• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson

Jag vet faktiskt inte hur det är. Det är ju främst pensionärerna jag måste liksom lyfta upp benen på upp till sängen, vänder dom i sängen och sådär och jag känner att det blir ansträngt mest i ljumskarna. Sen bär man en halv hink ungefär ned potatis som ska skalas, svarta sopsäckar med matrester osv. Så det blir en del lyftande.

Jag är tydligen i vecka 5 nu.

Jag tog ju ett test där det stod gravid 1-2 för två dagar sedan. När bör dom siffrorna har ändrats till 2-3? Har ett sånt test kvar och vill gärna se att det ökas liksom, även fast dom säger att dom där inte är riktigt helt 100 pålitliga.

Jag testar med billiga tester och jag tror mig se en ökning på strecken, men vet inte om det heller är helt övertygande med tanke på att dom blir "gamla" så snabbt.

• frucgsvensson

Nu är jag orolig. Jag har sån vidrig mensvärk ibland, speciellt på morgonen då jag är så kissnödig. Och ju närmare min testdag jag kommer ju värre blir den. Jag får fortfarande positivt på graviditetstest, men jag tycker inte att det ökat något i styrka och brösten ömmar inte lika mycket längre. Åhhhhh..

Har iallafall mailat vår läkare och fick tid för VUL den 27/10. Låååångt dit.

• Frutopia

Imorgon är officiell testdag, men ville förbereda mig och ville vara säker på fortsatt pluss ???? jag fick gravid 2-3 gravid! Så hcg höjs vilket känns skönt. Hur går det för er andra?

• frucgsvensson

Går sådär. Eller ja, det går bra. Vilken dag är du på? Jag har fått gravid 1-2 bara, tog ett till sånt igår. Det borde ändrats till 2-3 tycker ja. Men vi får se! Har officiell testdag på fredag så.

• Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-09-28 19:47:25 följande:

Går sådär. Eller ja, det går bra. Vilken dag är du på? Jag har fått gravid 1-2 bara, tog ett till sånt igår. Det borde ändrats till 2-3 tycker ja. Men vi får se! Har officiell testdag på fredag så.

Jag är på ruvdag 14 på en tredagars. Jag tog mitt första cb med 1-2 i lördags och fick 2-3 idag. När ändras det där egentligen? Jag har hört nåt att det går det för fort är det inte heller bra. Men vad som kan vara fel då vet jag inte...puh det är ju en pärs oavsett vad...
  • frucgsvensson

Jag har ingen aning jag heller. Och egentligen ska man väl inte analysera och titta så mycket på dom där testen. Men det är ju så svårt!! Jag håller på bli tokig ja snart av oron.

• Frutopia

@Frugsvensson

jag hoppas att man till slut kan släppa testerna....Flört Jag ringde imorse och meddeladet plusset, nu känns det lite mer verkligt! Vi ska på första VUL den 20/10 vilket känns som en evighet. Ringde även MVC för inskrivning veckan efter enligt rekommendation från Huddinge pga ev långa väntetider.

Jag blev även tillbakalagd en vecka, är enligt BM på Huddinge v5 (4+4) vilket känns mer normalt än appens beräkning.

Nu börjar det här känns verkligt, jag har nåt i magen som förhoppningvis säger mamma om något år Glad

• frucgsvensson

Ja, jag hoppas också att man kan släppa allt snart och bara försöka tro på det här.

Jag har ju också fått ultraljudstid, men jag vet inte om jag ska ringa MVC ännu.. Skulle vilja veta att allt är bra innan man går dit.

• frucgsvensson

Då är du några dagar före mig :) jag är vecka 5 (4+0).

Fast jag fick tid för ultraljud en vecka efter dig. De hade inga tidigare tider. Jag börjar smått förstå det här nu..

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15