• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Hoppsan2016 skrev 2016-02-04 16:33:49 följande:

Håller med. JAG och MIN MAN vill bestämma hur vi ska göra med ledigheten. Fridolin och Ramson ska inte lägga sig i i hur vi göra. Sen har inte alla samma möjligheter till delat FP. Min man har eget företag, och vad ska han göra, stänga ner verksamheten i några månader???? Sen ska vi hitta på en lösning som passar OSS, men samma lösning funkar inte på ALLA. Varför kan man inte acceptera det?

Exakt! Låt oss få bestämma själva över hur vi ska göra med våra livssituationer.

Vi lever väldigt jämställt här hemma ändå, så löjligt arugument.

Och som du säger...inte lätt för egenföretagare.
  • Gweny

Junilängtan>> jo det går bra. Gick in i v.23 idag och full fart i magen varje dag. Får passa på innan det blir trångt i magen.

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 12:18:50 följande:

Ok. Dålig kvalitet men du ska ju inte ha det så länge.

Jag har köpt vanliga kläder därifrån, men dem har varit bra. Tyckte dock att det var mer åt stora storlekar så.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 09:03:20 följande:

För er som inte känner något kan jag dela med mig av mitt elände. En livlig krabat som sparkar och boxas när man har kräksjukan var visst ingen kul kombo ;)

Huua låter inget vidare. Krya på dig!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-02-08 16:11:43 följande:

Vi har fastnat lite hör hemma. Vi VILL börja handla och köpa grejer åt lillen, men det är som en spärr som säger ifrån.

Sen vet vi liksom inte var vi ska börja!? Vagnen måste beställas snart vet vi. Men sen då, var börjar man?

Hur mycket kläder behöver man i början?

VAD behöver vi? (Helkroppsbodys? Kortärmat? Osv) vi är beräknade till 6/6.

Vilka storlekar är bra att ha? Vi väntar en pojke.

Kolla runt på nätet el gravid-tidnigar, dem brukar ha bra checklistor med saker och antal kläder som behövs. Köp inte för mycket i minsta storlek...växer så fort! (om nu födda i normalt v.40)

Finns så mycket extra saker som inte alltid behövs känner jag. Känn in om det verkligen behövs.

Vissa små spyr ofta/lätt. Dreglar mycket, så kan gå åt lite bodys.

Blöjor går åt massa!! Och aminingsskydd(lägger i bhn). Se till ha mjuka byxor och bindor till dig med. Man är öm och har avslag i några veckor.

Vi har köpt lite kläder och skötbädd. Går och klurar på barnvagn, svårt!
  • Gweny

Hur har ni det med namn? Klart eller svårt komma överens?

Vi har det svårt...speciellt med killlnamn!

• Gweny

Frucg>> min son föddes i maj och när det var som varmast på sommaren hade han bara blöja ibland. Kortärmad bodys är bra med och tunn filt.

Inte dåligt ni har 3 namn iallafall! Vi hade 3 flicknamn, men så fick en arbkompis barn nu i januari och tog såklart ett av dem 3...... Av alla 10000 namn som finns!!

• Gweny

Jag har haft pyjamas på och sen en virkad filt(små hål i) från jysk tror jag. Så är det lätt och andningshål ifall dem får över huvudet i spjälsängen och även i vagn på sommaren.

Hårdlift i barnvagn gör det mer luftigt på sommaren med. Blir lätt varmt i barnvagnar.

Ett tips, känn i nacken på bebisen och se om h*n har lagom temperatur.

Hoppsan2016>> åh avis jag blir! Hade ni lätt komma överens med namnet?

• Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-02-10 11:05:02 följande:

Gah! Börjar noja mig för viktnedgång. Är överviktig från början och därför inte gått upp så mycket. Hade gått ner två kilo hos bm sist och hon sa att det inte var någon fara. På semestern gick jag upp lite, men har nu efter magsjuka gått ner fem kilo! Borde jag bli superorolig? (Det har nu gått så långt att mina vänner påpekar att jag har gått ner i vikt, fastän magen pekar rakt ut.)

Ingen fara. Barnet ser till att få i sig sin näring.

Jag är också överviktig ochhar inte gått upp något i vikt. Men den har ju växt ändå.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-02-10 19:46:50 följande:

Jo, de säger ju det :) Men det är väl därför jag mår så dåligt kan jag tro. Har fått i mig normalt med mat idag så det får bli jobbet imorgon!

Hoppas det går bra att jobba! I början av grav var jag vrålhungrig. Nu har jag inte känt hunger på flera veckor och blir fort mätt. Kanske för kroppen har resurser att ta av.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15