• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • nittondemars

Hej.

Jag hoppas så mycket på att få gå med i den här tråden om någon vecka. Är bara på rd 3 än så länge...

Men eftersom jag ändå tjuvläst tråden nu så passar jag på att ställa en fråga.

Vad använder ni för app för att följa graviditeten?

• Frutopia
    nittondemars skrev 2015-09-29 15:03:25 följande:

Hej.

Jag hoppas så mycket på att få gå med i den här tråden om någon vecka. Är bara på rd 3 än så länge...

Men eftersom jag ändå tjuvläst tråden nu så passar jag på att ställa en fråga.

Vad använder ni för app för att följa graviditeten?

Det känns så länge sen jag var på Ruvdag 3, dagarna verkligen kryper fram.. Hoppas att du får ett plus. Glad

Jag har prövat några appar (ios) men även jag har fastnat för Gravid baby app. har prövat lätt några andra, men denna kändes lite enklare.

• Fortuna15

Hej!

Grattis till er alla som har lyckats! Hoppar in i träden här!

Jag gjorde ett positivt gravtest i söndags med äp den 11 Sept. Borde vara i v 4 någonting... Natten innan testet hade jag molvärk i magen och illamående, var säker på att mensen var på väg. Men inte då! Nu känner jag mig bara allmänt uppblåst i magen ibland, så är så svårt att tro att det verkligen finns ett växande liv i mig!

Har ni funderat hur ni ska berätta för släkt och vänner?

• frucgsvensson

Grattis! :) man räknar äggplock som vecka 2+0 tydligen.

Ja, jag har funderat. Men jag tänker nog vänta till vecka 13, om man kommer så långt. Har funderat på att berätta för mamma redan nu bara för att jag står henne så nära, men jag tvekar. Vill samtidigt ha en ultraljudsbild att visa dem så att det blir mer konkret.

Två vänner vet om vår resa och de berättade jag för på en gång.

• Frutopia

Grattis!

Det är både på gott och ont att jag har berättat för en del vänner och familj. Min historia är känd för de flesta, i första skedet ville jag vara berätta om vilken grej vi är med om. Men nu när vi har plus är det enbart ett fåtal vänner som vet, föräldrar vill vi vänta med tills vi vet mer säkert, men eftersom de vet vad vi pysslar med så kommer de nog börja fråga hur det går snart.

• Fortuna15

Jag tänkte lite lika, blivande mor- och farföräldrar vet om ivf så de kommer väl börja fråga snart. Skulle vara kul att förekomma dem med något roligt avslöjande. Annars vet bara en väninna som också visste om ivf.

• frucgsvensson

Hur känner ni er nu i början? Vad har ni för symtom?

Jag har sån jädra mensvärk alltså som går bak mot ryggen/svanken. Lite halsbränna och smått illamående. Ömheten i brösten har avtagit vilket gör mig nojig.

• Fortuna15

Jag har haft mycket molvärk i magen, mer för några dagar sedan. Lite illamående som har avtagit. Har åkt på en jätteförkylning, så är mest det som stör nu :(

• frucgsvensson

Okej! Jag blir så rädd när den där mensvärken kommer. Känns verkligen som att snart kommer mensen eller missfallet!

Sen har jag märkt att jag blöder i tandköttet nu när jag borstar tänderna. Aldrig hänt förut.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15