• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Smyger in här... Tjuvtestade plus igår och digitalt gravid idag!! har td på måndag egentligen.

Vågar inte hoppas för mycket än. För 1,5 år sen plusade vi oväntat, men blev sen ma. Så är väldigt rädd & glad samtidigt!

Ska överraska sambon ikväll. han var nämligen på jobbet i morse och jag gör kväll. Vill ju se hans min.

• Gweny
    Junilängtan skrev 2015-10-01 18:30:10 följande:

Vart har alla här gjort ivf?

Vi gjorde vårt på huddinge och har varit helnöjda, bemötandet där har varit toppen! :)

Sahlgrenska går jag på. Är jättego personal.
  • Gweny
    missmissis skrev 2015-10-01 19:19:10 följande:

Å, vilken överraskning han ska få! Kul! Berätta gärna hur det va. :)

Han blev chockad och glad! Jag la en kanelbulle i ugnen och bad honom hämta det jag hade där i....tog en liten stund för honom att koppla "bulle i ugnen" var jättekul.
  • Gweny

No Ka Oi>> Ja, jag fattar inte själv att jag kunde hålla mig.
    som du säger, man kanske inte borde, men hjärnan går igång med en gång att planera, se framåt och man vill titta på saker! Måste ju våga tro på att det ska gå bra!

vårblomman>> välkommen in, jag har också barn sen innan(dock inte min sambo) Vi fick ett ma förra sommaren också, efter vi hade sett hjärtat slå, så det var väldigt tufft. Enda gången vi plusat under alla år, förrän nu då. Så hoppas verkligen det ska gå vägen nu!

• Gweny
    ÖnskaTroHoppas skrev 2015-10-02 10:12:51 följande:

Lättnad - so far, so good! UL idag (v 8+2) och allt såg bra ut, hjärtat slog så fint! Tänk om det blir ett syskon till slut...

Lycka till till övriga som snart ska på UL! Trevlig helg!

åhh vad underbart att se, skönt det såg bra ut.
  • Gweny
    vårblomman skrev 2015-10-02 13:53:07 följande:

Tack för alla lyckönskningar och lycka till till er också. Försöker att njuta av graviditeten. Jag läste någonstans någon som sa att den väntar faktiskt ett barn och inte ett missfall, jag försöker tänka så.

Jo jag har också läst det, sunt tänkt. Men svårt ibland. Jag försöker..

Så fort jag inte känner nåt av mina symtom dock blir jag nojig!

Så jag förstod mitt ma var... Alla symtom var puts väck en dag.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2015-10-02 17:54:25 följande:

Åh fick nyss rejält ont i magen. Det nöp till ordentligt, under en lång stund. Liknar den smärtan man får då det vrider om i magen, fast medmer nålade känsla. Åh vad rädd jag är att det är missfall på gång!!

förstår du blir nojig!

Får tro det är livmodern som växer och det drar i ligamenten#
  • Gweny

Frutopia>> jag måste också fortsätta med lutinus fram till vul. Lagom roligt med allt kladd men vad gör man inte.

I vilkem vecka har ni fått era vul-tider? Jag ska ringa in på måndag och få datum.

• Gweny

Det är så psykiskt påfrestande! Så fort jag inte känner något symtom blir jag nojig. Har lite mensvärk nu på morgonen... Uch , svårt vara positiv.

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 09:32:35 följande:

Hej! Jag är gravid i v 7 (tror jag, 2 st embryon, 6 och 7-celliga sattes in 1/9), BF maj 2016. Har en 4-årig son sedan tidigare IVF, så detta var FET.

du har inte varit på vul än? så du vet om bägge tagit sig?
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15