• Fortuna15

Gravid efter IVF hösten 15

Hej!

Grattis till er alla som har lyckats! Hoppar in i träden här!

Jag gjorde ett positivt gravtest i söndags med äp den 11 Sept. Borde vara i v 4 någonting... Natten innan testet hade jag molvärk i magen och illamående, var säker på att mensen var på väg. Men inte då! Nu känner jag mig bara allmänt uppblåst i magen ibland, så är så svårt att tro att det verkligen finns ett växande liv i mig!

Har ni funderat hur ni ska berätta för släkt och vänner?

• Fortuna15

Jag tänkte lite lika, blivande mor- och farföräldrar vet om ivf så de kommer väl börja fråga snart. Skulle vara kul att förekomma dem med något roligt avslöjande. Annars vet bara en väninna som också visste om ivf.

• Fortuna15

Jag har haft mycket molvärk i magen, mer för några dagar sedan. Lite illamående som har avtagit. Har åkt på en jätteförkylning, så är mest det som stör nu :(

• Fortuna15

Ja, fy för mensvärk! Jag fick väldigt tidiga sammandragningar i min första graviditet (start ca v 16) och jag var ju konstant rädd för missfall. Hade också foglossning, men det var ingenting jämfört med rädslan för vad magsmärtan kunde föra med sig...

Blödning i tandköttet? Ajaj! du får försöka borsta med mjuk tandborste kanske? Man kanske bör börja skölja med fluor? Tandstatuset kan ju förvärras under graviditeten... Fast å andra sidan kan kanske för mycket fluor vara skadligt?

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15