• Nenne666

Har ljugit en del för min kille

Anonym (Mona Lisa) skrev 2015-05-15 21:53:09 följande:

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

Varför nämnde du en siffra från första början? Va hellre tyst än att ljuga. Antalet är ett mindre problem än självaste lögnen.
  • Nenne666
    Anonym (Mona Lisa) skrev 2015-05-15 23:07:21 följande:

Jag har ju redan ljugit en del. Men jag vet inte om jag hade vågat vara ärlig med det tidigt i relationen. Nu vet jag ju att han älskar mig och inte skulle lämna mig oavsett men ändå. Hur berättar jag på ett bra sätt?
    En lögn är en lögn oavsett vad det handlar om. En relation bygger på tillit.
  • Nenne666
    Zarch skrev 2015-05-16 13:34:52 följande:

Ljuga vet jag inte, tidigare sexpartners är något som jag har lärt mig att hålla tyst om.

• Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 18:27:49 följande:
    Hmmm, tilliten i att mörka sanningen för sin partner och tiga då?
    Man kan enkelt säga att det tillhör ens gamla privatliv och att det inte hör till förhållandet idag. Det är inte att mörka öht.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 18:26:42 följande:
    Vad tror du det betyder när en kvinna kniper ihop och är "tyst" när det gäller sin sexuella historia???

Att hon mörkar sin oskuldsfullhet smile1.gif

Att vara tyst är ju bara samma sak som att säga att man blivit knullad av tre män samtidigt, en i varje hål.

Att vara tyst kan aldrig fungera.
    Och om det är dit fantasin tar vägen är det ett problem för den som fantiserar. Det är bara att respektera att man väljer själv vad man vill berätta. Varför ska man redovisa ingående vad man gjort tidigare? Vart går gränsen? Diskutera exets storlek, om den va bättre än den osv? Har träffat en sån karl, jag va ärlig, men frågorna tog aldrig slut. Idag har jag inte råkat ut för den typen av utfrågning, för vi förstår att vi har ett förflutet som ingen har med att göra. Inget konstigt alls. Och om man nu haft gruppsex...so? Vad har min partner med det att göra? Jag skulle ju inte säga nej om jag gjort det, jag skulle svara att jag har väl testa på lite olika grejer men är inte sugen på att ta upp det med någon . Det ska vara helt okej.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 18:27:49 följande:
    Hmmm, tilliten i att mörka sanningen för sin partner och tiga då?
    Mörka sanningen? Fy fan vad töntigt och lågt att se det på det sättet. Usch! Skulle aldrig anse att min partner har en redovisningsplikt mot mig. Och om han kräver det av mig så ställer jag frågan, varför vill han veta det? Av vilken anledning?
  • Nenne666
    Zarch skrev 2015-05-16 18:51:38 följande:
    För att det är information som inte tillför någonting till relationen. Diskutera tidigare relationer, absolut. Men man behöver inte diskutera tidigare sexpartners enligt mig.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 19:48:25 följande:
    Klart det är att mörka. När man är helt avslappnad och allt är enkelt med en tjej som det är naturligt med kan man ju prata med allt med henne.

Att säga att något inte "tillhör" gör man ju bara när man behöver undanhålla något.
    Jo så tänker en skruvad hjärna och såna tar jag avstånd ifrån.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 19:46:40 följande:
    Jag menar att en man vet exakt vad det betyder när en kvinna tiger om det. 

Det kan han eventuellt, men om kvinnan ljuger/tiger/mörkar så gör hon ju det av ett skäl. Eventuellt kan han väl ändå känna en massa saker, men hon litar ju knappast på det, i så fall kunde hon ju vara ärlig och rak.
    Vart går gränsen för att vara ärlig och rak om sina tidigare relationer?
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:12:58 följande:
    "Och om det är dit fantasin tar vägen är det ett problem för den som fantiserar."

Intressant syn på relationer. Då vet jag något som du inte vet tydligen. Nämligen att om du ger din partner ett problem så får du ett problem.

Det är i alla fall solklart från din historia att kvinnor som inte berättar gör det av ett skäl och det skälet är att deras historia är ett problem.

Tja, få män jag känner gillar att deras kvinna blivit knullad av män med större kuk eller haft hetare sex än de har med dem själva. Så ja, det är väl där nånstans det slutar. Men män är olika. Ett annat skäl är att det känns kasst med en tjej som går från noll till knull med män de aldrig sett förut om och om igen.

Men det är ju just exakt de här två sakerna kvinnor ljuger om så kvinnor vet ju det där redan. Enda frågan är hur de förhåller sig till det.
    Exakt! Få män gillar att höra att den enas kuk är större än den andras. Jag skulle inte heller vilja att min karl redovisade eventuella sexhistorier som jag omöjligt kan leva upp till. Därför ställer jag inte den typen av frågor. För jag antar att jag kanske i svaga lägen börjar jämföra mig med den kvinnan som va så snygg, så bra eller den upplevelsen som han hade där. Det gynnar inte mig och än mindre vår relation. Om min historia hade varit ett problem för mig, så hade jag på egen vilja velat berätta det, för att få en ökad förståelse ev. Men om något är överspelat och 5 år gammalt och jag knappt tänker på det själv, varför ska min partner fundera på det då? Då är det ju hans problem och det tar inte jag. Jag skulle typ lägga benen på ryggen rätt omgående om jag träffade din typ.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille