• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (Imse Vimse Spindel)
    Anonym (pribce) skrev 2015-04-03 15:44:16 följande:

Något som verkar missas är att Rumänien under en ganska lång tid förbjöd aborter och såg till att preventivmedel blev svåråtkomligt eftersom diktatorn ville bygga en väldigt stor nation, dessutom tvångsflyttades människor från landsbygden för att göra Rumänien till en jättelik industristat. Innan dess var det ett land som främst sysslade med små jordbruk där romer arbetade som lantarbetare.

Jaha och det är relevant hur då? Preventivmedel har inte varit förbjudet på minst 20 år. Och tror du att tidigare hade folk 20 ungar? Knappast. De som min svägerska känner är 2, 3 syskon max. Romer undantaget. Men det har inget med preventivmedel att göra. Varför uttalar sig folk sådär tvärsäkert om saker de har 0 hum om? Ja, Ceausescu hade sin agenda. Men nej, vanliga familjer hade inte barnkullar.
  • BengtH

Linköpings kommun betalar återigen 100.000r för att chartra ytterligare en busslast ner till Rumänien.. Det är kanske dags att sätta stopp för snyltarna. Eller ska vi låta dem vara kvar ? De ger ju trots allt lite kontinental atmosfär åt den svenska ankdammen.

• trögTS

Jag som själv röker erbjuder tiggarna ofta på ett par cigg, är helt säker på att det är fler som gör detta. (: Kan ha varit det som hände i detta fall.

• Anonym (Hmmmm)
    Studentpappa skrev 2015-04-03 21:26:19 följande:

Ingen risk att de svälter ihjäl, stordelen av dem skulle göra sig bra i biggest loser. Men för all del om du tror att det hjälper att förändra Romernas situation att de sitter och tigger i Sverige så erbjud dem gärna en sängplats så de slipper sova ute. 

Ja, det får väl plats några stycken i ett vanligt kök... Och en eller två i hallen.
  • Broom

När det handlar om svenskar på socbidrag så är det "jävla parasiter som röker när dom inte kan betala sitt uppehälle själv"

Tiggarna kan tydligen komma undan med vadsomhelst. Öppna era ögon dumsvenskar. Ni blir så jävla played.

Tyvärr gäller det mig också, som skattebetalande invånare i landet. Kräks

• Anonym (Meh!)
    Anonym (Milly) skrev 2015-04-03 13:22:48 följande:
    Det gör de flesta svenska tiggarna/uteliggarna också. Vad är poängen?
    Var i ts står det att denna tiggaren var utländsk? Har du fördomar som tar för givet att tiggaren inte kom från Sverige kanske?
  • Anonym (-------)
    BengtH skrev 2015-04-03 23:08:26 följande:

Linköpings kommun betalar återigen 100.000r för att chartra ytterligare en busslast ner till Rumänien.. Det är kanske dags att sätta stopp för snyltarna. Eller ska vi låta dem vara kvar ? De ger ju trots allt lite kontinental atmosfär åt den svenska ankdammen.

Det där är intressant. Returbiljett gratis, men om dom är så fattiga så dom måste tigga, undrar jag hur dom haft råd att öht resa till Sverige?

• kasovi

När jag rökte så bjöd jag en tiggare på cigg. Tanten fick några stycken till senare också.

Jag har haft det jävligt taskigt ekonomiskt en period i mitt liv och kan säga att jag hellre köpte cigaretter än ordentlig mat vissa dagar. Beroenden är starkare än man tror.

• Anonym (SkickaRäkningentillRumänien)
    Anonym (Din dödumme jävel) skrev 2015-04-03 22:20:37 följande:

Vedervärdiga pisstankar du när. Till den grad att vi ska behöva läsa skiten också. Skriv smörja i din dagbok istället. Du vet förstås inte att många ger cigg istället för pengar också?

Så trött på smått folk som skriver skit om fattiga personer. Prova vara sur på de riktiga bovarna istället. Tex bankerna vi löste ur sin skuld med skattepengar vi inte fått tillbaka medan de gör miljardvinster.

Bara tänk ett varv längre. Och börja skriva dagbok, privat.

Men håll tyst, sedan 2005 får man inte röka på allmän plats. Trött jag blir på folk som inte fattar att tiggare får lov att göra saker i det här landet som skulle bötfälla eller fångsla vafenda en av oss här i tråden...
  • Anonym (SkickaRäkningentillRumänien)
    Anonym (-------) skrev 2015-04-04 00:05:52 följande:

Det där är intressant. Returbiljett gratis, men om dom är så fattiga så dom måste tigga, undrar jag hur dom haft råd att öht resa till Sverige?

... Och detta till ett land med svindyr bensin! Hmmmmm. Jo för de reser i slitna bussar eller skåpbilar.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....