• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Tecum
    Nenne666 skrev 2015-05-16 20:57:08 följande:
    Jag hade börjat garva åt dig om du krävde raka svar på sånt du inte har med att göra. Sedan hade jag fasat ut dig ur mitt liv. Det är samma med min ekonomi. Jag berättar inte vad som finns på mitt konto och frågar man den typen av frågor så står dörren där. Det är lågbegåvade folk som uppför sig så illa.
    Ekonomi och sexuell historik är inget man drar upp på första daten direkt... Men när du väl är i en relation, mörkar du fortfarande din ekonomi? Isf varför? Det är väl ingen stor grej och när det börjar dra ihop sig till gemensamma investeringar är det närmast en förutsättning att man vet hushållets gemensamma tillgångar. Även om man har delad ekonomi.
  • Nenne666
    Tecum skrev 2015-05-17 19:29:34 följande:
    Ekonomi och sexuell historik är inget man drar upp på första daten direkt... Men när du väl är i en relation, mörkar du fortfarande din ekonomi? Isf varför? Det är väl ingen stor grej och när det börjar dra ihop sig till gemensamma investeringar är det närmast en förutsättning att man vet hushållets gemensamma tillgångar. Även om man har delad ekonomi.
    Mörkar? Nä! Jag berättar om mig utifrån att jag VILL vare sig det är nåt gammalt ex, min ekonomi, eller att jag snubblade på mattkanten. Det är inget jag gör under tvång. Hur svårt är det att förstå det?
  • MEE83
    Anonym (Fattar inte) skrev 2015-05-17 10:01:14 följande:

Jag förstår faktiskt inte varför man måste berätta hur många sexpartners man haft eller hur man haft sex för sin partner överhuvudtaget?! Speciellt eftersom de flesta verkar vara så jäkla känsliga när det gäller det. Okej om man vill berätta om man är oskuld, men det är ju en annan sak.

Jag och min sambo har varit tillsammans i flera år, men vi vet fortfarande inte hur många den andre har pippat med. Vi har inte frågat och ingen av oss bryr sig. Det är våran relation som är viktig, inte hur många trekanter han har haft eller hur ofta jag haft gruppsex innan vi träffades. Herregud, folk har verkligen problem.

För att det är viktigt för vissa att veta. Jag är väl personligen inne på samma spår som dig, har aldrig velat veta, och har således heller aldrig frågat, dock så har jag ju fått frågan ett par gånger, och då har jag naturligtvis varit ärlig, nu har jag inte knullat runt som fan, inte i närheten av de 53 som TS har gått igenom, men det är ju ändå tvåsiffrigt. 

Att ljuga om något som är viktigt för ens partner anser jag inte vara speciellt hälsosamt för förhållandet, tänk om det kommer fram på bakvägar att hon inte har knullat med 2-3 pers, utan med betydligt fler, då eskalerar problemet, för då är det inte bara antalet det handlar om, utan även lögnen. 
  • Tecum
    Nenne666 skrev 2015-05-17 19:44:47 följande:
    Mörkar? Nä! Jag berättar om mig utifrån att jag VILL vare sig det är nåt gammalt ex, min ekonomi, eller att jag snubblade på mattkanten. Det är inget jag gör under tvång. Hur svårt är det att förstå det?
    Tja, du skrev att "frågar man den typen av frågor så står dörren där". Det tolkar jag som att du inte ens tål höra frågan, inte att du svarar när du vill. Så frågan är om jag fattar trögt eller du formulerar dig illa...  
  • Nenne666
    Tecum skrev 2015-05-17 19:59:48 följande:
    Tja, du skrev att "frågar man den typen av frågor så står dörren där". Det tolkar jag som att du inte ens tål höra frågan, inte att du svarar när du vill. Så frågan är om jag fattar trögt eller du formulerar dig illa... smile5.gif  
    Jag kanske formulerade mig illa. Jag va gruvligt trött igår.
  • Tecum
    Nenne666 skrev 2015-05-17 20:32:39 följande:
    Jag kanske formulerade mig illa. Jag va gruvligt trött igår.
    Ok, sånt händer oss alla
  • Nenne666
    Tecum skrev 2015-05-17 20:40:38 följande:
    Ok, sånt händer oss alla smile1.gif
    Tack!
  • BengtH
    Nenne666 skrev 2015-05-17 11:31:59 följande:
    Vart kom otrohet in i bilden? Prostitution? Du är ute och reser...du blandar äpplen med päron. Så kan du ju inte diskutera heller... För övrigt så svarar du inte på mina frågor. Vad säger den genomsnittliga svenska mannen, när säger han stopp? Och när har man tagit ut i svängarna alltför mycket?
    Den genomsnittlige svenske mannen reagerar på det som TS sysslat med nämligen gangbang. Varför skulle en tjej som haft gangbang vara så mycket bättre än en man som varit på bordell ? Det må vara äpplen och päron, men båda är lika illa. 

Skulle du inte bry dig om din man berättade att han haft gruppsex, besökt prostituerade, legat med sin moster osv. ? eller skulle du bara säga att det tillhör det förflutna ?

Alla har rätt att reagera på sin partners sexuella historik. Min fru berättade att hon har haft trekant, jag tog det väldigt hårt, men det är smällar man får ta och jag är glad att hon var ärlig mot mig.
  • kerstinsmide

Hahah.

Mitt ex frågade mig hur många jag legat med,

jag hade legat med 33st och han med 4.

Jag sa att han skulle gissa också sa jag "det är överdrivet många, jättemånga faktiskt, lite pinsamt många!" För att jag hoppades att han skulle gissa på typ 55 och bli LÄTTAD över att det BARA var 33st. TJI FICK JAG! han klämde till med "hmm... 20 kanske?"

:'D

• BengtH
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-17 11:38:19 följande:
    Den genomsnittlige svenske mannen träffar sin blivande fru/sambo när de är kring 27-28 år och vet att att båda två haft ett sexliv innan de träffas.
    Otrohet är inte någon form av sexualitet.

Att köpa sex är bara patetiskt.
    Gangban och trekanter är det få som sysslar med ungefär lika många som de som går till prostituerade dvs 6-7 %.

Vilken statistik ger svar på hur den genomsnittlige mannen i ålder där de träffar sin blivande livspartner ser på de erfarenheter dessa haft de senaste 10-15 åren?
    Vi lever i ett fritt land. Man har rätt att välja sin partner. Någon vill bara vara ihop med en oskuld, nån annan tolererar inte att partnern har haft gruppsex. Varsågod och välj !

Problemet är bara att det är mycket svårt att hitta en passande partner, det ska finnas personkemi, bra egenskaper, ordnad ekonomi och sen även passande sexuell historik. Det blir ofta så att man upptäcker brister en bit in i förhållandet, är det värt att pojkvännen bryter med TS pga att hon har haft gangbang ? Han får göra en avvägning. Det beror också på hennes beteende i övrigt. Är hon pålitlig, snäll, omtänksam, ärlig ? eller kommer hon att ljuga, vara otrogen och snabbt tröttna på honom?

TS har tydligt visat att hon gärna underhåller viktig information om sitt tidigare sexliv, pojkvännen har tydligt frågat om hennes antal sexpartners och hon har angivit en felaktig siffra. Är TS kapabel att ljuga om andra saker också ? Antagligen tar hon till nödlögner för att slippa undan svåra situationer.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille