• Jasmin Karlsson

Gravid efter IVF hösten 15

Hej! Jag är gravid i v 7 (tror jag, 2 st embryon, 6 och 7-celliga sattes in 1/9), BF maj 2016. Har en 4-årig son sedan tidigare IVF, så detta var FET.

• Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2015-10-03 11:08:56 följande:
    du har inte varit på vul än? så du vet om bägge tagit sig?
    Jag fick för några dagar sedan en blödning och ont i magen så jag åkte in akut till gynakuten, där såg de 2 hinnsäckar, den ena med ett foster och tickande hjärta och den andra med en gulesäck men två tickande hjärtan! Så kanske trillingar! Det var för smått för att se bra. Jag har inbokat vul om 2 veckor igen.
  • Jasmin Karlsson
    Gweny skrev 2015-10-03 12:57:19 följande:
    Oj wow!! Väntar med spänning på uppdatering sen.

Vilken vecka/dagar var du i när blödningen kom?
    Blödningen var nu i vecka 7, men när de mätte fostrena så blev det 5+nånting, så jag är inte säker...
  • Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2015-10-03 16:53:20 följande:
    Åh vad spännande! Trillingar, wow :) Har du mycket symptom? Har hört att tvillingar kan ge tidigare och mer symptom, kan tänka mig att trillingar då borde ge ännu mer?
    Jag har haft mycket mer nu än vid förra graviditeten iallafall. Vissa dagar har varit hemska med illamående och flera kräkningar. Med förra graviditeten (1 barn) mådde jag bara lite illa och kräktes 1 gång.
  • Jasmin Karlsson
    missmissis skrev 2015-10-03 21:57:55 följande:
    Kan det inte vara så att tvillingar är mindre i strl än om det är ett? Eller är det för tidigt för sådan skillnad ? Tänkte att de får dela på näringen kanske gör att de växer lite långsammare..
    Jag tror att det är för tidigt, för de levde av gulesäcken och inte moderkakan än. Men om två delar gulesäck kanske det blir så? Vet inte. Jag tänker annars att det var ju så smått så svårt att mäta exakt på millimetern..
  • Jasmin Karlsson

Tråkigt Gweny :(.

Haft en jobbig dag på jobbet idag, blev varm, lite yr och kräktes. Berättade för chefen att jag är gravid, kände att jag var tvungen för att de ska förstå varför jag måste gå iväg ibland, sätta mig ner och äta nånting... Jag har ett ganska krävande jobb.. Har inte berättat för alla på jobbet, bara dem jag jobbade med idag... Det kändes bra ändå, även om det är tidigt, nästan alla är kvinnor (inkl cheferna) och förstår ju...

• Jasmin Karlsson

Jag har ju mått superilla senaste tiden, kräkts och haft svårt att äta. Värst på morgonen! Men senaste 2 dagarna och jag tagit Postafen, och jag känner mig som en ny människa!! Eller ja, normal. Så det var en stor lättnad att det fungerade! Började fundera över om jag skulle sjukskriva mig från jobbet en längre period.

• Jasmin Karlsson

Åhh vill bara gå och lägga mig under täcket och ligga där en månad. Nu är jag inte bara illamående och trött utan också superförkyld. Kan knappt andas, ingen matlust, hostar så att det kommer kräkreflexer... Det jobbigaste är att behöva jobba när man mår såhär. Om jag sjukskriver mig blir det så stort problem på jobbet, för det finns inte så mycket annan personal som kan jobba istället. Ska jobba två dagar till nu, sen ledig i tre dagar och då blir det först besök hos BM och sen vul, det är det jag ser fram emot nu.

• Jasmin Karlsson
    Junilängtan skrev 2015-10-10 18:09:30 följande:
    Fy, stackare! Låter inte alls något vidare :( om jag får inflika med vad jag tycker så tycker jag att du ska vara hemma, jag är själv sådan som helst ska vara dödssjuk för att vara hemma från jobbet egentligen, men det är ju ingen som tackar dig för det. Nu har du ju dessutom en till att rå om där inne ;)
    Tack. Jag mådde pyton idag på jobbet (kräktes också) så jag sjukskrev mig till imorgon. Har legat i sängen hela kvällen och kollat på film och maken köpte hem pizza :). Imorgon ska jag bara viiiila.
  • Jasmin Karlsson
    No Ka Oi skrev 2015-10-11 17:12:44 följande:
    Jag tänker att det är främst för klinikens statistik det görs ett tidigt VUL... Men jag har ingen aning. Det vore ju trevligare om de gjorde det för vår skull.

Jag vet inte statistiken för att se om det är ett levande foster. Jag vet inte heller om jag i nuläget vill veta heller...

Även om jag är illamående ibland så är jag så glad att jag inte kräks. Jag hade tyckt det var så jobbigt att vara rädd för att kräkas på jobbet som du gjorde Jasmin. Tänk om en inte hinner till toan lixom. 

Tröttheten och de tunga, ömma brösten är nog mina tydligaste tecken just nu. Idag när vi var på utflykt kände jag att flåset och balansen var sämre än vanligt. Men det kanske inte har med graviditeten att göra. 
    Ja, jag stod med kund, kände mig bara svag och liksom yr, var tvungen att avsluta snabbt, sprang den långa vägen till toan, kräktes i munnen påväg dit :o.... Blä. Det har hänt flera gånger att jag inte ens känner mig illamående innan, bara svag och matt. Därför jag sjukskrev mig idag, för att vila upp mig, och det ger nog inte så bra intryck till kunderna att jag står där och knappt orkar prata...
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15