• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Nenne666
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 11:31:03 följande:
    Det GÖR det ju. I alla fall om det är HELA det mönstret. Möjligen kan någon som stämmer in på det läsa till ssk eller fsk, men absolut inte jurist, läkare eller civ ing.
    Haha känner jurister som är toktatuerade. Du är ju fan nästan rolig ju.
  • Smecker

Det GÖR det ju. I alla fall om det är HELA det mönstret. Möjligen kan någon som stämmer in på det läsa till ssk eller fsk, men absolut inte jurist, läkare eller civ ing.

Du skojar va? Senaste gången jag träffade en ortoped hade hon två piercingar i ansiktet och sleeves. Väldigt bra ortoped också.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (anonym)
    BengtH skrev 2015-05-17 11:24:10 följande:
    Gangbang, trekant, otrohet är definitivt inte normalsexuellt för de flesta. Den genomsnittlige svenske mannen tolererar att hans blivande fru/sambo har haft några sexpartners innan honom, men som många trådar här på forumet berättat om, så börjar det bli problem om han får reda på att hon har tagit ut svängarna alltför mycket.

På samma sätt så reagerar de flesta tjejer på om deras kille berättar att han har haft sex med prostituerade. 

Sen finns det naturligtvis undantag. Det finns nog tjejer som skulle kunna tänka sig att gifta sig med Rocco Siffredi, men genomsnittet gillar partners med lagom sexhistorik, detta ger statistiken svar på.
    Den genomsnittlige svenske mannen träffar sin blivande fru/sambo när de är kring 27-28 år och vet att att båda två haft ett sexliv innan de träffas.
    Otrohet är inte någon form av sexualitet.

Att köpa sex är bara patetiskt.
    Gangban och trekanter är det få som sysslar med ungefär lika många som de som går till prostituerade dvs 6-7 %.

Vilken statistik ger svar på hur den genomsnittlige mannen i ålder där de träffar sin blivande livspartner ser på de erfarenheter dessa haft de senaste 10-15 åren?
  • Hadraniel
    Smecker skrev 2015-05-17 11:32:36 följande:
    Men du är ju inte ärlig om du inte lämnar ut allt det din partner efterfrågar, hur skall din partner kunna känna tillit till dig då? Vad är det du har att dölja?

Kul koncept. Man skall vara ärlig med hur många man har legat med, för ärlighet är viktigt för relationer. Men man skall inte vara ärlig med sina inloggningsuppgifter, för behöver ens partner veta det så brister personen i tilliten och förhållandet är dödsdömt.
    Ok, så du förstår inte skillnaden gällande att kunna lita på sin partners ord och att förutsätta att personen är ärlig mot att behöva dubbelkolla allt ens partner säger?

För mig är det i alla fall en stor skillnad på ett extremt kontrollbehov och en vanligt tillit baserat på ens tilltro till sin partner.

Men tycker du att det är ungefär samma sak att ljuga eller medvetet undanhålla viktiga saker som att inte vilja ge sin partner full kontroll över och insyn i sitt liv så fungerar vi nog väldigt olika på denna punkten.  
  • Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 11:38:23 följande:
    Ok, så du förstår inte skillnaden gällande att kunna lita på sin partners ord och att förutsätta att personen är ärlig mot att behöva dubbelkolla allt ens partner säger?

För mig är det i alla fall en stor skillnad på ett extremt kontrollbehov och en vanligt tillit baserat på ens tilltro till sin partner.

Men tycker du att det är ungefär samma sak att ljuga eller medvetet undanhålla viktiga saker som att inte vilja ge sin partner full kontroll över och insyn i sitt liv så fungerar vi nog väldigt olika på denna punkten.  
    Ljuga eller medvetet undanhålla VIKTIGA saker? Vilka VIKTIGA saker? Hur många man knullat med? Och på vilket sätt är det viktigt och/eller bärande för relationen?
  • Anonym (Ja vad ska man säga?)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2015-05-17 10:28:15 följande:
    Men varför måste man ens veta!? Jag fattar verkligen inte!
    Du har aldrig upplevt att du varit tillsammans med en kille, och så har det kommit fram saker om hans förflutna som du blev upprörd över, och som du tycker att han borde ha berättat själv?

Jag kan tänka mig många saker: om en man har gjort något kriminellt t.ex. så vill jag veta det. Då menar jag inte rödlyskörningar, men om han har dödat, misshandlat, rånat eller våldtagit någon, eller gjort inbrott, så tycker jag att jag har rätt att få veta det. Och även andra saker: om han har skulder hos KF, om han varit med i något ökänt gäng, om han har barn som han inte har kontakt med (men som ska ha underhållsstöd och kommer att få ärva, och i värsta fall hamna hos oss ifall modern dör eller inte kan ta hand om sitt barn av annan anledning)...

Och JA mer extrema sexuella praktiker räknar jag också dit, ÄVEN om han känner att han i dagsläget nöjer sig med vaniljsex med mig. För om han har det i sig överhuvudtaget att tända på SM t.ex., så har jag rätt att bedöma risken om han kommer att vilja ha det med mig senare, eller om hans längtan efter det kommer att driva honom till otrohet - kanske i skumma och farliga miljöer.

Jag har t.ex. en väninna vars make, ursprungligen från Turkiet, plötsligt blev arresterad när de skulle genom en passkontroll utomlands. Det visade sig att han var en internationellt efterlyst PKK-agent (dock hade SÄPO uppenbarligen inte koll på detta).
  • Smecker
    Hadraniel skrev 2015-05-17 11:38:23 följande:

Det är en fråga om hur du värderar ärlighet. Tydligen är det väldigt selektivt. Det är oerhört viktigt att alltid vara ärlig, men inte om allt om det inte passar dig. Det är viktigt att tala om för partnern hur många man haft sex med så partnern kan fatta informerade beslut, men den riktiga insynen i ditt liv så partnern kan fatta informerade beslut, på riktigt, den vill du dölja. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Nenne666
    Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 11:45:41 följande:
    Du har aldrig upplevt att du varit tillsammans med en kille, och så har det kommit fram saker om hans förflutna som du blev upprörd över, och som du tycker att han borde ha berättat själv?

Jag kan tänka mig många saker: om en man har gjort något kriminellt t.ex. så vill jag veta det. Då menar jag inte rödlyskörningar, men om han har dödat, misshandlat, rånat eller våldtagit någon, eller gjort inbrott, så tycker jag att jag har rätt att få veta det. Och även andra saker: om han har skulder hos KF, om han varit med i något ökänt gäng, om han har barn som han inte har kontakt med (men som ska ha underhållsstöd och kommer att få ärva, och i värsta fall hamna hos oss ifall modern dör eller inte kan ta hand om sitt barn av annan anledning)...

Och JA mer extrema sexuella praktiker räknar jag också dit, ÄVEN om han känner att han i dagsläget nöjer sig med vaniljsex med mig. För om han har det i sig överhuvudtaget att tända på SM t.ex., så har jag rätt att bedöma risken om han kommer att vilja ha det med mig senare, eller om hans längtan efter det kommer att driva honom till otrohet - kanske i skumma och farliga miljöer.

Jag har t.ex. en väninna vars make, ursprungligen från Turkiet, plötsligt blev arresterad när de skulle genom en passkontroll utomlands. Det visade sig att han var en internationellt efterlyst PKK-agent (dock hade SÄPO uppenbarligen inte koll på detta).
    Haha, drama på drama. Jaja, du snackar i nattmössan. Fattar inte vart ditt inlägg platsar in i diskussionen.
  • Hadraniel
    Smecker skrev 2015-05-17 11:45:58 följande:
    Det är en fråga om hur du värderar ärlighet. Tydligen är det väldigt selektivt. Det är oerhört viktigt att alltid vara ärlig, men inte om allt om det inte passar dig. Det är viktigt att tala om för partnern hur många man haft sex med så partnern kan fatta informerade beslut, men den riktiga insynen i ditt liv så partnern kan fatta informerade beslut, på riktigt, den vill du dölja. Snacka om att sila mygg och svälja kameler.
    Vill inte dölja saker och berättar gärna om vad jag har på mitt konto och dylikt om min partner kan ge en rimlig förklaring på varför det är viktigt att veta för henne att veta.

Jag vill dock att min partner ska känna tillräcklig tillit till mig för att kunna tro på mitt ord och inte själv behöva dubbelkolla och kontrollera allt jag sagt.

Men du verkar ju uppenbarligen inte förstå varför jag tycker det finns en stor skillnad här så jag tror inte vi kommer mycket längre än att vi kan konstatera att vi är väldigt olika i våran syn på tillit och ärlighet inom ett förhållande.
  • Anonym (anonym)
    Jag känner massor av jurister, läkare och ingenjörer som är tatuerade ingenjörer tycker jag är tråkiga att umgås med så de har jag valt bort.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille