• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Schnaa
    j a d e d skrev 2015-05-17 12:18:38 följande:

Hahahaha my thoughts exactly....

Underhållning på hög nivå. Tur det är söndag.

Ja, men jag har ärenden utanför hemmet idag..
    Smecker skrev 2015-05-17 12:19:14 följande:

Va? Sexuell historia?! Är hon inte oskuld?!?!1? Dumpa!!1!

Hur kan hon med att lura en så fin pojke, den slinkan!
    It takes a fool to remain sane
  • Hadraniel
    Nenne666 skrev 2015-05-17 13:03:08 följande:
    Men då får han väl göra det då! Vad är problemet? Kan man inte acceptera varandra så ska man inte vara med varandra.
    Problemet dyker väl upp när man börjar ljuga för varandra i detta fallet?

För vissa är det ju viktigt att veta en del saker om personen så att man faktiskt kan välja om man vill acceptera personen eller ej utifrån denna information. Att acceptera någon utan att ha fått information på ett område som man själv tycker är viktigt skulle inte jag tycka var så bra, även om just sexuell historik normalt inte är speciellt viktigt att veta om för min egen del.
  • Anonym (Mona Lisa)

Det var jag som frågade honom om antalet tyvärr:( Då svarade han och bollade tillbaks frågan och då började tänjandet på sanningen. Jag är inte rädd för att han lämnar mig, det skulle han inte göra däremot är jag rädd för att såra honom.

• Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 13:12:52 följande:
    Problemet dyker väl upp när man börjar ljuga för varandra i detta fallet?

För vissa är det ju viktigt att veta en del saker om personen så att man faktiskt kan välja om man vill acceptera personen eller ej utifrån denna information. Att acceptera någon utan att ha fått information på ett område som man själv tycker är viktigt skulle inte jag tycka var så bra, även om just sexuell historik normalt inte är speciellt viktigt att veta om för min egen del.
    Men då hittar du väl en likasinnad som gillar att detaljerat förklara vad som hände på Maspalomas 1981. Vad är ditt problem? Jag har inga problem med hur jag gör.
  • Anonym (Heh?)
    Smecker skrev 2015-05-17 13:02:08 följande:
    Det tror jag nog.
    Hadraniel skrev 2015-05-17 10:15:08 följande:

Grejen är väl som så att man bör berätta sådant för ens partner som just individen tycker är viktigt för att möjliggöra välinformerade beslut.

[..]

Men det kanske bara är jag som tycker att ärlighet är en av grundpelarna i ett förhållande?

Aha, och där "tror" du det står att man bör installera spyware och keylogger på en dator och det är genom detta du tillskriver Hadraniel de här åsikterna?

Är det så vi ska se det?

Kan du inte ge ett direkt citat där han skriver det istället då? Jag menar det vore ju enklare.
  • Anonym (Olika?!?)
    Larvigt hur "hög" nivån blev här :)

Två trådar (kille/tjej) sa tidigare att hälften av oss hade negativa åsikter om "större" sexuell historik.
    Vad som menas med större får väl stå för individen men att hälften har åsikter bör väl framgå.

Jag själv lägger vikt i den skålen, varför har väl logiskt med vem jag är att göra där jag ser en ganska tydlig skillnad på hur jag och många av mina "grabbigare" polare förhåller sej till sex.
    För flera av killarna så verkar det nästan räcka med att det mot natten bara är en tjej för att de ska gå "all in" medans jag behöver mer, mycket mer, för att känna nått.
    Vid några tillfällen så har jag tänkt "fuck it" och då strulat och gått hem med tjejer jag funnit väldigt vackra men det har ändå saknats nånting för att min lust ska infinna sej och jag har traskat hem oknullad.
    Bla bla bla...

Skitsamma egentligen, vi är olika, jag tycker inte illa om människor som knullat med flera och gjort mera men jag kan inte se hur det vi skulle ha skulle vara sådär "speciellt" som jag önskar.

I TS fall så är det enda jag vet att jag inte skulle vilja vara i killens skor...
  • StrandPsykologen

Hej,

Du har redan svaret på den här frågan. Du vänder dig till forumet för att du har samvetskval och vet att lögn är ett dåligt fundament att stå på.

Givetvis ska du berätta för din partner om ditt sexuella förflutna. Det kan hända att han inte bryr sig, vilket du troligtvis hoppas på. Men visar det sig att han inte kan leva med din bakgrund är det klart och tydligt att personen i fråga inte heller är den partner du söker.

Problematiken med lögner i förhållanden är att parter går in med sina värdefullaste resurser, såsom tid, engagemang, en gemensam framtid utifrån sin egen idealbild o.s.v.

Att gå in i en relation där ens partner(s) döljer och ljuger är som att bli rånad på det mest värdefulla som finns, av den/de man trott stod en närmast. Och det vill väl ingen bli drabbad av eller orsaka känsla av hos den man älskar?

Med vänliga hälsningar,
    StrandPsykologen

• U never saw me

Visst, det va dumt att ljuga men gjort är gjort. Och ditt förflutna är inget som han har med att göra så låt det va. 

• Hadraniel
    Anonym (Mona Lisa) skrev 2015-05-17 13:27:29 följande:
    Det var jag som frågade honom om antalet tyvärr:( Då svarade han och bollade tillbaks frågan och då började tänjandet på sanningen. Jag är inte rädd för att han lämnar mig, det skulle han inte göra däremot är jag rädd för att såra honom.
    Du funderade inte på att du troligen skulle få samma fråga ställd tillbaka innan du frågade honom om det?

Hur hade du själv reagerat på det om han ljugit för dig om att han haft sex med över 50 tjejer förutom dig och sagt att han bara haft det med några få?

Om du tycker att ärlighet är viktigt i ert förhållande så bör du nog berätta så snart som möjligt och visa ånger över att du ljugit för honom. Är ärlighet inget som någon av er tar så hårt på utan ni tycker att det är helt ok att ljuga om saker som är lite obekväma att berätta om så kan du väl fortsätta att dölja det för din kille med gott samvete.

Finns väl tyvärr inget "bra" sätt eller situation att ta upp att man betett sig fel utöver att undvika olämpliga situationer när ens partner är extra sårbar och har nedsatt förmåga att hantera det som sägs. Men ju längre du väntar desto värre blir ju sveket.
  • Anonym (Karin)

Om samtalet, kommer upp igen (från hans sida för du kan ju välja att aldrig ta upp det igen), så säger du bara att du inte vill prata om gamlanex. Och det är dessutom klokt att undvika såna samtal. Han har inget med dina ex att göra och du har inget med hans ex att göra. Dessutom ärmdetnrespektlöst mot exen att prata om deras privata saker.

Släpp ämnet!

Svar på tråden Har ljugit en del för min kille