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

TwinkyIVF skrev 2015-10-24 14:59:59 följande:

Jag har tänk på samma.. för jag är redan stor ???? nej men svullen och så iaf ;)

går också i leggings / mjuka byxor nu.. har redan börjat fundera på när man får köpa mamma jeans.... haha vanliga är ju bara glömma för mig!

Har faktiskt köpt ett par jeans på zalando, väldigt sköna och kommer att kunna ha dem länge i graviditeten, just är de lite för slappa, men snart så :) annars bor jag i leggings jag med. Ha en trevlig lördag
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-10-27 10:02:19 följande:

Kom precis hem från mitt VUL, allt såg toppen ut, en liten sprattlande krabat med tickande hjärta. Beräknad den 2 juni! :D

Välkommen alla nya och grattis!

Åh vad kul! Då har vi samma bf :)
  • Frutopia

Jag börjar få lite ångest. Nu har jag tyvärr läst att det börjar bli kritiskt när moderkakan ska ta över och nu är det stor risk för missfall v9-12. Jag börjar tvivla på min kropp och dess förmåga. Om jag inte kunna producera hormoner från äggstockarna , hur kan min kropp nu hjälpa mitt barn med allt den behöver? Progestoron till exempel. Läkaren sa att äggstockar slutar producera hormonet den här veckan typ, sen tar moderkakan över? Hur ska min kropp och moderkaka hantera det nu om mina äggstockar inte klarade det? Jag vågar helt enkelt inte sluta nu med vaggisarna... Usch vad jag är rädd för min kropp just nu, fan att jag läste det där...

• Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-29 08:41:52 följande:

Alltså, alla tips på hur man lindrar oron för missfall tas emot tacksamt!!

Har tre veckor kvar till nästa ultraljud och är då i vecka 13+  (kub-test)

Hur står man ut fram tills dess?

Jag är så himla rädd för MA då man inte märker att fostret är dött..

Har inget som tyder på det, inga blödningar och ingen extremt smärta. Bara lättare växtvärk ett stundvis väldigt svagt illamående, småsugen att äta hela tiden, och tröttare än vanligt...  Men det enda jag kan tänka på är oron för missfall..

Tips??

Jag är i precis i samma sits. Orolig för just MA men även oron över om min kropp klarar av detta med min historia (hypofys problem) jag tänker konstant på detta och ser egentligen enbart ett ul för att stilla min oro, men det kommer man inte få göra varje gång man är orolig. Jag har nog inte haft riktig glädje än mest oro, är 9+0 nu så har en bit till den magiska veckan... Kommer vi någonsin kunna njuta. Tips mottages gärna :)
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2015-10-30 21:49:26 följande:

Det är klart men det har inte mycket med v 12 att göra. Det kan ju hända andra saker. Men försök att slappna av! Jag säger som en kompis: vid en tidpunkt måste man bara bestämma sig för att vara glad.

Du har rätt sälma riit att det är bara att bestämma sig. Jag försöker vara glad och det håller tills jag tycker att symptom är borta osv. Det som skrämmer mig och vad jag har hört är känsliga delen mellan v9-12 där moderkakan ska ta över, det är liksom nästa milstolpe efter att hjärtat börjar slå. Jag tror och hoppas det hjälper att prata med bm på måndag. Ha en underbar lördag alla gravida tjejer :)
  • Frutopia

En milstople avklarad. Inskrivning hos BM idag. Gick bra, fick förklara min oro och hon bekräftade den med att kontakta läkarna som få kolla mig lite mer. Det känns skönt att vara där och det kändes väldigt konstigt att ha möten inbokade tom februari. Glad

Vi pratade även om KUB, som vi tänker ta och den blir om ett par veckor, får kallelsen om några dagar troligtvis. 

Det kändes märkligt och nästintill som om jag luras när jag sitter där och väntar på min tur, ska jag verkligen sitta här? När vänjer man sig egentligen?

• Frutopia
    Gweny skrev 2015-11-03 15:15:08 följande:

Hej, vet inte om ni kommer ihåg mig, men jag hoppade ur gruppen pga av mf, MEN det visade sig att det inte var ett mf när vi var på vul, dem såg en hinnsäck kvar och efter yttligare 2 vul, det senaste idag, så ser allt bra ut och hjärtat slog så fint!
    känns helt ofattbart!!
    Är i v. 8+2.  så nu avslutades vi från SU och får vända oss till MVC i stan istället.

Nämen gud vad härligt, vad skönt att det gick bra :) välkommen tillbaka i massor
  • Frutopia
    IVFjustnu skrev 2015-11-03 13:27:44 följande:

Hej , 
    jag ska göra ivf om ca 1-2 veckor beroende på när mensen behagar och komma :) Men har börjat bli lite förkyld. Har ni gjort IVF vid förkylning ? Eller måste man boka om till nästa månad?? :(  

Förkyld eller snorig gör inget, men de är avaktande med feber. Lycka till och ät massa c-vitamin
  • Frutopia

Två siffrigt idag 10+0, känns bra, visst Junilängtan Skrattande

Jag mår som vanligt lite trött fortfarande, men jag känner att jag börjar faktiskt bli lite piggare, gick och lade mig 21:15 igår!! ( vilket har varit väldigt sen för mig :) Däremot känner jag av lite Rest Less Legs på kvällen vilket är så fruktansvärt frustrerande, får gå omkring lite för att lunga ner "springet i benen" Samt min nästäppa som håller i sen v6....

Jag blir också förrvirrad av att en del appar säger graviditetsvecka 11 fast jag gick in i 10 idag. 

• Frutopia

Milstolpe imorgon 12+0, det känns helt fantastiskt! Min mage börjar faktiskt synas lite ( jag har lite mage sedan innan) vi ska på kub nästa torsdag så går det bra så tänkta jag bjuda mina kollegor på bullar (bulle i ugn höhö)

Någon mer som fortfarande tar progestoron? Trots min uttalande oro så kan ingen läkare svara på min kropps förmåga. Nu har jag tagit beslutet själv att sluta med lutinus nästa vecka, dels tar de slut då och då ska moderkakan helt tagit över produktionen. Är jag dum som tar beslut själv? När ingen tar min oro på allvar så börjar jag känna mig dum och fjantig.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15