• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 22:53:22 följande:
    Integritet är när man kan stå för vad man gör.

En människa som är otrogen får inte mer integritet för att hen ljuger om sin otrohet, vilket din definition skulle medge.
    Vad i hel***e ska jag stå för? Om jag hade en semesterflört i Spanien för 10 år så sedan har ingen knasig karl med att göra. Det är helt sjukt och helt skruvat att kräva en sådan redovisning av en annan. Det tillhör mitt förgångna och sådana karlar Göre sig icke besvär i mitt liv. Och det finns inga gränser på när en tjej är lössläppt i en sjuk mans hjärna. Är det antalet som kan vara hela 2 st tex, eller 20 i ett 30-årigt liv? Eller är det för att hon verkar/har-säkert-gjort-det -mer-fantasier? Eller är för att du frågat ut henne om kukstorlekar och du råkar ha minst kuk som du börjar kalla henne luder och lössläppt? Har du mindervärdeskomplex? Det är oerhört oattraktivt.
  • Anonym (Fattar inte)
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 19:48:25 följande:

Klart det är att mörka. När man är helt avslappnad och allt är enkelt med en tjej som det är naturligt med kan man ju prata med allt med henne.

Att säga att något inte "tillhör" gör man ju bara när man behöver undanhålla något.

Så bara för att man inte berättar hur många man knullat med i sitt liv så kan man inte prata om allt?! Man måste inte berätta varenda detalj av sitt tidigare liv. Jag har tex varit utsatt för saker som jag inte kan prata med någon om! Inte ens min sambo.
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-16 23:59:45 följande:
    Om han har varit med prostituerade hade du kanske heller inte brytt dig, gjort är gjort eller ? 

Har man som TS haft ett extremt sexliv med gangbang, tycker jag att man bör berätta om det för sin partner  istället för att ljuga ihop historier. 

Bättre att han får höra sanningen nu än efteråt när TS gift sig och skaffat barn med honom, för då blir det mer som står på spel.
    Ska man berätta hur många ggr man har onanerat också? Hur många morötter man har använt genom åren? Dra mig baklänges vilka skruvade kontroll-män det finns!
  • Anonym (Ella)

Huvudsaken är att du inte lever så nu. Låt det gamla vara glömt, det är för mycket att smälta för honom. Gå vidare så glömmer du ditt gamla liv så småningom. Det är mitt råd..

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:51:06 följande:

Jag vägrar att lita på en person som ljuger för mig, typ TS, som ljuger extremt mycket för sin pojkvän.

Jag tycker inte det är konstigt, motsatsen vore mer konstigt.

I ditt fall får du väl tacka TS och andra kvinnor som ljuger och därmed gör det omöjligt att lita på kvinnor i allmänhet vad gäller det här.

Men varför måste man ens veta!? Jag fattar verkligen inte!
  • BengtH
    Anonym (Mona Lisa) skrev 2015-05-15 21:53:09 följande:

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del.

Var det TS själv eller pojkvännen som började diskussionen om sexhistoriken?
    Om pojkvännen började prata om det, hur uppstod hans nyfikenhet? 

Hade pojkvännen börjat fråga på samma sätt om TS hade varit normalerfaren dvs bara haft 3-4 sexpartners innan ?

Jag tror definitivt att hans misstänksamhet väckts av en anledning, dvs. han har känt på sig att TS har haft ett sexliv utöver det vanliga utan att hon har berättat något om det, kanske har det med hennes beteende, utseende att göra ?

När jag träffar en sommarvikarie på jobbet, kan jag direkt märka om hon är student eller inte och då frågar jag vad hon läser för utbildning.

Om vikarien är tatuterad, piercad, överviktig, har fattigt ordförråd osv. antar jag att hon inte studerar och därför frågar jag inte heller om det.
  • Hadraniel
    Anonym (Fattar inte) skrev 2015-05-17 10:17:44 följande:
    Så bara för att man inte berättar hur många man knullat med i sitt liv så kan man inte prata om allt?! Man måste inte berätta varenda detalj av sitt tidigare liv. Jag har tex varit utsatt för saker som jag inte kan prata med någon om! Inte ens min sambo.
    Om man döljer eller ljuger om något så är det väl per definition att "inte kunna prata om allt"?

Dock är det ju fullt förståeligt som i ditt fall att inte kunna prata om hemska saker som du varit utsatt för. Men då kan du väl åtminstone berätta det du kan eller att du har råkat ut för hemska saker som du inte klarar prata om? Då är du ju ärlig trots att du inte berättat allt om sådant som du inte klarar av eller vill prata om i nuläget.
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-17 10:34:57 följande:
    Var det TS själv eller pojkvännen som började diskussionen om sexhistoriken?
    Om pojkvännen började prata om det, hur uppstod hans nyfikenhet? 

Hade pojkvännen börjat fråga på samma sätt om TS hade varit normalerfaren dvs bara haft 3-4 sexpartners innan ?

Jag tror definitivt att hans misstänksamhet väckts av en anledning, dvs. han har känt på sig att TS har haft ett sexliv utöver det vanliga utan att hon har berättat något om det, kanske har det med hennes beteende, utseende att göra ?

När jag träffar en sommarvikarie på jobbet, kan jag direkt märka om hon är student eller inte och då frågar jag vad hon läser för utbildning.

Om vikarien är tatuterad, piercad, överviktig, har fattigt ordförråd osv. antar jag att hon inte studerar och därför frågar jag inte heller om det.
    Du är en praktexempel på en person med massor av förutfattade meningar. Du är verkligen ingen karl att hänga i julgranen... Tatuerad, piercad, överviktig, och fattigt ordförråd hänger ihop med icke utbildad? **suck*
  • Nenne666
    Nenne666 skrev 2015-05-17 10:45:31 följande:
    Du är en praktexempel på en person med massor av förutfattade meningar. Du är verkligen ingen karl att hänga i julgranen... Tatuerad, piercad, överviktig, och fattigt ordförråd hänger ihop med icke utbildad? **suck*
    Du är ETT praktexempel....ska det stå.
  • BengtH
    Nenne666 skrev 2015-05-17 10:20:45 följande:
    Ska man berätta hur många ggr man har onanerat också? Hur många morötter man har använt genom åren? Dra mig baklänges vilka skruvade kontroll-män det finns!
    Om personen är normalsexuell, så uppstår aldrig några misstankar. Om den nya partnern uppvisar ett beteende utöver det vanliga dvs. hon är överdrivet flirtig, har stort bekräftelsebehov, ubersminkad, har udda böjelser i sängen då börjar många män att grubbla.

Antagligen har TS pojkvän känt på sig att något inte stått rätt till. Varför var TS ihop med dessa skumma killar ? Det måste ha något med hennes personlighet att göra. Hon har möjligen dåligt omdöme, låg självkänsla, lättpåverkad osv. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Präktiga människor som verkar högst normala, men egentligen har ett mörkt förflutet. Ta bara den folkkäre allsångsledaren Bosse Larsson, vem skulle ha trott att han har varit med prostituerade, tills han själv berättade om det ?
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille