• Frutopia

Gravid efter IVF hösten 15

Sälma Riit skrev 2016-01-18 09:07:20 följande:
    Och vi åker till Grand Canaria nästa lördag! Ska bli så skönt. Jag kräks mindre när jag har saker för mig och i 15- har jag mindre lust att hitta på saker så jag ser verkligen fram emot semester!
    Åh vad härligt med värme!!
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 14:14:44 följande:
    Åh! Undra om det inte var där vi också hade tänkt beställa (min man som hittat)! Fick man välja färg då? Vi tyckte den grå färgen var fin i butik då vi kikade på den.

Okej! Vad bra att du skrev det :) kunde man välja mjuklift eller liggdel där? Vi vill ha liggdelen tänkte vi.
    Det var flera färger. Den gråa var rätt svår att se på nätet, men väldigt fin i verkligheten
  • Frutopia
    Gweny skrev 2016-01-18 13:16:42 följande:
    Tack för beskrivningen! Letar själv runt. Vi gillar brios modeller bäst.

Jag fick tips för några år sen att hårdlift är bäst just till sommarbebisar med. Mer luftigt.
    Åh ja, som frucgsvensson skrev, köper man samma paket så kan man klicka på babyskyddet på chassit, bekvämt tycker vi :)
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 14:14:44 följande:
    Åh! Undra om det inte var där vi också hade tänkt beställa (min man som hittat)! Fick man välja färg då? Vi tyckte den grå färgen var fin i butik då vi kikade på den.

Okej! Vad bra att du skrev det :) kunde man välja mjuklift eller liggdel där? Vi vill ha liggdelen tänkte vi.
    Ingen mjuklift, i detta paket var det liggdel, kändes rymlig och hållbar, med ventilations möjlighet i skärmen(blixtlås i sufflett), det kan ju bli värmebölja när det är dags för oss
  • Frutopia
    Gweny skrev 2016-01-18 16:37:57 följande:

Idag var äntligen RUL! Allt såg bra ut. Var en väldigt livlig krabat. . Hon höll med datumet som

SU, 11/6.

Svårt förstå ändå att vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

Åh vad härligt att höra :) det är väldigt svårt att förstå att det där lilla befruktade ägget man såg under lupp är en livs levande bebis!
  • Frutopia

Åh jag vill också känna, har "nåt" men får inget gensvar när jag buffar tillbaka. Jag vill ju också att sambon ska få känna. Är så ivrig och längtar så tills vi båda verkligen kan känna. Men vi får iallafall se henne en gång till på ett riktat ultraljud imorgon där jag tror vi ska gå igenom hjärnan och fötter? ( har fel på hypofys och har klumpfot )

• Frutopia
    Gweny skrev 2016-01-21 09:52:42 följande:
    Hade dem sett något troligt fel på UL sist alltså?
    Nej inget fel, de vill bara titta lite noggrannare imorgon så då blir det en läkare som kikar, vilket känns skönt. De problem som skulle kunna ärvas av lilltjejen går att åtgärda så jag är inte särskilt orolig om de skulle hitta något av det.
  • Frutopia
    Gweny skrev 2016-02-02 23:25:07 följande:
    Jag kommer ta ut alla som jag kan. Tar 5 dgr i veckan. Går lägga hela veckan tror jag.

Blir väl runt 15 mån h*n börjar dagis. (haft så innan)

Sambon tar nog sen ut strödagar och extra på sommaren.
    Det är så svårt att planera, planerar jag på fks hemsida så känns det som att jag måste snåla för att kunna va hemma längre, 3 dagar första året och 5 dagar efter 1 år så räcker det till inskolning 15 mån. Nu är det ju även 90 dagar som är enbart för partnern också, troligen det som drar ner det?
  • Frutopia

Har inte sytt sedan högstadiet, men lyckades knåpa ihop ett Babynest. Det finns bra beskrivningar på nätet, antingen om du att du syr eller ber någon med kunskaper

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-02-16 15:47:17 följande:
    Haha jisses! Kan knappt ligga på sidan utan att det läcker, hoppas ändå att det vill funka sen :)
    Jag är orolig åt andra hållet. Kan jag amma? för mina bröst är torra, inte en tillstymmelse av mjölk så långt ögat når :)
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-02-23 21:54:24 följande:

Är det någon som har erfarenhet av en Bedside crib spjälsäng? Dom är smalare och med hjul. Troll tror jag märket är?

Jag undrar lite hur den är för då jag läser recensionerna så är det några som skriver att den är lite ranglig, att man inte kan få den tätt mot sängen t.ex.

Jag/vi vill ha en spjälsäng som går att ha nära sängen så att ena sidan tas bort. Det går inte på ikea sängarna vad vi sett, för då kan man ju bara ha sängen i läget längst ner? Har en hög kontinentalsäng och vill ha honom i samma höjd som oss. Jag vill inte ha honom i sängen så det känns som en bra idé med öppen spjälsäng, men vet som sagt inte vilken säng som kan tänkas fungera bra utan att det blir så mycket nivåskillnader på vår och hans säng.

Vi köpte en Bedside Crib av märker jack and Lily, den känns inte ranglig utan väldigt stabil trots hjul. Även vi har kontinentalsäng och den gick att justera så högt. Vi är väldigt nöjda, för vi vill ha henne nära men vågar inte ha henne i sängen, sambon rör sig väldigt.
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2016-02-25 19:20:31 följande:
    Jo! Nu kom jag på en sak. Själva babyskyddet går inte att fästa direkt på vagnen som jag förstod det som, utan man måste ha någon slags adapter så att det ska fungera. Om man alltså köper travel-setet.
    Vi köpte brio smile, paket med babyskydd som gick att sätta på chassit utan adapter
  • Frutopia
    ettplusettlikamednoll skrev 2016-02-29 20:55:58 följande:
    Nej.

Till mig (oss) sa dom redan på fert.kliniken efter ultraljudet i typ vecka åtta då dom tittade att ett hjärta slog att från och med då så räknas vi  som vilket "vanligt" par som helst.
    Kan det bero på vilket landsting man tillhör? Vi ska runt tul v32, som inte har med ivf att göra, utan det var standard som jag förstod det (Sthlm)
  • Frutopia
    Sälma Riit skrev 2016-02-29 22:39:09 följande:
    Vad jag har fattat var det standard för ivf-patienter. Men det är det inte längre. Vi ska som sagt också göra det för bm tyckte det. Också Sthlm.
    Jaha ok, ja det är nog så då. Vi fick bara hem en kallelse utan att bm nämnt nåt. Bra med extra koll iallafall :)
  • Frutopia
    Jasmin Karlsson skrev 2016-03-09 12:04:59 följande:

Var visst väldigt längesen jag skrev här.
    Jag är i v 30 nu. Förra veckan var jag på tillväxtultraljud för kontroll hur tvillingarna växte. Det visade sig att den ena tvillingen dött. Och det hade hänt ca i v 20. Blev väldigt chockad och ledsen! Det börjar kännas bättre nu, men jag sörjer fortfarande... Den andra bebisen var perfekt storlek, och den sparkar och har sig hela dagarna! Nu är jag sjukskriven, är mest hemma och vilar. Börjar se ljuset i tunneln litegrann och har vågat mig på att förbereda lite för bebisen som ska komma. Men är orolig att nåt ska hända henne också...

Nej så tragiskt, jag kan inte föreställa mig mig <3
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-03-09 17:46:12 följande:

Här går tiden läskigt fort, går in i vecka 29 på fredag. Börjar känna av graviditeten i kroppen rejält nu med mycket ryggvärk och sömnlösa nätter. Stressen på jobbet gör det inte bättre direkt.

Vad hemskt att höra Jasmin Karlsson! Beklagar verkligen <3

Haha vad märkligt att läsa v29, har det gått så fort :) idag är vi på Huddinge för föreläsning om förlossningen. Känns väldigt bra att vi valde Huddinge.
  • Frutopia

Vi var på tul förra veckan, v31+4 och så stor hon var på skärmen jämfört med sist <3 allt såg bra ut, beräknad vikt vid födsel är ca 3700. Och bm kunde se att hon kommer ha en stor kalufs. Åh vad jag längtar.

• Frutopia
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-02 01:19:34 följande:

Och jag vann med att få första bebisen i tråden!!!! Havanna föddes 1/5 kl 18.55 med kejsarsnitt. Vägde 2350 gram och andas själv utan problem!!! Vi är överlyckliga nu

Stort grattis! Vad härligt att höra att allt gått bra <3
  • Frutopia

Hej alla, har varit lite frånvarande, men ser att många har fått sina juveler, roligt! Så även vi, idag 6/6 bf +4 kom Junie. Det blev en utdragen förlossning som slutade med snitt. Värkarna avtog och hon kom aldrig ner, orsaken var att hon har för kort navelsträng så hona kunde helt enkelt inte sjunka mer.

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2016-06-06 20:42:25 följande:
    Åh, stort grattis till er! Har undrat vart du tog vägen, härligt att ni fått er lilla tjej nu, hoppas förlossning med snittet inte var alltför tungt för er?
    Hey.orange skrev 2016-06-06 16:57:42 följande:

Segt! 14 dagar kvar här... Men har fullt upp med att fixa så hon behöver inte komma innan bf, men gärna dagarna kring bf!

Kände också innan att han kunde få hålla sig kvar till bf, men han ville tydligen hålla sig kvar längre, just nu känns det som att han kommer bo där för alltid! Haha
    Det har gått bra, känns lite tråkigt att inte klara det hela vägen, men hon är här nu och smärtan blir mindre och mindre. De har varit helt fantastiska här så Huddinge är ett bra val hoppas er bebis kommer snart
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15