Gravid efter IVF hösten 15
140 här så det är hugget som stucket här precis som förra gången. Men det är ju bara som det sägs precis som att man kräks mer med flickor :)
140 här så det är hugget som stucket här precis som förra gången. Men det är ju bara som det sägs precis som att man kräks mer med flickor :)
[quote=76360878][quote-nick]frucgsvensson skrev 2016-02-21 10:06:52 följande:[/quote-nick]Nu har jag blivit orolig igen. Efter stressiga dagar med mycket lyft osv på jobbet så tycker jag att jag inte känt lillen riktigt ordentligt på två dagar. Är i vecka 24+5 idag. Jag brukar ALLTID känns honom då jag vaknat, hårda sparkar så man ser en bulle på magen, sen så fort jag lagt/satt mig i soffan t.ex känner jag honom, och på kvällen då jag ska sova är han som piggast.
Nu känner jag bara som jag gjorde i början, små buffar ibland. Knappt att han sparkar då jag ligger halvt på magen, och det verkar han inte ha gillat tidigare.
Tänkte ringa 1177 och förlossningen för att rådfråga sen men tänkte om ni har någon erfarenhet av
Såg någon som hade fått tipset att lägga dig på vänster sida i 2 Tim och få ihop 10 rörelser från bebis då va allt normalt? Ring om du känner dig orolig. Bebis kan nog känna av det också
Ja, jag testade att dricka kallt och ligga på sidan igårkväll men utan resultat. Ringde till förlossningen och de sa samma sak, så nu halsade jag typ tre 50 cl flaskor med iskallt vatten och då började han röra sig.
Får se om det blir i samma mönster som tidigare. Man blir ju orolig då man börjar komma upp i dom veckorna då man ska känna viss mycket osv.
Någon mer än jag dom har rätt mycket sammandragningar? Vecka 25 imorgon
Jag har haft mycket (alltså flera, flera, flera per dygn) sammandragningar sedan vecka typ 17 eller ännu tidigare (Är i vecka 27+0 i morgon) Var orolig ett tag men pratade med min barnmorska som sa att det är helt normalt så länge det inte är smärtsamt och blir ett "värkarbete" eller om det kommer blod.
Jag har även sammandragningar bara av att ligga ner. Varje gång jag rör mig på natten och speciellt om jag lägger mig på rygg så blir hela magen stenhård! Lite obehagligt men ska vara helt ofarligt..
Någon av er här som ska göra tillväxt ultraljud pga att det är IVF graviditet? Har någons NM sagt något?
Kan det bero på vilket landsting man tillhör? Vi ska runt tul v32, som inte har med ivf att göra, utan det var standard som jag förstod det (Sthlm)
Vad jag har fattat var det standard för ivf-patienter. Men det är det inte längre. Vi ska som sagt också göra det för bm tyckte det. Också Sthlm.
Bra fråga....4000 platser försvinner och det Södertälje kan erbjuda är 500 extra platser men resten då????
Är också på! Kan behöva alla råd och tips jag kan få!
Har för mig att det bara är jag som är förstföderska, eller finns det fler som jag missat? :)
Asså jag har också fått göra nummer 2 ganska ofta den senaste veckan, ca varannan dag, från att det har varit en gång i veckan. Hehe! Men vet inget om varför!
Tömning verkar vara något nästan vi alla går igenom lite extra mycket nu :P
Hur många är det som väntar pojkar? Kommer på bara 2 st....av de som vet såklart '=)
Woho! Vilket bb hade du skrivit in dig på?
Alltså i solna? Vi skrev oss i huddinge ks.
Som barnmorska?
24/6 på själva midsommarafton kom våran lilla Lily till världen efter en 35 timmar lång förlossning. Man kan säga att vi hann med en del personal och en hel del saker hände. Men vi kunde inte valt ett bättre ställe. Det blev Ks Solna! Tillslut gick allt vägen och både jag och bebis mår bra nu!