• TwinkyIVF

Gravid efter IVF hösten 15

Åh jag är i samma sist! Plussade i onsdags på rd 7 starkt! Men ska ringa vår klinik på onsdag och boka till för UL.

Tiden kunde inte gå mer sakta!

Junilängtan skrev 2015-10-08 13:08:25 följande:

Vad tiden går långsamt nu, vill bara komma in och se att lilla pyret lever. Känns som 2,5 vecka är en evighet! :(

Någon annan som kännt sig extra klumpig/klantig? Min klumpighet har till och med fått mig sjukskriven den här veckan, efter ett litet missöde med sovrumsdörren, haha!

• TwinkyIVF
    CarMa skrev 2015-10-11 11:52:58 följande:

Är i v 5 och mår sämst på kvällarna, sura uppstötningar och igår kväll hade jag så himla ont i magen, tror dock att det var ngn reaktion på maten vi åt på kvällen.

Haft mycket känningar i äggstockarna, eftersom detta är min första graviditet handlar mycket om att lära känna kroppen och dess signaler.

Samma här :) vecka 5!

Har också haft ont i magen några dagar nu och ja att gå på toaletten har typ varit omöjligt!

Hur känns det i dina äggstockar? Jag är lite oroad för jag har väldiga känningar i mina ibland också! Antingen högra eller vänstra sidan.
  • TwinkyIVF
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-10-11 17:26:21 följande:

Det stack och "högg" lite smått i mina äggstockar också då och då runt den tiden nu är i nu..

Kan göra det nu också men mer sällan. Nu känner iallafall jag bara av själva växtvärken som känns som en svag mensvärk eller träningsvärk i livmodern och det området :)

För mig gör det rätt ont när det väl kommer. Inte bara lite smått. Men just det att det släpper efter ett tag.. åh ja det är bara hålla tummarna på att det är normalt och att våra VUL ser bra ut sen!
  • TwinkyIVF
    CarMa skrev 2015-10-12 22:16:24 följande:

Har du lika ont fortfarande?

Nej det har lugnat sig lite med äggstockarna, men ibland så behövs vetekudde faktiskt fortfarande!

Hur har du det?
  • TwinkyIVF

4 november har vi dags för första VUL. Längtar ihjäl mig! Jag kommer då enligt barnmorskan vara 7+0 den dagen!

• TwinkyIVF
    Frutopia skrev 2015-10-22 15:17:17 följande:

Nu har jag en fråga som kan vara känslig. Känsliga läsare undanbedes :)

jag har inte haft några problem med nr 2 förrut, går ca var 2-3 dag. Men så den här veckan har toabesöken varit en pärs! trots att jag gör nr två samma frekevens som innan dvs varannan dag  så är mängden helt sjuk just nu! Hårt och stort och trögt, skitjobbigt rent ut sagt  Jag vet att man kan bli hård i magen, men om tillfällen man går är som vanligt hur fan kan det bli som ett gympass...

Vilken jäkla märkligt inlägg det blev  

Inte alls märkligt inlägg! Haha :) helt naturligt! Jag har likadant som du. Det är hemskt! Ibland går det inte ens att gå från mig på någon dag eller 2... :(
  • TwinkyIVF
    CarMa skrev 2015-10-22 17:03:14 följande:

Kan bara instämma med era " problem"

Skönt å höra att vi inte är ensamma ;) men stackars dig å din mage också!!
  • TwinkyIVF
    Hoppsan2016 skrev 2015-10-22 18:21:31 följande:

Och jag har tvärtom problem!!! Vågar knappt fisa längre haha

Haha nej men stackare!! Va hemskt!! Haha
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2015-10-22 19:13:10 följande:

Här är en till med hård mage! Jag har blitt tvungen att kika vid flera tillfällen för att se så att jag inte blöder från baken, och har då sett att avföringen ser ut som väldigt osmält mat!? Hahah, alltså ursäkta.

Jag har blödit vissa gånger till och med :( Haha ja men man tittar ju ibland från att se vad som är fel .
  • TwinkyIVF
    frucgsvensson skrev 2015-10-24 14:44:07 följande:

Jag har faktiskt inte tänkt alls på det. Haha. Tänker inte på något materiellt öht. Men det borde man kanske göra? Jag går redan i bara mjukbyxor typ. Har svällt både här och där. Det får nog bli ett impulsköp där och då för min del tror jag :)

Jag har tänk på samma.. för jag är redan stor ???? nej men svullen och så iaf ;)

går också i leggings / mjuka byxor nu.. har redan börjat fundera på när man får köpa mamma jeans.... haha vanliga är ju bara glömma för mig!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15