• Gweny

Gravid efter IVF hösten 15

Hittade en lista....

Tecken på förvärkar:

Mensliknande kramper ovanför blygdbenet

Tryck eller ömmande känsla i bäckenet, lår eller ljumske

Molande värk långt ner i ryggen eller tryck över ryggen

Kramp i magen eller diarré

Ökade flytningar

Vattenlik vätska, rosaaktig eller brunaktig flytning eller blod från vaginan.

• Gweny
    Junilängtan skrev 2016-05-16 19:46:08 följande:

Ja hur ser det ut med det där att gå över tiden för oss IVFare? Har hört/läst någonstans att de i regel inte låter en gå över en vecka, just för att befruktningsdagen är helt säker till skillnad från naturlig? Fast det stämmer ju inte på ditt senastdatum då iofs :P

Har inte jag hört om faktiskt. Men hoppas vi slipper gå över!

Som ni säger...börjar bli spännande nu i tråden.
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-16 20:51:37 följande:

Vad tycker ni tjejer... Ska vi starta ett nytt tråd sen när våra bebisar är ute eller ska vi säga hej då när bebisar är ute eller fortsätta att skriva här?

Ja vore kul! Här eller en ny tråd kvittar för mig.

Nu när vi ändå ska gå hemma ett tag sen.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-17 22:03:57 följande:

<3 Nu går allt dock vääääldigt långsamt. Tur att jag har Twitter samt en halvgalen man som kör frågesport med mig. Värkar igång men de är inte så farligt onda än.

Kan tyvärr ta sin tid med igångsättning, men nu är det bara på tal om timmar kvar, så spännande!
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-17 14:36:53 följande:

Är det bara jag som väntade nr 4?

Jag väntar min 3e! Sambons 1a.

Tufft när kroppen har fungerat förr, men nu inte ville alls längre. Tacksam för vi fick denna Hjälp!
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-17 23:44:36 följande:

..nu har jag fått göra nummer 2, 1-2 gånger VARJE DAG i några dagar. Mycket ovanligt under de här månaderna som gravid. Läst i en annan tråd här att man kan "tömma sig" innan det är dags. Erfarenheter?

Det är vanligt dem sista veckorna. Jag har haft det så ett tag med. Upp till 3 ggr varje dag.

För en del är det ett bra tecken att det är nära, kroppen är duktig att göra eget lavemang så att säga.
  • Gweny
    Junilängtan skrev 2016-05-18 09:26:44 följande:

Tömning verkar vara något nästan vi alla går igenom lite extra mycket nu :P

Och snart kommer något annat istället.
  • Gweny
    frucgsvensson skrev 2016-05-18 12:39:48 följande:

Oh okej! Är så fascinerad av vad kroppen kan göra alltså! :)

Men det här kan alltså pågå några veckor? Behöver inte betyda att det är nära?

Jo det kan det göra. Men minns att det tömdes när det satte igång på riktigt med.

Du kommer märka när det blir mer på g.

Våra kroppar är helt fantastiska!!

För min del har det börjat med all slemproppen gått helt på norgonen och några timmar senare startar värkarna. Men för vissa kan det dröja länge efter slemproppen gått...kan även lossa i omgångar.

Se hur det blir denna gång.
  • Gweny
    Sälma Riit skrev 2016-05-18 14:18:57 följande:

Imorse 8:48 föddes vår lilla flicka och hon ska - såklart - heta Selma :) Jag skriver mer när jag har hämtat mig för det blev lite dramatiskt för min del på slutet. Selma mår dock fint!

Åh stort Grattis till eran tjej!!

Tänkte på dig i natt och fick för mig att vid 9:00 är h*n ute...var ju bra gissat.
  • Gweny
    Hoppsan2016 skrev 2016-05-18 19:02:32 följande:

Och alla mina 4 har startat på olika sätt, eller nästan...

Första med vattenavgång sen kom värkar. Gick över 9 dagar

Andra barnet, igångsättning. Gick över 10 dagar

Tredje, värkar, och gick över bara 3 dagar.

Och nu fjärde, vattenavgång i v 33+2, slutade med akut kejsarsnitt i v 33+4.

Har aldrig sett min slempropp haha

Det var en blandad skara! Då säger dem ändå att bara 10% startar med vattenavgång.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15