• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Anonym (hm)

Sluta ljug jag tror inte han tar det negativt. Vad spelar det för roll om hundra år om du varit med fem eller hundrafemtio?
    Om killen är vettig fattar han väl att du är en levande varelse och inte en nunna.

• Anonym (Mona Lisa)
    Anonym (hm) skrev 2015-05-15 22:29:40 följande:

Sluta ljug jag tror inte han tar det negativt. Vad spelar det för roll om hundra år om du varit med fem eller hundrafemtio?
    Om killen är vettig fattar han väl att du är en levande varelse och inte en nunna.

Jag har ju redan ljugit en del. Men jag vet inte om jag hade vågat vara ärlig med det tidigt i relationen. Nu vet jag ju att han älskar mig och inte skulle lämna mig oavsett men ändå. Hur berättar jag på ett bra sätt?
  • Anonym (ärlighet)
    Anonym (Mona Lisa) skrev 2015-05-15 23:07:21 följande:

Jag har ju redan ljugit en del. Men jag vet inte om jag hade vågat vara ärlig med det tidigt i relationen. Nu vet jag ju att han älskar mig och inte skulle lämna mig oavsett men ändå. Hur berättar jag på ett bra sätt?

Säg som du är, att du skämdes och var rädd att han skulle dra sig undan. Man kommer alltid längst på att vara ärlig och säga som det är, raka rör, än om man ska linda in allt hela tiden. Då blir det så mycket onödiga missförstånd hela tiden vilket kan både ses som- och leda till lögner.
  • Sheldore

Tror nog det är bäst att vara lite mer ärlig om ni tänker ha ett seriöst förhållande, vem vet, han kanske tänder på att höra hur erfaren du är

• Hadraniel

Att börja ljuga ens i "lärakännafasen" är väl sällan en bra grund om man vill få till ett välfungerande förhållande med ordentlig tillit till varandra i längden.

Förhoppningsvis kan han bortse från din lögn om du relativt snart berättar varför du ljög samt att du ångrar att du gjorde det då han egentligen borde haft rätten att fatta beslutet att inleda en relation med dig på rätta grunder och inte på falsk information om dig som framkommit genom lögner. Ju längre du undahåller informationen desto större blir ju sveket när lögnen väl kommer fram och även om den aldrig uppdagas är det troligen inte så kul att leva i ett förhållande baserat på lögner.

• Tow2Mater

Varfor skulle du berätta nu? Diskuterar ni era forflutna sexliv varje dag runt middagsbordet? Ar det inte dags ni borjar duskutera framtiden istället for det forflutna?

• Anonym (Jag)

Om det fina överhängande risk att han får reda på att du varit med fler så kan det vara bra att berätta men om så inte är fallet så skulle jag vara tyst.

• CarpeNoctem

Vad spelar det för roll nu?

Finns det ingen anledning att dra upp det så, lycklig är den ovetande.

• Anonym (Har varit i din killes sits)

Tycker inte man behöver berätta detaljer om tidigare sexliv däremot säger ditt tidigare leverne en del om dig (utöver själva sexet). Jag menar du låter inte precis som någon scout. Känner han dig? Har du gett en mer oskuldsfull bild av dig själv generellt? För det kommer att bli en bitter upptäckt för honom. Dessutom kommer aldrig orka hålla fasaden (spela gulligare än vad du är) någon längre period. Låt honom veta vem du är på riktigt.

• Anonym (Mile)
    Anonym (Mona Lisa) skrev 2015-05-15 21:53:09 följande:

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

Släpp det som ligger bakom dig!

Nytt förhållande, ny kula...

Börja på nåt nytt. Det angår inte honom hur många du varit med..

Lär upp honom i stället
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille