Gravid efter IVF hösten 15
Hej! Jag är gravid i v 7 (tror jag, 2 st embryon, 6 och 7-celliga sattes in 1/9), BF maj 2016. Har en 4-årig son sedan tidigare IVF, så detta var FET.
Hej! Jag är gravid i v 7 (tror jag, 2 st embryon, 6 och 7-celliga sattes in 1/9), BF maj 2016. Har en 4-årig son sedan tidigare IVF, så detta var FET.
Tråkigt Gweny :(.
Haft en jobbig dag på jobbet idag, blev varm, lite yr och kräktes. Berättade för chefen att jag är gravid, kände att jag var tvungen för att de ska förstå varför jag måste gå iväg ibland, sätta mig ner och äta nånting... Jag har ett ganska krävande jobb.. Har inte berättat för alla på jobbet, bara dem jag jobbade med idag... Det kändes bra ändå, även om det är tidigt, nästan alla är kvinnor (inkl cheferna) och förstår ju...
Jag har ju mått superilla senaste tiden, kräkts och haft svårt att äta. Värst på morgonen! Men senaste 2 dagarna och jag tagit Postafen, och jag känner mig som en ny människa!! Eller ja, normal. Så det var en stor lättnad att det fungerade! Började fundera över om jag skulle sjukskriva mig från jobbet en längre period.
Åhh vill bara gå och lägga mig under täcket och ligga där en månad. Nu är jag inte bara illamående och trött utan också superförkyld. Kan knappt andas, ingen matlust, hostar så att det kommer kräkreflexer... Det jobbigaste är att behöva jobba när man mår såhär. Om jag sjukskriver mig blir det så stort problem på jobbet, för det finns inte så mycket annan personal som kan jobba istället. Ska jobba två dagar till nu, sen ledig i tre dagar och då blir det först besök hos BM och sen vul, det är det jag ser fram emot nu.