• Nenne666

Har ljugit en del för min kille

Anonym (Ja vad ska man säga?) skrev 2015-05-17 12:42:25 följande:
    Jag är kvinna och jag anser INTE att en sådan man är störd. Han har rätt att ha sin bild av hur hans hustru och modern till hans barn ska vara. Precis som du har rätt att ha DIN bild av hur din make och fadern till dina barn ska vara. Du kanske t.ex. inte vill att fadern till de döttrar du hoppas på att få ska ha varit hos prostituerade tonårsflickor, och då ska han inte heller ljuga om det ifall du frågar rakt ut. Håller du inte med om det?
    Prostitution är en helt annan sak. JAG personligen ser inget som helst intresse i att rota i mina karls sexuella historia och jag kräver ingenting av honom i den frågan eftersom det va innan min tid och förutom att det är ointressant så har inte jag med det att göra. Däremot så kan jag fråga om han haft ihop det med en speciell individ om den personen kanske befinner sig i umgängeskretsen eller i ett annat gemensamt sammanhang. Givetvis förväntar jag mig ärlighet och uppriktighet, då det finns i ens direkta närhet. Och självklart gör jag likadant tillbaka, om jag inte rent av själv säger att -'du, den killen kommer va med på festen tydligen, jag har vart med honom tidigare', och förklara hur den relationen såg ut osv... Ungefär så resonerar jag och det funkar exemplariskt för mig. Och givetvis fastnar jag för likasinnade så det är ett ICKEproblem för mig. Att vara ärlig är inte samma sak som att behöva vända ut och in på sig själv om han inte ska få fritt spelrum att skriva min story utifrån hans huvud. Nädu. Det är skruvat!
  • Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 12:49:51 följande:
    Är väl inget fel att tycka att ens historia inte har något med den nuvarande relatione att göra.

Men det är också ens potentiella partners fulla rättighet att tycka att det är viktigt att veta om sådant som är viktigt för den personen samt att avstå från att inleda en relation på grund av avsaknad av information eller en historik som personen ifråga skulle tycka var jobbig att hans partner har.
    Men då får han väl göra det då! Vad är problemet? Kan man inte acceptera varandra så ska man inte vara med varandra.
  • Nenne666
    Hadraniel skrev 2015-05-17 13:12:52 följande:
    Problemet dyker väl upp när man börjar ljuga för varandra i detta fallet?

För vissa är det ju viktigt att veta en del saker om personen så att man faktiskt kan välja om man vill acceptera personen eller ej utifrån denna information. Att acceptera någon utan att ha fått information på ett område som man själv tycker är viktigt skulle inte jag tycka var så bra, även om just sexuell historik normalt inte är speciellt viktigt att veta om för min egen del.
    Men då hittar du väl en likasinnad som gillar att detaljerat förklara vad som hände på Maspalomas 1981. Vad är ditt problem? Jag har inga problem med hur jag gör.
  • Nenne666
    Tecum skrev 2015-05-17 19:29:34 följande:
    Ekonomi och sexuell historik är inget man drar upp på första daten direkt... Men när du väl är i en relation, mörkar du fortfarande din ekonomi? Isf varför? Det är väl ingen stor grej och när det börjar dra ihop sig till gemensamma investeringar är det närmast en förutsättning att man vet hushållets gemensamma tillgångar. Även om man har delad ekonomi.
    Mörkar? Nä! Jag berättar om mig utifrån att jag VILL vare sig det är nåt gammalt ex, min ekonomi, eller att jag snubblade på mattkanten. Det är inget jag gör under tvång. Hur svårt är det att förstå det?
  • Nenne666
    Tecum skrev 2015-05-17 19:59:48 följande:
    Tja, du skrev att "frågar man den typen av frågor så står dörren där". Det tolkar jag som att du inte ens tål höra frågan, inte att du svarar när du vill. Så frågan är om jag fattar trögt eller du formulerar dig illa... smile5.gif  
    Jag kanske formulerade mig illa. Jag va gruvligt trött igår.
  • Nenne666
    Tecum skrev 2015-05-17 20:40:38 följande:
    Ok, sånt händer oss alla smile1.gif
    Tack!
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-17 21:34:40 följande:
    Den genomsnittlige svenske mannen reagerar på det som TS sysslat med nämligen gangbang. Varför skulle en tjej som haft gangbang vara så mycket bättre än en man som varit på bordell ? Det må vara äpplen och päron, men båda är lika illa. 

Skulle du inte bry dig om din man berättade att han haft gruppsex, besökt prostituerade, legat med sin moster osv. ? eller skulle du bara säga att det tillhör det förflutna ?

Alla har rätt att reagera på sin partners sexuella historik. Min fru berättade att hon har haft trekant, jag tog det väldigt hårt, men det är smällar man får ta och jag är glad att hon var ärlig mot mig.
    Den genomsnittlige svenske mannen reagerar negativt? på om tjejen har haft gangbang? Statistik på det där? Enligt min erfarenhet så har män med dåligt självförtroende väldiga problem med svartsjuka. Ja, dom som är sparsamt utrustade mellan benen alt i maskineriet där uppe eller alltihopa brukar bete sig som små offer (bäbisar) och kan ställa till ett jävla väsen. Dessa känner jag till. Tack och lov upplever jag inte att dessa små män skulle va genomsnittet. Har ingen statistik dock, har du? Om min karl knullat sin moster och köpt horor hade det vart nåt fel på honom så han hade fasats ut. Att köpa sex är dessutom ett brott och att knulla mostern är stört. Du drar så konstiga liknelser. Det hänger ju inte ihop öht. Hade han haft gruppsex så hade jag inte brytt mig nej. Det är klart att alla har rätt att reagera på vad man vill men att börja böla över att ens partner testat på lite olika grejer är enligt min mening oerhört patetiskt. Varför mådde du dåligt över något din fru inte mått dåligt över? Precis som om det va något hemskt, traumatiskt...som om det vore en våldtäkt. Haha, din fru gör nog inte om det misstaget att berätta mer för dig. Hon har säkert 'glömt' hur hon blev tagen över motorhuven utanför köpcentret. Det är lika bra för annars börjar du lipa.
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-17 21:57:24 följande:
    Vi lever i ett fritt land. Man har rätt att välja sin partner. Någon vill bara vara ihop med en oskuld, nån annan tolererar inte att partnern har haft gruppsex. Varsågod och välj !

Problemet är bara att det är mycket svårt att hitta en passande partner, det ska finnas personkemi, bra egenskaper, ordnad ekonomi och sen även passande sexuell historik. Det blir ofta så att man upptäcker brister en bit in i förhållandet, är det värt att pojkvännen bryter med TS pga att hon har haft gangbang ? Han får göra en avvägning. Det beror också på hennes beteende i övrigt. Är hon pålitlig, snäll, omtänksam, ärlig ? eller kommer hon att ljuga, vara otrogen och snabbt tröttna på honom?

TS har tydligt visat att hon gärna underhåller viktig information om sitt tidigare sexliv, pojkvännen har tydligt frågat om hennes antal sexpartners och hon har angivit en felaktig siffra. Är TS kapabel att ljuga om andra saker också ? Antagligen tar hon till nödlögner för att slippa undan svåra situationer.
    Ts har väl inte undanhållit VIKTIG information om sitt tidigare sexliv? Hon har däremot dragit till med en lögn som är jäkligt onödig. Det hade hon ju inte behövt att göra.
  • Nenne666
    Anonym (anonym) skrev 2015-05-17 22:11:10 följande:
    Du förstår att man kan ha haft många partners samtidigt som man aldrig varit otrogen mot en enda partner?
  • Nenne666
    BengtH skrev 2015-05-18 08:50:14 följande:
    Det är tydligt att även du som sexuellt liberal har tydliga gränser för vad du tycker är tillåtet. Varför skulle du inte gilla om din karl hade varit på bordell med polarna i samband med affärsresan ? Det är väl patetiskt att börja böla över att ens partner testat på lite olika grejer ?  Att han har haft samlag med kondom med en tjej han inte känner på bordellen är mycket värre än att han gökat med 10-tjejbekanta  på en enda kväll ?

Du reagerar i likhet med många andra kvinnor hårt på prostitution, men gruppsex är ok ?  Kvinnor gillar inte att männen får en genväg till sex. Prostitutionen är ett stort hot mot det svenska matriarkatet, därför den innebär att även osäkra, socialt inkompetenta killar får ligga, vilket leder till att kvinnorna tappar sin sexuella makt i samhället, dvs männen slipper att vara inställsamma, ligga i, uppvakta och bli nobbade.

Det är fullt lagligt att åka till Danmark/Tyskland och ligga med horor. Det ordnar man på en långhelg. Inte för att jag har gjort det eller någonsin vill det, men jag tycker synd om alla osäkra ensamma män som aldrig får ligga, det måste finnas en möjlighet för dem också.
    Fattar du inte skillnaden på prostitution och gruppsex? Prostitution handlar om vilken människosyn du har. Vilket inte gruppsex är i närheten av. I en gruppsexsituation går alla in med samma förutsättningar. Haha, som att knulla är en rättighet? Jag tycker synd om alla (både män och kvinnor) som av olika anledningar är tvungna att sälja sig och suga av en illaluktande flänsostkuk som stinker svett och rövhål för några hundra kronor. Dessa ömmar jag för. Hade min karl vart där och härjat hade han blivit duktigt ifrågasatt.
Svar på tråden Har ljugit en del för min kille