Förtryckt skrev 2015-04-03 19:23:31 följande:
Nu ere såhär va.
Här i Stockholm ser jag ca tio tiggare om dagen. Utanför jobbet, utanför ICA och utanför tunnelbanan. Uppskattningsvis röker 75% av dom.
Och så fort det kommer några regndroppar s försvinner de på stört. Kn du förklara detta för mig?
Vill också säga att
1) det bara är en bordläggning ifrån att kommunerna individuellt får bestämma om kommunen ska tillåta eller förbjuda (bötfälla) tiggeri. Bara en tidsfråga alltså. (Vad fan väntar de på, undrar jag.)
2) ifall ni skulle se några barn (under 18) hos tiggarna så hoppas jag att ni ringer till socialförvaltningen i er kommun och anmäler det. Barn ska inte vara ute på gatorna i tiggarsyfte.
Varför bryr du dig om de röker?
Jag ser väl 3-4 tiggare om dagen här i Trollhättan, har aldrig sett någon röka, någonsin. Det enda de gör är att sitta och huttra under sina filtar. Ibland när det snöar/regnar som värst går de in och sätter sig på bänken på ICA. Sedan går de ut sätter sig igen.
Var stockholmstiggarna tar vägen när det börjar regna har jag ingen aning om. Antagligen går de in och värmer sig någonstans. Missunnar du dem det?