• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-17 10:59:51 följande:
    Om personen är normalsexuell, så uppstår aldrig några misstankar. Om den nya partnern uppvisar ett beteende utöver det vanliga dvs. hon är överdrivet flirtig, har stort bekräftelsebehov, ubersminkad, har udda böjelser i sängen då börjar många män att grubbla.

Antagligen har TS pojkvän känt på sig att något inte stått rätt till. Varför var TS ihop med dessa skumma killar ? Det måste ha något med hennes personlighet att göra. Hon har möjligen dåligt omdöme, låg självkänsla, lättpåverkad osv. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Präktiga människor som verkar högst normala, men egentligen har ett mörkt förflutet. Ta bara den folkkäre allsångsledaren Bosse Larsson, vem skulle ha trott att han har varit med prostituerade, tills han själv berättade om det ?
    Jag tycker verkligen att du snackar väldigt mycket skit. Hur är en normalsexuell i din hjärna? Förklara det för mig? Är en person som gillar sex och vågar ta för sig onormal med dålig självkänsla och gör dåliga val? Ubersminkad? Jösses! Vad är en udda böjelse i sängen? Det du tycker är udda kan en annan tycka är helt normalt! Och hur många är många sexpartners? Det är väl också olika för alla? Eller vilken mall talar du utifrån?
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 10:34:57 följande:
    Var det TS själv eller pojkvännen som började diskussionen om sexhistoriken?
    Om pojkvännen började prata om det, hur uppstod hans nyfikenhet? 

Hade pojkvännen börjat fråga på samma sätt om TS hade varit normalerfaren dvs bara haft 3-4 sexpartners innan ?

Jag tror definitivt att hans misstänksamhet väckts av en anledning, dvs. han har känt på sig att TS har haft ett sexliv utöver det vanliga utan att hon har berättat något om det, kanske har det med hennes beteende, utseende att göra ?

När jag träffar en sommarvikarie på jobbet, kan jag direkt märka om hon är student eller inte och då frågar jag vad hon läser för utbildning.

Om vikarien är tatuterad, piercad, överviktig, har fattigt ordförråd osv. antar jag att hon inte studerar och därför frågar jag inte heller om det.
    Hur speglar utseende ens sexliv?
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 10:59:51 följande:
    Om personen är normalsexuell, så uppstår aldrig några misstankar. Om den nya partnern uppvisar ett beteende utöver det vanliga dvs. hon är överdrivet flirtig, har stort bekräftelsebehov, ubersminkad, har udda böjelser i sängen då börjar många män att grubbla.

Antagligen har TS pojkvän känt på sig att något inte stått rätt till. Varför var TS ihop med dessa skumma killar ? Det måste ha något med hennes personlighet att göra. Hon har möjligen dåligt omdöme, låg självkänsla, lättpåverkad osv. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Präktiga människor som verkar högst normala, men egentligen har ett mörkt förflutet. Ta bara den folkkäre allsångsledaren Bosse Larsson, vem skulle ha trott att han har varit med prostituerade, tills han själv berättade om det ?
    Vad är normalsexuell?
    Vad är udda böjelser?
  • Smecker
    Hadraniel skrev 2015-05-17 10:15:08 följande:

Grejen är väl som så att man bör berätta sådant för ens partner som just individen tycker är viktigt för att möjliggöra välinformerade beslut. Vet själv inte om jag hade varit så speciellt intresserad av att veta min partners sexuella bakgrund, men hade jag det samt frågat om det hade jag förväntat mig ett ärligt svar och inte en massa lögner då ärlighet är väldigt viktigt för mig.

Är det ok att ljuga om andra känsliga saker med som är överspelta i nuläget i sitt förhållande också? Ska mördare ha rätt att ljuga om mord de begått för sin partner om deras straff är avtjänat eller brottet preskriberat? Ska pedofiler få göra det om de tidigare i livet förgripit sig på barn, men numera anser att de lagt det bakom sig och kan kontrollera sina lustar?

Tycker inte för egen del att man har rätt undanhålla och definitivt inte att ljuga om sådant som man vet eller kan anta att ens partner skulle vilja veta utan väldigt goda skäl till detta (som om man riskerar att skada någon annan person än sig själv genom att berätta eller liknande då jag kan tycka det är acceptabelt med att undanhålla men inte ljuga). Men det kanske bara är jag som tycker att ärlighet är en av grundpelarna i ett förhållande?

Om din tilltänkta partner kommer och vill ha inloggningsuppgifter till din mail, Facebook, internetbank, skatteverket och namn och adress till alla dina tidigare sexpartners så lämnar du omedelbart ut det? För du tycker att ärlighet är viktigt och din partner skall kunna fatta informerade beslut, right?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • BengtH
    Nenne666 skrev 2015-05-17 11:10:25 följande:
    Jag tycker verkligen att du snackar väldigt mycket skit. Hur är en normalsexuell i din hjärna? Förklara det för mig? Är en person som gillar sex och vågar ta för sig onormal med dålig självkänsla och gör dåliga val? Ubersminkad? Jösses! Vad är en udda böjelse i sängen? Det du tycker är udda kan en annan tycka är helt normalt! Och hur många är många sexpartners? Det är väl också olika för alla? Eller vilken mall talar du utifrån?
    Gangbang, trekant, otrohet är definitivt inte normalsexuellt för de flesta. Den genomsnittlige svenske mannen tolererar att hans blivande fru/sambo har haft några sexpartners innan honom, men som många trådar här på forumet berättat om, så börjar det bli problem om han får reda på att hon har tagit ut svängarna alltför mycket.

På samma sätt så reagerar de flesta tjejer på om deras kille berättar att han har haft sex med prostituerade. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Det finns nog tjejer som skulle kunna tänka sig att gifta sig med Rocco Siffredi, men genomsnittet gillar partners med lagom sexhistorik, detta ger statistiken svar på.
  • Hadraniel
    Smecker skrev 2015-05-17 11:17:32 följande:
    Om din tilltänkta partner kommer och vill ha inloggningsuppgifter till din mail, Facebook, internetbank, skatteverket och namn och adress till alla dina tidigare sexpartners så lämnar du omedelbart ut det? För du tycker att ärlighet är viktigt och din partner skall kunna fatta informerade beslut, right?
    Inte direkt då jag snarare skulle dra mig ur förhållandet istället eftersom min partner skulle uppvisa ett extremt stort kontrollbehov och brist på tillit till mig. Kan hon inte lita på att jag är ärlig så är förhållandet dödsdömt redan där som jag ser det.

Är ju skillnad på att själv vara ärlig och att ens partner ska ha full kontroll på allt man gör. Tillit är ju något man måste ha i ett förhållande som jag ser det och tillit är ju något man förtjänar genom att vara ärlig och inte ljuga eller bete sig bedrägligt.
  • Anonym (man30)

Jag vet inte men jag mår dåligt av att ljuga. Så jag ljuger aldrig och sover gott om natten.

• Anonym (Ja vad ska man säga?)
    Nenne666 skrev 2015-05-17 10:45:31 följande:
    Du är en praktexempel på en person med massor av förutfattade meningar. Du är verkligen ingen karl att hänga i julgranen... Tatuerad, piercad, överviktig, och fattigt ordförråd hänger ihop med icke utbildad? **suck*
    Det GÖR det ju. I alla fall om det är HELA det mönstret. Möjligen kan någon som stämmer in på det läsa till ssk eller fsk, men absolut inte jurist, läkare eller civ ing.
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-17 11:24:10 följande:
    Gangbang, trekant, otrohet är definitivt inte normalsexuellt för de flesta. Den genomsnittlige svenske mannen tolererar att hans blivande fru/sambo har haft några sexpartners innan honom, men som många trådar här på forumet berättat om, så börjar det bli problem om han får reda på att hon har tagit ut svängarna alltför mycket.

På samma sätt så reagerar de flesta tjejer på om deras kille berättar att han har haft sex med prostituerade. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Det finns nog tjejer som skulle kunna tänka sig att gifta sig med Rocco Siffredi, men genomsnittet gillar partners med lagom sexhistorik, detta ger statistiken svar på.
    Vart kom otrohet in i bilden? Prostitution? Du är ute och reser...du blandar äpplen med päron. Så kan du ju inte diskutera heller... För övrigt så svarar du inte på mina frågor. Vad säger den genomsnittliga svenska mannen, när säger han stopp? Och när har man tagit ut i svängarna alltför mycket?
  • Smecker
    Hadraniel skrev 2015-05-17 11:25:13 följande:

Inte direkt då jag snarare skulle dra mig ur förhållandet istället eftersom min partner skulle uppvisa ett extremt stort kontrollbehov och brist på tillit till mig. Kan hon inte lita på att jag är ärlig så är förhållandet dödsdömt redan där som jag ser det.

Är ju skillnad på att själv vara ärlig och att ens partner ska ha full kontroll på allt man gör. Tillit är ju något man måste ha i ett förhållande som jag ser det och tillit är ju något man förtjänar genom att vara ärlig och inte ljuga eller bete sig bedrägligt.

Men du är ju inte ärlig om du inte lämnar ut allt det din partner efterfrågar, hur skall din partner kunna känna tillit till dig då? Vad är det du har att dölja?

Kul koncept. Man skall vara ärlig med hur många man har legat med, för ärlighet är viktigt för relationer. Men man skall inte vara ärlig med sina inloggningsuppgifter, för behöver ens partner veta det så brister personen i tilliten och förhållandet är dödsdömt.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille