• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Hadraniel
    Smecker skrev 2015-05-17 12:17:45 följande:
    Så att fråga ut partner om tidigare sexuell historik är inte att detaljkontrollera?
    Jag anser inte att det är att detaljkontrollera att fråga sin partner om något sådant. Skulle jag däremot kräva att få möjlighet att prata med alla personer hon haft sex med för att kolla att det hon sa stämde skulle jag tycka att det är på den nivån.
  • Anonym (Ja vad ska man säga?)
    Smecker skrev 2015-05-17 12:17:45 följande:
    Så att fråga ut partner om tidigare sexuell historik är inte att detaljkontrollera? Att inte köra med öppna kort vad gäller din mail/FB/etc är inte att ljuga om eller dölja vissa saker som är lite jobbiga att ta upp för sin partner?

Alla mynt har två sidor, det är lite roande hur snabbt du flippar sida på myntet när det blir obekvämt för dig.
    Parallellen till att rota igenom partnerns mail och alla konton på sociala medier, skulle ju vara att inte acceptera svaret på frågan om antalet sexpartners, utan fortsätta att snoka runt på egen hand. Fråga ut partnerns släktingar och vänner om de har någon uppfattning om hur många partners han/hon haft, ringa runt till hans/hennes gamla klass- och studiekamrater, och liknande.
  • Schnaa
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:21:46 följande:

För min del handlar det mer om just oärligheten och inte om själva ämnet. Hade troligen reagerat lika mycket på om kvinnan ifråga ljugit om något annat också.

Men ärlighet är väl inte lika viktigt för alla antar jag.

Right..
    It takes a fool to remain sane
  • Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:21:46 följande:
    För min del handlar det mer om just oärligheten och inte om själva ämnet. Hade troligen reagerat lika mycket på om kvinnan ifråga ljugit om något annat också.

Men ärlighet är väl inte lika viktigt för alla antar jag.
    Det är ju knappast oärligt att inte lista ens sexuella historia? Snacka om att dra i dom höga växlarna!!
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-17 12:21:09 följande:
    Var har du den bekräftande statistiken som säger att 27-åriga män anser att den kvinna de tänker sig en relation med ska ha haft högst 2-3 partners?
    De flesta kvinnor och män har 4-7 sexpartners under sin livstid så det är den utgångspunkten man ska ha när man inleder en relation och då behöver det inte bli några förhör om tidigare sexliv dessutom är det faktiskt många som inte direkt vill tala om sina tidigare relationer eftersom det för många var mer eller mindre traumatiskt när relationen tog slut.
    Har ingen statistik, men skulle vara kul att veta om sådan finns. Men jag har ju en viss uppfattning efter att ha pratat med många människor. Lever man i en viss kultur eller en viss grupp, så får man ju en känsla för vad som rör sig i huvudet på de flesta människorna. Eller..?

Det finns något som heter "det allmänna rättsmedvetandet" t.ex., och detta har man ju gjort undersökningar om. Då visar det sig att i en kultur (t.ex. den svenska) så har de flesta (etniska, infödda) ungefär samma gränser. Man "känner" vad som är rätt och fel. Men sedan finns då alltid de undantagen som kan begå brott utan att få dåligt samvete, eller som kan ha sex med många människor utan känslor. Eller som kan acceptera en kvinna som har haft många partners. Och detta senare har naturligtvis också sina skäl, som kan vara både positiva (en allmänt förlåtande eller avslappnad attityd) eller negativa (tron att man inte förtjänar något bättre).
  • Hadraniel
    Nenne666 skrev 2015-05-17 12:32:51 följande:
    Det är ju knappast oärligt att inte lista ens sexuella historia? Snacka om att dra i dom höga växlarna!!
    I detta fallet hade hon väl aktivt ljugit om det snarare än bara låtit bli att berätta om det? Viss skillnad där tycker jag.

Jag anser inte att man måste lista alla sina sexpartners om inte frågan kommer upp, men gör den det bör man väl vara ärlig snarare än att ljuga sin partner rätt upp i ansiktet?
  • Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:28:02 följande:
    Jag anser inte att det är att detaljkontrollera att fråga sin partner om något sådant. Skulle jag däremot kräva att få möjlighet att prata med alla personer hon haft sex med för att kolla att det hon sa stämde skulle jag tycka att det är på den nivån.
    När du ställer din fråga ger du henne inget annat val än att hon SKA svara på frågan, vilket är tvång. Och när man stöter på den typen av karlar lägger jag benen på ryggen. Då är han störd.
    Nenne666 skrev 2015-05-17 12:32:51 följande:
    Nej, men det är oärligt att ljuga. Säger du "det berättar jag inte" så är du inte oärlig. För då vet din partner att det kan finnas något i din historia som han inte vill se hos sin hustru och sina barns mor, och då har han valet att göra slut. Säger du däremot "jag har bara legat med en man före dig" fast du legat med 15, så tar du ifrån honom rätten att göra ett informerat val.
  • Smecker
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:28:02 följande:

Men din partner kanske anser det. Din partner kanske inte anser att frågor om inloggningsuppgifter till din mail är att detaljkontrollera, utan bara normalt förtroende.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:36:23 följande:
    I detta fallet hade hon väl aktivt ljugit om det snarare än bara låtit bli att berätta om det? Viss skillnad där tycker jag.

Jag anser inte att man måste lista alla sina sexpartners om inte frågan kommer upp, men gör den det bör man väl vara ärlig snarare än att ljuga sin partner rätt upp i ansiktet?
    Ja man ska kunna vara ärlig och säga att man inte tycker att ens tidigare sexuella relationer har med förhållandet att göra idag. Vilket SKALL accepteras och det är ingen lögn. Det som ts gjort är dessvärre en lögn och givetvis helt galet.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille