• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (ts)
    Larmet skrev 2015-04-03 15:04:02 följande:
    Hon kanske hade fått ciggen från någon? Sluta rikta hatet mot människor som har det svårt. Beklaga dig hos staten och det där jävla påhittet EU istället!
    Jag röstade NEJ till EU just med tanken på att det skulle bli som det blev med öppna gränser och möjligheter för den organiserade brottsligheten.

När Carl Bildt fick frågan om det finns risk för att kriminella söker sig till Sverige med EU:s öppna gränser blev svaret; - Det behöver inte alls bli så!

Bara lovord som att jobben kommer bli fler, friare handel och enklare att resa...jovisst blev det enklare att resa.

Så fort politiker säger att någonting kommer bli bra för Sverige så blir det katastrof!!
  • Larmet
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 15:21:06 följande:
    Jag röstade NEJ till EU just med tanken på att det skulle bli som det blev med öppna gränser och möjligheter för den organiserade brottsligheten.

När Carl Bildt fick frågan om det finns risk för att kriminella söker sig till Sverige med EU:s öppna gränser blev svaret; - Det behöver inte alls bli så!

Bara lovord som att jobben kommer bli fler, friare handel och enklare att resa...jovisst blev det enklare att resa.

Så fort politiker säger att någonting kommer bli bra för Sverige så blir det katastrof!!
    Ja men sluta hata på dom som har det svårt då! Tror du att folk lever som du? Att dom kan peka på saker i sitt land och säga "så här får det inte se ut"! DET SER INTE UT SÅ SOM DET GÖR HÄR I SVERIGE I ALLA ANDRA LÄNDER! 

Dom här människorna har t om betalat för att komma hit och tigga, dom har ingenting där hemma i Rumänien, det här är ett alternativ för dom att skramla ihop lite pengar för att skicka hem till sina familjer som lever med sjukdomar och svält. Dom kanske har en dotter hemma som tvingas hora. En son som lever i risker varje dag då han springer runt och gör ärenden åt något gäng. Vem fan är du att bestämma om hon får ta en cigg eller inte?

Hur hade du valt och vad hade du gjort om du levde i total misär där ingen kan hjälpa dig, där det inte finns någon social som kan fixa dig ett hem, ingen försäkringskassa som kan hjälpa dig med pengar när du är sjuk. Sluta sparka på dom som redan ligger! Tror du inte att det är skamset nog när någon som du går förbi med din fucking iphone, dina rena och fräscha kläder, din mätta mage, ditt kontokort med dina tusenlappar och du har mage att öppna din käft och gnälla över att hon röker en cigarett? Det är så jävla fult. 

Vet du vems fel det här är? Det handlar om makt och pengar. Människor som har tillräckligt med status för att kunna påverka hur våra liv ska se ut och det är så sorgligt, men det är så det fungerar.
  • Anonym (pribce)

Något som verkar missas är att Rumänien under en ganska lång tid förbjöd aborter och såg till att preventivmedel blev svåråtkomligt eftersom diktatorn ville bygga en väldigt stor nation, dessutom tvångsflyttades människor från landsbygden för att göra Rumänien till en jättelik industristat. Innan dess var det ett land som främst sysslade med små jordbruk där romer arbetade som lantarbetare.

• Anonym (ts)
    Larmet skrev 2015-04-03 15:37:15 följande:
    Hur hade du valt och vad hade du gjort om du levde i total misär där ingen kan hjälpa dig, där det inte finns någon social som kan fixa dig ett hem, ingen försäkringskassa som kan hjälpa dig med pengar när du är sjuk. Sluta sparka på dom som redan ligger! Tror du inte att det är skamset nog när någon som du går förbi med din fucking iphone, dina rena och fräscha kläder, din mätta mage, ditt kontokort med dina tusenlappar och du har mage att öppna din käft och gnälla över att hon röker en cigarett? Det är så jävla fult. 

Vet du vems fel det här är? Det handlar om makt och pengar. Människor som har tillräckligt med status för att kunna påverka hur våra liv ska se ut och det är så sorgligt, men det är så det fungerar.
    Du har inte en aning om mitt liv och hur jag lever eller vad jag har och inte har! Kanske just därför jag blir förbannad på hur tiggarna kan sitta och röka när dom har bilder på sina sjuka barn framför sig som dom ska skicka sina pengar till för operationer m.m.

• Anonym (-)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 15:51:16 följande:
    Du har inte en aning om mitt liv och hur jag lever eller vad jag har och inte har! Kanske just därför jag blir förbannad på hur tiggarna kan sitta och röka när dom har bilder på sina sjuka barn framför sig som dom ska skicka sina pengar till för operationer m.m.

Är du sur för att du själv inte har råd att röka?
    Sätt dig och tigg en stund utanför ica så kan du köpa vad du vill för de pengarna sedan. Toppen, eller hur?
  • Larmet
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 15:51:16 följande:
    Du har ingen aning om hur hon fick den där cigaretten. Hon kanske bad om den och det kanske gick förbi en själ som faktiskt insåg - att vem är jag att döma. Sköt ditt egna liv istället om du har så svårt att förstå, håll dig utanför. 
  • Daniel12

Tycker, trots att jag röstar SD, att det är jävligt missunnsamt att inte tillåta att en tiggare tar sig en cigarett, kanske för att koppla av i hjärnan eller för att det är gott med ett bloss ibland. Vad säger du då om svenskar som lever på bidrag men köper flera limpor cigaretter i månaden?

• maritbinge
    Anonym (Trams) skrev 2015-04-03 14:17:43 följande:
    Trams. Rumänien är inte ett u-land.
    Rumänien är visst ett u-land.
  • Beverly Marsh

Människor som sparkar på dom som redan ligger är betydligt mindre värda i mina ögon än en tiggare som tar sig en cigarett.

Blir ditt liv på på något sätt SÄMRE för att det sitter tiggare utanför affärerna? Personligen tycker jag trippen till affären blir lite trevligare när man alltid får ett glatt hej och ett stort leende när man går förbi.

• Anonym (globetrötter)
    Beverly Marsh skrev 2015-04-03 17:41:56 följande:

Människor som sparkar på dom som redan ligger är betydligt mindre värda i mina ögon än en tiggare som tar sig en cigarett.

Blir ditt liv på på något sätt SÄMRE för att det sitter tiggare utanför affärerna? Personligen tycker jag trippen till affären blir lite trevligare när man alltid får ett glatt hej och ett stort leende när man går förbi.

Ja, jag tycker mitt liv blir sämre för det är obehagligt och närgånget med människor som tigger tycker jag, vem vet vad de gör om man är ensam där? Jag älskar inte a-lagarna som hängde i gångtunneln till bussen innan heller, som skrålade, bajsade och pissade och visade könet för vem som (inte) ville se, så stäm mig då!

Förbjud tiggeriet genast och rigga upp något som kräver någon form av hjärnverksamhet som att sälja Faktum eller rosa bandet eller liknande. Det är ovärdigt en vuxen att tigga och det är förbannat irriterande med dessa människor som bara sitter där och glor när man själv springer benen av sig för att få ihop tillvaron.

Jag hjälper fattiga ute i världen men då väljer jag människor som gör något aktivt och konstruktivt för att förbättra sin egen situation.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....