• No Ka Oi

Gravid efter IVF hösten 15

Nu flyttar jag hit från ruvartråden! Japp, här vare Plus ! Helt galet! Testade i måndags (var så nervös så jag skakade) men det är först nu det verkligen börjar sjunka in. Och ändå har jag misstänkt att jag är gravid. När mensen inte kom i helgen och symptomen ökade så började jag inse åt vilket håll det barkade.

Grattis till er jag inte grattat i ruvartråden. Eller va 17, ett stort grattis till oss allihopa! {#emotions_dlg.flower}Gravid{#emotions_dlg.flower}

Min bröst har svullnat nåt rejält. Lite ont gör dom oxå. En kvinnlig kollega glodde på dom i går på lunchen. Det drar i livmoder och ljumskar. Och ibland gör det ont i fogen i blygdbenet (heter det väl) och i ländryggen. 

Bra tips om appar! Jag vågar dock inte ladda ner någon än, väntar på VUL. Skriver lite anteckningar i en dagsboksapp så länge.

• No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 14:44:46 följande:

Vaknat efter nattjobb och känner mig skakig och illamående.. Ska man måsta börja äta något direkt när man vaknat nu redan? Tycker det verkar tidigt att må illa, är ju bara i vecka 5. Blir dock orolig att min smärta i brösten typ helt avtagit?! Det brukar ju vara ett säkert tecken för många..? Bröstvårtorna ömmar när man tar på dom, men förut var hela brösten hårda och som "lera", kändes som att man kunde forma dom då jag tog av bh-n. Inte nu längre. Oroväckande

Jag har inte varit illamående så jag kräks, men aboult att jag känt av illamående. Gjorde det redan innan jag fått plus. Testa dig fram med ätandet. Vissa dagar kommer mitt illamående efter maten. Tror att jag väntat för länge med att äta.

Mina bröst ömmar inte alls på morgonen när jag vaknar. Sedan kommer det smygande och ökande under dagen. Kanske samma för dig fastän du har andra sovtider.

Denna oro och nervositet är ett ständigt sällskap.
  • No Ka Oi
    frucgsvensson skrev 2015-10-01 17:50:26 följande:

Jag ringde faktiskt till min klinik där vi gjorde ivf och frågade vilken vecka jag var i. Då var jag i vecka 3+6 eller något sånt, och enligt min apo var jag på dag 4+nånting, då hade jag slagit in från senaste mensen. Man är i vecka 2+0 vid ÄP säger dom. Så i vanliga fall om man räknar från ägglossning som också är 2+0 så går man ju ca 14 dagar fram till BIM, vilket betyder att man är i vecka 4+0 på BIM. Så fick jag förklarat för mig.

Jag är alltså i vecka 4+3 nu, vilket är vecka 5.

Då stämmer min mens-app (den har ett gravidläge) som säger att det är vecka 5+0 idag.
  • No Ka Oi
    Gweny skrev 2015-10-01 22:49:41 följande:
    Han blev chockad och glad! Jag la en kanelbulle i ugnen och bad honom hämta det jag hade där i....tog en liten stund för honom att koppla "bulle i ugnen" var jättekul.
    Så kul gjort! Cool Impad att du kunde hålla dig hela dagen utan att berätta!

Jag gjorde testet på toa, sen gick jag och la det uppochner framför min man. När tre minuter gått vände vi på det. 
  • No Ka Oi
    vårblomman skrev 2015-10-02 07:42:40 följande:

Hej!

Jag tänkte också hoppa in i tråden om det går bra. Jag är gravid i v 5+5 med tredje barnet. Mina två första barn är också IVF barn. De kom till på första ET och sedan första FET. Denna gång var det svårare. Har hunnit med två ET varav en ordentlig överstimulering, samt tio FET. Fick ett tidigt missfall förra sommaren, så jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång.

Så ni kämpat för ett tredje barn. Vi ville oxå ha tre, men jag bestämde att jag inte ville gå igenom mer än tre återföringar. Vi lyckades med barn nr tre på andra återföringen och väntar nu fjärde barnet med det allra sista embryot. 
  • No Ka Oi

Äsch, grattis och jag håller tummarna skulle jag oxå såklart skriva! 

Egentligen vill jag inte göra det men jag surfar runt på bebissaker. Skulle gärna vilja testa tygblöjor denna gång. Drömde tom om tygblöjor i natt! Jag borde verkligen sluta surfa på bebissaker. Tänk om det är nåt som går fel. Men samtidigt vill jag njuta när jag kan.

• No Ka Oi
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-05 11:48:00 följande:

När ringde ni till kliniken? Innan TD (ni som plussade innan TD såklart) eller väntade ni tills efter TD?

Min klinik bestämde testdatum och ringde upp mig den dagen. 
  • No Ka Oi
    Frutopia skrev 2015-10-05 08:46:17 följande:

Nu är jag i v5 +3 och känner inget mer nämnvärt förutom börstvårtom gör rejält ont, bör jag vara orolig?

Nej du bör inte vara orolig, men det är omöjligt att låta bli. 

Allt jag känner och inte känner analyseras. Två veckor kvar till VUL för min del. Önskar tiden kunde gå lite snabbare. 
  • No Ka Oi
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-03 11:32:08 följande:
    Jag fick för några dagar sedan en blödning och ont i magen så jag åkte in akut till gynakuten, där såg de 2 hinnsäckar, den ena med ett foster och tickande hjärta och den andra med en gulesäck men två tickande hjärtan! Så kanske trillingar! Det var för smått för att se bra. Jag har inbokat vul om 2 veckor igen.
    Shit! Trillingar!?!
  • No Ka Oi
    Gweny skrev 2015-10-05 12:48:55 följande:

Jag får tyvärr lämna er nu.Fått tidigt mf och sorgen är total.

Ska ha samtal med vår IVF-läkare nästa vecka, se hur allt blir.

Lycka till på er väg!

Neeej... Så tråkigt... Jag hoppas ni orkar kämpa vidare.
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15