• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Lulak1 skrev 2016-03-31 16:50:24 följande:

Hallo 

Igår var vi på ultraljud allt ser ut normalt bebisen är väldigt aktiv och väger 2012 gr . Lite under kurvan men helt ok :))) . 

Nu är bara 5-6 veckor kvar för oss är i v 34 nu . 

Vi reste mycket på påsk men allt gick bra . 

Längtar efter varm och soligt väder 

Åh inte långt kvar då! Kul att få se bebisen!

Går själv in i v.31 i helgen.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-04-01 16:20:53 följande:

Har varit hos barnmorskan idag och fått så mycket stöd. Jag berättade allt om vad läkaren hade sagt och hon blev förskräckt. Sedan sa hon att jag tyvärr inte var den enda som haft klagomål. Min bm är bra och stöttande och hon hejar på nr jag gör bra saker och klagar inte på när jag gör mindre bra saker (som i att äta godis ibland). Hon vill att vi gör utredningen om diabetes, men tror inte att det är någon risk. Eftersom jag haft högt socker några gånger så ska man utredas så det är helt i sin ordning tycker jag. Känner mig stärkt idag!

Så skönt hon tog dig bra och stöttar!
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-04-07 21:37:30 följande:

Ingen diabetes! Hurra!

Vilken lättnad!
  • Gweny

Går in i v.32 idag! Otroligt vad tiden flyger iväg. Är full fart i magen, som växer på nu rejält.

Skönt vara ledig från jobbet och kunna vila när man behöver.

På tisdag blir det dessutom shopping på ullared.

• Gweny

Sälma>> man slutar aldrig att förvånas! Se till att gå till den andra läkaren, han verkar ju förstå mer att gravida behöver få vila!

• Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-13 11:49:21 följande:

Har för mig att det skrevs lite om extra ultraljud här pga att vi gjort IVF?

Hur som. Min BM ringde idag för jag hade tagit fel på dag för besök. I samtalet sa hon också att hon skickat en förfrågan om ett extra ultraljud. Jaha? Varför då? Frågade jag för det är nämligen ingenting hon har nämnt för mig förut.

"Jo, det är för att ni har gjort ivf, du är förstföderska och för att du gick in med en liten övervikt".

Mjaha...? Förstår ingenting. Ska dit på fredag iallafall så får höra då, men varför behöver vi göra ett till ultraljud?

Hört om fler som får det, som gjort ivf, men inte på mitt. Men kan väl vara kul att få se igen.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-04-13 15:32:35 följande:

Absolut roligt att se honom igen, men blev lite snopen då vi redan varit på ett extra UL pga misstänkt vidgande njurbäcken (visade sig att det inte var så tillslut). Blev lite rädd att de struntat att berätta om något var fel, eller misstanke om något annat eftersom det aldrig ens kommit på tal om detta.

Ah ja du tänker så, då kan jag förstå du undrar mer.
  • Gweny

Igår var vi på inspirationsföreläsning om förlossningen på sjukhuset där vi ska vara. Var käckt och sambon fick bra tips om hur han kan stötta/hjälpa till kände han.

Men under pratet så tog dem upp lite skämtsamt att alla vet ju hur det går till att göra barn(men hur kommer dem ut) då kändes det lite i hjärtat, då det inte är så självklart för alla.

Men men...det närmar sig verkligen. Spännande.

• Gweny

Frucg>> för mig var det inte ens på tal om kriterier att få göra ett till... Nåja hoppas allt är bra.

Så han ligger neråt nu? Vilken vecka är du i?

Ska till min bm på tisdag, se hur det verkar för mig.

• Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-04-15 21:22:12 följande:

Jag var på en extra UL idag just pga moderkakan. Jag hade tur och den har flyttat på sig så nu slipper jag kejsarsnitt!!!! Såååå glad. Lilltjejen i  magen sög på sitt finger och det var rätt häftigt att se. Hon vägde ca 2000-2100 gr nu i v 31+2. Fick fina bilder hem och nu sitter och firar dagen med jordgubbar =)

Men så skönt! Kul att få se henne.

Vi ligger nära. Är i v.31+6 själv. 80 % avklarat.

Gott med jordgubbar! Kommer sakna äta det i sommar. (kan ge utslag på bebisen när man ammar)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15