• Anonym (Mona Lisa)

Har ljugit en del för min kille

Jag har dejtat en kille i tre månader, vi bor inte ihop men han är min pojkvän (och jag älskar honom). Nu är det så att killen är ganska oerfaren på sex och relationer och så och för att det inte skulle bli konstig stämning har jag tänjt på sanningen och ljugit en del. Jag är hans andra tjej han har haft sex med. Han har varit i ett tidigare förhållande med en tjej ett par år och aldrig med någon annan. Jag har sagt att jag har vart med 3 killar innan honom, men sanningen är att det förmodligen är över 53. Därutöver säkert ett dussin tjejer. trekanter, gruppsex, gangbangs, bdsm och så.

Det här är egentligen inga grejer jag egentligen velat utan haft en del skumma killar innan. Jag gillar vanligt, enbart med honom. Jag ångrar det mesta. Jag är dessutom närmare 20 än 30 vilket förvärrar saken.

Jag vill sluta ljuga men det är svårt när man snärjt in sig i en massa lögner och man bara fortsätter på det spåret. Han tror att jag har ett ganska oskuldsfullt förflutet men det är en bit ifrån sanningen.    

• Svar på tråden Har ljugit en del för min kille
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:15:35 följande:
    Just i det här fallet är det faktiskt isande logik, läs inläggen igen.

Varför skulle du mörka något som är totalt oladdat? Håller du inne med din favoritfärg också?
    Jag har lika lite redovisningsplikt som han har mot mig och tack för att det finns fler som tänker som mig. En annan synvinkel. Om jag kliver ur ett förhållande så tycker jag att det är både brukligt och behagligt att mitt ex inte beskriver mig i detalj vilket han i sin tur ska slippa känna att jag gör med honom. Det tillhör vårt privata...gamla.
  • Anonym (.)
    Zarch skrev 2015-05-16 20:21:46 följande:
    Äh skitsnack, du är antagligen en liten skitunge. Inget illa ment, men ni får nog lägga bättre ribbor än så grabbar.

Vissa brudar som har knullat skiten av sig som singlar kan vara extremt duktiga på att uppskatta fishögen bredvid sig i sängen. Kan vara värre med "duktiga" flickor som gått runt och torrfluktat och alltid längtar ut.
    Mmmm så talar en kvinna som aldrig dejtat kvinnor sannolikt.

Tanken att en relation med en slampa innebär het sex för resten av livet är ett försäljningsargument som slampor håller sig med för at marknadsföra sig själva och andra slampor som bra relationsmaterial.

Sanningen är dock en helt annan. Kvinnors sexualitet är mer komplex än så, och bara för att en kvinna väljer att knulla bartenders på grabbarna grus på mallis eller går igång på att bli gangbangade av män de aldrig sett förut så betyder det inte att de är speciellt bra på att ha konsekvent och frekvent relationssex med sina långtidspartners som de väljer att skaffa barn och hus med. 

Ofta är det faktiskt tvärtom. Slampor är ofta bad boy beroende och blir snabbt torra i muttan när det är samma kuk dag efter dag.

Problem 1a är dock att de ljuger vilket den här tråden visar, igen...
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:19:10 följande:
    Att inte ljuga.

Att inte svara svävande på frågor man samtidigt sitter och vet det exakta raka svaret på.

Då är man på en bra väg.

Att ha legat med över 53 män och blivit dominerad och gangbangad och sen titta sin pojkvän i ögonen och säga att man haft sex med tre män i sitt liv är ett bra exempel på fel väg.
    Jag svarar att jag inte är oskuld och givetvis har jag en historia liksom han. Men visst, om jag haft gangbang och jag känner att han är en säker och okonstlad (och frisk) person så visst, det hade jag väl sagt. Men inte för att jag måste och för att han kräver det, utan för att jag VILL säga det.
  • fjanten
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:24:13 följande:

Du har en förenklad syn på manlig sexualitet. Att han väljer att skaffa barn med dig betyder ingenting om vad han anser om din sexuella historia.

Bara du vet ju varför du inte berättat, men om du inte kan dela med dig något till dina barns far som du kan berätta för främlingar på internet så är ju ett bevis för att din relation uppenbarligen har vissa luckor.

De flesta män vill nog veta lika mycket om sin kvinna som en bunt främlingar nätet och de flesta av hennes vänner.

Det är här du verkar ha stora problem. Du tror att alla tjejer som inte vill berätta om sina tidigare sexuella partners gör det för att de har något att dölja. Helt uppenbart att du har fel med tanke på att jag inte har något "problem" eller något värt att "dölja" egentligen. Jag och min sambo valde tidigt i vår relation att inte dela med oss av sådant, vi hade ett samtal om det. Vi kom fram till att detta är vår relation, nu och i framtiden, och om man själv ansåg att man hade ett förflutet som inte skulle påverka just vår relation - då är det ingen mening att berätta.

Du verkar otroligt omogen i ditt synsätt, och även väldigt frihetskränkande som anser att du antingen har rätt att veta allt om din partners förflutna - eller så vägrar du lita på personen.
  • Nenne666
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:32:09 följande:
    Mmmm så talar en kvinna som aldrig dejtat kvinnor sannolikt.

Tanken att en relation med en slampa innebär het sex för resten av livet är ett försäljningsargument som slampor håller sig med för at marknadsföra sig själva och andra slampor som bra relationsmaterial.

Sanningen är dock en helt annan. Kvinnors sexualitet är mer komplex än så, och bara för att en kvinna väljer att knulla bartenders på grabbarna grus på mallis eller går igång på att bli gangbangade av män de aldrig sett förut så betyder det inte att de är speciellt bra på att ha konsekvent och frekvent relationssex med sina långtidspartners som de väljer att skaffa barn och hus med. 

Ofta är det faktiskt tvärtom. Slampor är ofta bad boy beroende och blir snabbt torra i muttan när det är samma kuk dag efter dag.

Problem 1a är dock att de ljuger vilket den här tråden visar, igen...
    Den här typen av resonemang är så avtändade och visar på så dåligt självförtroende att om man stannar kvar hos en sådan typ som dig, så bäddar man duktigt för framtida problem.
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-16 20:25:45 följande:
    Exakt! Få män gillar att höra att den enas kuk är större än den andras. Jag skulle inte heller vilja att min karl redovisade eventuella sexhistorier som jag omöjligt kan leva upp till. Därför ställer jag inte den typen av frågor. För jag antar att jag kanske i svaga lägen börjar jämföra mig med den kvinnan som va så snygg, så bra eller den upplevelsen som han hade där. Det gynnar inte mig och än mindre vår relation. Om min historia hade varit ett problem för mig, så hade jag på egen vilja velat berätta det, för att få en ökad förståelse ev. Men om något är överspelat och 5 år gammalt och jag knappt tänker på det själv, varför ska min partner fundera på det då? Då är det ju hans problem och det tar inte jag. Jag skulle typ lägga benen på ryggen rätt omgående om jag träffade din typ.
    Jo, men de flesta män vill nog att deras kuk ska vara störst i det sammanhanget. 

Att kvinnan ljuger om det är ju inte det nästbästa scenariet där, utan det absolut värsta scenariet. 

Nej det är klart att det inte gynnar dig. Och det är klart att du då upplever det bättre att ljuga eller mörka, det är ju så precis exakt alla lögner uppstår. För att sanningen inte är bra nog.

Om en gift man vill ligga runt och ger sig ut och raggar och ljuger om hela sitt liv för att få ligga så är ju det också helt ofarligt och inget som drabbar någon sålänge han kontrollerar informationsflödet.

Exakt samma argumentation kan ju användas här som du använder. "Det gynnar inte relationen" att berätta sanningen om det som händer för någon.

Nej visst, men en ännu bättre verklighet vore ju en där man tänkte efter före så man inte behöver ljuga efteråt.
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-16 20:30:03 följande:
    Jag har lika lite redovisningsplikt som han har mot mig och tack för att det finns fler som tänker som mig. En annan synvinkel. Om jag kliver ur ett förhållande så tycker jag att det är både brukligt och behagligt att mitt ex inte beskriver mig i detalj vilket han i sin tur ska slippa känna att jag gör med honom. Det tillhör vårt privata...gamla.
    Och det är ytterligare en sak män ogillar. Män vill vara just privata med sin tjej, inte att hon ska vara privat med andra män. Därför söker män kvinnor med minimala historia, vilket kvinnor vet och därför ljuger och mörkar de.

Du verkar inse exakt hur det ligger till, och vad män vill ha. 

Men eftersom du inte kan leva upptill det så väljer du att ljuga eller tiga. Tror du verkligen att det är vad män egentligen vill ha? På riktigt?
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-16 20:34:04 följande:
    Jag svarar att jag inte är oskuld och givetvis har jag en historia liksom han. Men visst, om jag haft gangbang och jag känner att han är en säker och okonstlad (och frisk) person så visst, det hade jag väl sagt. Men inte för att jag måste och för att han kräver det, utan för att jag VILL säga det.
    Det är inte så sanningen fungerar. Man berättar inte den sanningen man eventuellt VILL berätta, man berättar den sanningen som faktiskt är sann.
  • Anonym (.)
    Nenne666 skrev 2015-05-16 20:39:57 följande:
    Den här typen av resonemang är så avtändade och visar på så dåligt självförtroende att om man stannar kvar hos en sådan typ som dig, så bäddar man duktigt för framtida problem.
    Tja, det är så slampor oftast fungerar. Det är oavhängigt både dig och mig.
  • Anonym (.)
    fjanten skrev 2015-05-16 20:34:21 följande:
    Det är här du verkar ha stora problem. Du tror att alla tjejer som inte vill berätta om sina tidigare sexuella partners gör det för att de har något att dölja. Helt uppenbart att du har fel med tanke på att jag inte har något "problem" eller något värt att "dölja" egentligen. Jag och min sambo valde tidigt i vår relation att inte dela med oss av sådant, vi hade ett samtal om det. Vi kom fram till att detta är vår relation, nu och i framtiden, och om man själv ansåg att man hade ett förflutet som inte skulle påverka just vår relation - då är det ingen mening att berätta.

Du verkar otroligt omogen i ditt synsätt, och även väldigt frihetskränkande som anser att du antingen har rätt att veta allt om din partners förflutna - eller så vägrar du lita på personen.
    Jag vägrar att lita på en person som ljuger för mig, typ TS, som ljuger extremt mycket för sin pojkvän.

Jag tycker inte det är konstigt, motsatsen vore mer konstigt.

I ditt fall får du väl tacka TS och andra kvinnor som ljuger och därmed gör det omöjligt att lita på kvinnor i allmänhet vad gäller det här.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille