• fjanten

Har ljugit en del för min kille

Anonym (.) skrev 2015-05-16 19:34:27 följande:

Den tillför visst något eftersom de flesta män vill känna något speciellt för sin flickvän/fru/sambo/mamma till sina barn.

För en kvinna som inte kan ge det, så blir det naturligtvis destruktivt, och det är också de som låter som såhär, "det tillför inget". En omskrivning för att sanningen inte är bra nog utan behöver mörkas.

Och vi vet alla vad det betyder, därmed blir strategin att tiga rätt meningslös.

Vad menar du? Kan inte en man känna något speciellt för sin kvinna utan att veta hur många hon varit med..?
  • fjanten

Jag har varit med två andra innan min nuvarande, delvis ganska "oskuldsfullt". Vi har varit tillsammans i några år nu, och väntar vårt första barn - han har ingen aning om hur många jag varit med innan. Varför? För att vi anser inte att det har något med VÅR relation och vårt sexliv att göra.

Uppenbarligen känner han något speciellt för mig då han valt att skaffa barn med mig.

• fjanten
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 19:46:40 följande:

Jag menar att en man vet exakt vad det betyder när en kvinna tiger om det. 

Det kan han eventuellt, men om kvinnan ljuger/tiger/mörkar så gör hon ju det av ett skäl. Eventuellt kan han väl ändå känna en massa saker, men hon litar ju knappast på det, i så fall kunde hon ju vara ärlig och rak.

Okej, så om du läser mitt föregående inlägg kan du se att jag varit med två stycken innan min nuvarande. Han vet inget, och vår relation är underbar.

Jag tror det är du som har någon slags felvriden syn på det hela.
  • fjanten
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:12:58 följande:

"Och om det är dit fantasin tar vägen är det ett problem för den som fantiserar."

Intressant syn på relationer. Då vet jag något som du inte vet tydligen. Nämligen att om du ger din partner ett problem så får du ett problem.

Det är i alla fall solklart från din historia att kvinnor som inte berättar gör det av ett skäl och det skälet är att deras historia är ett problem.

Tja, få män jag känner gillar att deras kvinna blivit knullad av män med större kuk eller haft hetare sex än de har med dem själva. Så ja, det är väl där nånstans det slutar. Men män är olika. Ett annat skäl är att det känns kasst med en tjej som går från noll till knull med män de aldrig sett förut om och om igen.

Men det är ju just exakt de här två sakerna kvinnor ljuger om så kvinnor vet ju det där redan. Enda frågan är hur de förhåller sig till det.

Okej, så vad tänker du då att mitt "problem" är när jag bara varit med två men ändå inte berättat menar du?
  • fjanten
    Anonym (.) skrev 2015-05-16 20:24:13 följande:

Du har en förenklad syn på manlig sexualitet. Att han väljer att skaffa barn med dig betyder ingenting om vad han anser om din sexuella historia.

Bara du vet ju varför du inte berättat, men om du inte kan dela med dig något till dina barns far som du kan berätta för främlingar på internet så är ju ett bevis för att din relation uppenbarligen har vissa luckor.

De flesta män vill nog veta lika mycket om sin kvinna som en bunt främlingar nätet och de flesta av hennes vänner.

Det är här du verkar ha stora problem. Du tror att alla tjejer som inte vill berätta om sina tidigare sexuella partners gör det för att de har något att dölja. Helt uppenbart att du har fel med tanke på att jag inte har något "problem" eller något värt att "dölja" egentligen. Jag och min sambo valde tidigt i vår relation att inte dela med oss av sådant, vi hade ett samtal om det. Vi kom fram till att detta är vår relation, nu och i framtiden, och om man själv ansåg att man hade ett förflutet som inte skulle påverka just vår relation - då är det ingen mening att berätta.

Du verkar otroligt omogen i ditt synsätt, och även väldigt frihetskränkande som anser att du antingen har rätt att veta allt om din partners förflutna - eller så vägrar du lita på personen.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille