• nittondemars

Gravid efter IVF hösten 15

Hej.

Jag hoppas så mycket på att få gå med i den här tråden om någon vecka. Är bara på rd 3 än så länge...

Men eftersom jag ändå tjuvläst tråden nu så passar jag på att ställa en fråga.

Vad använder ni för app för att följa graviditeten?

• nittondemars
    frucgsvensson skrev 2015-09-29 15:09:16 följande:

Den jag har heter "gravidkalender & babyapp". Tyckte den var lättast att förstå med bilder osv.

Frutopia skrev 2015-09-29 15:32:01 följande:

Det känns så länge sen jag var på Ruvdag 3, dagarna verkligen kryper fram.. Hoppas att du får ett plus. 

Jag har prövat några appar (ios) men även jag har fastnat för Gravid baby app. har prövat lätt några andra, men denna kändes lite enklare.

Tack för tipsen! Tittade lite snabbt på appen, verkade innehållsrik och enkel. Men borde väl inte surfa runt där för mycket än... Ruvardag 4, hur får man tiden att gå...?!
  • nittondemars

Igår eftermiddag kunde jag inte hålla mig längre och tog ett grav test (ruvardag 9). Det var ett PLUS !!! :) Så nu kan vi äntligen börja hoppas på en liten juni- bebis <3

Jag har inte känt av några grav symptom ännu. Alla här inne verkar ha en massa symptom... Jag har haft hicka tre dagar i rad, vilket jag aldrig annars har. Men aldrig hört talas om det som graviditetssymptom... ;)

• nittondemars
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 20:42:58 följande:

Kan lugna dig med att säga att jag inte heller hade så mkt symptom när jag var på ruvardag 9 ;)

Jag förväntar mig dock MER nu när jag ör i vecka 6. De allra flesta verkar ju börja må ordentligt illa då osv, men inte än :)

Jag är väl inte orolig för det egentligen. Men nåt litet bevis på allt som händer i kroppen skulle kännas bra. Lite ömmande bröst, stickningar i magen eller så. Får helt enkelt ta ett nytt test om jag vill ha bevis ;)

Blir lite förvirrad över det här med dagar och veckor. Om jag är i v4+2, så är jag i vecka 5 därför att femte veckan är påbörjad?!
  • nittondemars
    frucgsvensson skrev 2015-10-06 21:21:20 följande:

Hm..redan vecka 5? När hade du äggplock? För en vecka sedan skulle jag varit på ruvardag 13 och då i vecka 5 (4+0) Du var på rd9 va? Kan ju stämma förstås :)

Om du är i vecka 4+2 så har du gått fyra hela veckor och två dagar, alltså är två dagar in på vecka 5.

Jag satte in en fryst femdagars blastisar den 26/9. I appen skrev jag in senaste mens 6/9... Just nu känns det som att varje dag, eller varje timme nästan, betyder massor. Men sen påpekar appen att det är 248 dagar kvar... Jo, tack för den liksom!
  • nittondemars
    Namnlös2015 skrev 2015-10-07 12:38:39 följande:

Hej!

Jag är inte gravid än, men har börjat med Gonal-F och ska på UL i morgon. Ska sätta mig en dag och läsa igenom hela tråden :)Men tänkte smyga in en fråga!

Hur vanligt är det egentligen med överstimulering?

Hej.

Jag vet ingen statistik på överstimulering tyvärr.

Vid mitt äggplock i våras var jag lite överstimulerad. För att kroppen skulle få återhämta sig så väntade vi några extra dagar innan insättning, som blev på dag 5 istället för dag 2. Så det löste ju sig ändå.

Men de gör ju UL för att hålla koll på hur kroppen svarar på hormonerna. Finns det tecken på överstimulering så kan de sänka dosen de sista dagarna. Lycka till imorgon!
  • nittondemars
    missmissis skrev 2015-10-07 19:16:01 följande:

Vi var på VUL idag och såg ett tickande hjärta. :) Äntligen!! Jag är så lättad!

Åh vad härligt! Stort grattis till er! Det måste kännas så skönt. Det är ju ytterligare ett steg mot målet.
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-07 17:38:11 följande:

Jag frågade om det när jag ringde för att boka tiden men fick bara svaret att det var omöjligt att svara på och att det inte finns några siffror på det. Men det kan jag tyvärr inte tro en sekund på.

Självklart vet dom hur många som kommer in som det ser normalt ut för och för hur många det blir ett dåligt besked... :(

Ja, det var den dummaste bortförklaringen på länge. De vill väl inte ge falska förhoppningar eller nåt sånt, men det lugnar ju knappast att svara så...
  • nittondemars
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-14 11:32:01 följande:

V 9 (8+3). Var på ultraljud idag (var inte vul som jag trodde det skulle vara). De såg 2 fina foster med tickande hjärtan. Känner mig lättad över att det inte är 3, som de tyckte att de såg på gynakuten för 2 veckor sedan.

Mår som en smält marshmallow, orkeslös... Men glad att bebisarna mår bra såklart.

Grattis! Vad härligt att de små utvecklas fint, och vad skönt det måste vara att fått se dem igen.

Jag ska till kliniken på ul 3/10 (känns som evigheter dit) Då är jag också exakt på 8+3. Var helt inställd på att det var vul, men det kanske det inte är..?!
  • nittondemars
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-15 13:56:29 följande:

Nu har vi gjort vårt ultraljud! Vecka 7+6. Den lilla levde och hjärtat slog för fullt. Allt var helt normalt och såg bra ut. Läkaren sa grattis och tyckte att vi skulle slappna av nu och fira!

Stort grattis till er! Härligt att så många i tråden får se fina små liv på ultraljudet! Ni gör helt rätt i att fira lite. Varje framsteg vi gör borde firas!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15