• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Hoppsan2016 skrev 2016-01-17 12:43:07 följande:

Vi ska oxå på RUL imorgon :)

Kul! Ska ni ta reda på könet?
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-01-17 13:32:48 följande:

Vi gjorde ju NIPT så vi vet att vi väntar en tjej =)

Ska ni göra det?

Ah just, blandar ihop. Min hjärna är gravid-flummig.

Nej, vi bägge vill vänta och se.
  • Gweny

Tack ska ni ha!!

Fortsätter luska i barnvagnsdjungeln själv. Kul för er som bestämt er och väntar hem.

• Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-18 10:39:32 följande:

Vi körde brio smile, paketpris inkl babyskydd och bas för 7200kr. Vi köpte från babyhuset.se

Om ni kör på det paketet behöver ni inte köpa regnskydd, jag missade att man fick med det och köpte ett annat, så nu har vi två (får se om vi säljer eller skickar tillbaka ) annars var de snabba i leveranserna dock lite meckigt att hämta ut (4paket varav ett 16 kg) men med två kundvagnar så gick det galant. Köpte även insektsskydd och skötväska.

Fin vagn & väska.

Varför valde ni just den vagnen?
  • Gweny
    Frutopia skrev 2016-01-18 12:22:50 följande:

Vi prövade några alternativ, men strök de dyraste rätt snart, vi vill lägga pengar på andra saker. Brio smile har stora lufthjul varav två svängbara fram, vilket blir enklare att manövrera med en hand, eller i trånga utrymmen. Brion hade stor varukorg och enkel att fälla ihop men framförallt kändes bra att köra och manövrera för mig som är liten. Till en början så var vi inne på mjuklift, men de är lite mindre och risken finns att större barn växer ur tidigare än planerat.

Tack för beskrivningen! Letar själv runt. Vi gillar brios modeller bäst.

Jag fick tips för några år sen att hårdlift är bäst just till sommarbebisar med. Mer luftigt.
  • Gweny

Idag var äntligen RUL! Allt såg bra ut. Var en väldigt livlig krabat. . Hon höll med datumet som

SU, 11/6.

Svårt förstå ändå att vår lilla 4-celliga klump blivit till en liten människa.

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 18:58:49 följande:

Grattis till fint RUL!

Oj, vilken tydlig och fin bild ni fick! Vilken skillnad det kan vara på de olika apparaterna de har! Vi fick visserligen ingen hel profilbild (bara ansiktet) eftersom han låg så tokigt i magen.

Tack! Ja är verkligen otrolig skillnad på maskiner... På SU såg vi jättedåligt.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-01-18 21:58:28 följande:

Har ni några förslag på pojknamn? Vi har kikat igenom flera sidor på nätet med namn, men inget som riktigt sätter sig! Bomba med allt ni har!! :)

Svårare med killnamn! Letar själv runt.

Slänger in förslag

Theo

Sander

Lo

Benjamin

Joel

Oskar

Albin

Seth

Måns

Viktor
  • Gweny

Nä precis... Inget känns 100!

Viggo var fint.

Jag är inte sån som vill ha namn på 10-topp listan heller.

• Gweny
    Hey.orange skrev 2016-01-20 10:10:41 följande:

Nu har vi genomfört RUL och vi väntar också en tjej! Många tjejer i tråden nu! Vi är överlyckliga! Vecka 18+1 <3

Så kul! Ja riktig tjejbomb i tråden.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15