• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

hatten skrev 2016-01-20 12:57:04 följande:

Var på ul i dag och allt såg bra ut, åh så glad man blir! :) Det blir många tjejer här i tråden för vi väntar också en tjej! Eller han sa att i v 20 kan man inte säga helt säkert om det är en tjej, men med 98% säkerhet menade han. Så visst vågar man köpa lite tjejkläder nu!?? :)

Så skönt det såg bra ut!

Herregud vad tjejer. Är det en pojke än så länge här?
  • Gweny

Åh så kul att ni kan känna buffarna nu utanpå. Jag går och väntar ivrigt på det! Sån härlig känsla. Väldigt fräckt när dem drar tex en fot från ena sidan till andra.

Sen kan msn buffa på magen och så buffar dem tillbaka.

• Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-21 09:33:48 följande:

Åh jag vill också känna, har "nåt" men får inget gensvar när jag buffar tillbaka. Jag vill ju också att sambon ska få känna. Är så ivrig och längtar så tills vi båda verkligen kan känna. Men vi får iallafall se henne en gång till på ett riktat ultraljud imorgon där jag tror vi ska gå igenom hjärnan och fötter? ( har fel på hypofys och har klumpfot )

Hade dem sett något troligt fel på UL sist alltså?
  • Gweny

Frucg>> ja här är det mest full fart på kvällarna med!

Angående amning så är det synd med den pressen s många känner! Slitsamt och barnet får inte i sig tillräckligt. Nä funkar det inte så blir det flaska.

Dock gått bra innan.

En vän till mig hade bestämt sig innan att inte amma pga privata skäl och det blev ju hysteri från dem. Men tänk...hennes barn växte upp ändå!

• Gweny
    Lutetzia skrev 2016-01-22 19:45:24 följande:

Avis på er som börjat känns av bebisen! Jag har inte känt något än, men det är rätt tidigt än. Vecka 17+4 i dag.

Om precis en vecka är det dags för RUL! Samtidigt som jag längtar så känns det också otroligt nervös. Kommer verkligen att känna mig lättad om allt går bra och förhoppningsvis kunna släppa en stor del av oron.

Jo RUL hjälpte faktiskt. Har haft jobbigt innan med oro och funderingar. Speciellt då jag haft blödningar osv.

Ska ni ta reda på kön? (om jag nu inte redan frågat)
  • Gweny

Igår kväll kände jag första buffen när jag höll på magen. Mysigt. Sambon blev avis.

• Gweny

Frucg>> i början var lusten helt borta. Nu är dem tillbaka. Min sambo är väldigt förstående. Sen har jag inte mycket lust under amnings-perioden. Får se hur det blir denna gång.

Är så mycker hormoner och kroppen ändras, så tycker männen borde ha förståelse. Är inte borta för evigt.

• Gweny
    CarMa skrev 2016-01-24 22:13:13 följande:

I torsdags gick jag in i vecka 20 och då gjorde vi även RUL , bebis mår jättebra och vi väntar en flicka :)

Vi gjorde även ultraljud i vecka 13 eftersom vi gjorde KUB test och även de värdena var toppenbra.

Magen börjar bli riktigt stor, sambon tyckte den var stor nog åt 2 stycken :)

Så skönt och kul med tjej!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-24 22:44:21 följande:

Hoppas att min också kommer tillbaka. Jag kan givetvis visa närhet och så på andra vis och det gör vi, men sexet är ändå en viktig del för MIG. Min man förstår helt och hållet, det är nog mig själv jag blir lite "besviken" på.

Är så kort tid i livet det gäller, så försök att släppa såna tankar, kommer nog fortare än du anar.
  • Gweny

Jag känner inte av så jättemycket heller. Varierar. Msn blir ju lite smånojig, men snart lär vi alla ha massa sparkar och bök att känna mer av.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15