• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Anonym (Ja vad ska man säga?)
    Hadraniel skrev 2015-05-17 11:52:03 följande:
    Vill inte dölja saker och berättar gärna om vad jag har på mitt konto och dylikt om min partner kan ge en rimlig förklaring på varför det är viktigt att veta för henne att veta.

Jag vill dock att min partner ska känna tillräcklig tillit till mig för att kunna tro på mitt ord och inte själv behöva dubbelkolla och kontrollera allt jag sagt.

Men du verkar ju uppenbarligen inte förstå varför jag tycker det finns en stor skillnad här så jag tror inte vi kommer mycket längre än att vi kan konstatera att vi är väldigt olika i våran syn på tillit och ärlighet inom ett förhållande.
    Jag är med dig i alla fall. 
  • Hadraniel
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 12:06:47 följande:
    Jag är med dig i alla fall. 
    Skönt att man inte är ensam om denna synen på vad som är sund ärlighet och tillit!

Man börjar ju fundera rätt rejält på om nästan alla tycker det är helt ok att ljuga om eller dölja vissa saker som är lite jobbiga att ta upp för sin partner alternativt att man måste kunna detaljkontrollera allt ens partner gör. Skulle inte vilja leva med en partner som var på något av de sätten för egen del.
    BengtH skrev 2015-05-17 11:24:10 följande:
    Gangbang, trekant, otrohet är definitivt inte normalsexuellt för de flesta. Den genomsnittlige svenske mannen tolererar att hans blivande fru/sambo har haft några sexpartners innan honom, men som många trådar här på forumet berättat om, så börjar det bli problem om han får reda på att hon har tagit ut svängarna alltför mycket.

På samma sätt så reagerar de flesta tjejer på om deras kille berättar att han har haft sex med prostituerade. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Det finns nog tjejer som skulle kunna tänka sig att gifta sig med Rocco Siffredi, men genomsnittet gillar partners med lagom sexhistorik, detta ger statistiken svar på.
    Men exakt. Det finns ju något slags "normalnivå" i varje kultur, även om vissa här inte vill låtsas om det. Jag skulle också säga, att Medelsvensson accepterar att hans flickvän, om han träffar henne när hon är 27, har haft två eller högst tre killar innan honom. Men i så fall som förhållanden. Inte som tillfälliga förbindelser. Och absolut inte gruppsex, SM eller annat konstigt.

Men för vissa grupper är det absolut jungfrulighet som gäller. Detta är vanligt bland troende män - både frikyrkligt kristna och en del i SvK, judar (särskilt ortodoxa) och muslimer (de flesta muslimer vad jag har förstått - även de som accepterar våra svenska normer hos andra, vill inte själva ha en "skämd brud").

När det gäller lesbiska erfarenheter verkar det som om män kan tänka på två sätt. Antingen att det är harmlöst eftersom det var en annan kvinna, och till och med lite tändande att tänka på. Eller så är de emot homosexualitet i alla former, och då blir det en dealbreaker. (Kvinnor brukar normalt tycka att det är äckligt att få reda på att deras man varit med en annan man, även om de accepterar homosexualitet hos andra - som de inte har relationer till.)
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:13:23 följande:
    Skönt att man inte är ensam om denna synen på vad som är sund ärlighet och tillit!

Man börjar ju fundera rätt rejält på om nästan alla tycker det är helt ok att ljuga om eller dölja vissa saker som är lite jobbiga att ta upp för sin partner alternativt att man måste kunna detaljkontrollera allt ens partner gör. Skulle inte vilja leva med en partner som var på något av de sätten för egen del.
    Samma här.
  • Schnaa

Jag älskar att se alla dessa kränkta emotionella valpar gå upp i limningen när de får läsa om en kvinna som inte är ääääääääärlig med sin sexuella historia..

It takes a fool to remain sane
  • Smecker
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:13:23 följande:

Så att fråga ut partner om tidigare sexuell historik är inte att detaljkontrollera? Att inte köra med öppna kort vad gäller din mail/FB/etc är inte att ljuga om eller dölja vissa saker som är lite jobbiga att ta upp för sin partner?

Alla mynt har två sidor, det är lite roande hur snabbt du flippar sida på myntet när det blir obekvämt för dig.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • j a d e d
    Schnaa skrev 2015-05-17 12:17:17 följande:

Jag älskar att se alla dessa kränkta emotionella valpar gå upp i limningen när de får läsa om en kvinna som inte är ääääääääärlig med sin sexuella historia..

Hahahaha my thoughts exactly....

Underhållning på hög nivå. Tur det är söndag.
  • Smecker

Va? Sexuell historia?! Är hon inte oskuld?!?!1? Dumpa!!1!
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 12:14:47 följande:
    Men exakt. Det finns ju något slags "normalnivå" i varje kultur, även om vissa här inte vill låtsas om det. Jag skulle också säga, att Medelsvensson accepterar att hans flickvän, om han träffar henne när hon är 27, har haft två eller högst tre killar innan honom. Men i så fall som förhållanden. Inte som tillfälliga förbindelser. Och absolut inte gruppsex, SM eller annat konstigt.

Men för vissa grupper är det absolut jungfrulighet som gäller. Detta är vanligt bland troende män - både frikyrkligt kristna och en del i SvK, judar (särskilt ortodoxa) och muslimer (de flesta muslimer vad jag har förstått - även de som accepterar våra svenska normer hos andra, vill inte själva ha en "skämd brud").

När det gäller lesbiska erfarenheter verkar det som om män kan tänka på två sätt. Antingen att det är harmlöst eftersom det var en annan kvinna, och till och med lite tändande att tänka på. Eller så är de emot homosexualitet i alla former, och då blir det en dealbreaker. (Kvinnor brukar normalt tycka att det är äckligt att få reda på att deras man varit med en annan man, även om de accepterar homosexualitet hos andra - som de inte har relationer till.)
    Var har du den bekräftande statistiken som säger att 27-åriga män anser att den kvinna de tänker sig en relation med ska ha haft högst 2-3 partners?
    De flesta kvinnor och män har 4-7 sexpartners under sin livstid så det är den utgångspunkten man ska ha när man inleder en relation och då behöver det inte bli några förhör om tidigare sexliv dessutom är det faktiskt många som inte direkt vill tala om sina tidigare relationer eftersom det för många var mer eller mindre traumatiskt när relationen tog slut.
  • Hadraniel
    Jag älskar att se alla dessa kränkta emotionella valpar gå upp i limningen när de får läsa om en kvinna som inte är ääääääääärlig med sin sexuella historia.. smile2.gif
    För min del handlar det mer om just oärligheten och inte om själva ämnet. Hade troligen reagerat lika mycket på om kvinnan ifråga ljugit om något annat också.

Men ärlighet är väl inte lika viktigt för alla antar jag.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille