• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (ts)
    Anonym (pics) skrev 2015-04-03 12:22:03 följande:
    pics or it didnt happen
    Hade inte kameran uppe och hann inte ta bild. Inget jag tänkte på för övrigt, för allt gick så snabbt.

• Anonym (ts)
    Anonym (pics) skrev 2015-04-03 12:22:03 följande:
    pics or it didnt happen
    Varför blanda in engelska i det svenska språket?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Äckel) skrev 2015-04-03 13:32:47 följande:
    De går iaf inte på bidrag, som svenska feta knarkare gör.
    Snart får dom bidrag, vänta bara. Det är på tapeten att vi ska hjälpa dom med både gratis läkar- och tandvård. Snart byggs det väl hyreshus till dom också så dom kan ta hit hela sin familj på vår bekostnad.
  • Anonym (ts)

För några dagar sedan var jag i samma affär. Den dagen var det tre tiggare där (män) som stod och tjafsade och skrek åt varandra precis utanför ingången. När jag är på väg därifrån ser jag ägaren kommer ut för att köra iväg dom och säger åt dom att ta med allt skräp dom lämnar efter sig. Det blev en het diskussion och förstod att ägaren verkligen har problem med att dom inte bara tigger utanför hans butik utan även skräpar ner och inte plockar upp efter sig.

Tiggarna reagerade med att inte låtsas förstå och började gestikulera och uppträdde väldigt arrogant som om dom hade blivit illa behandlade.

• Anonym (ts)
    Larmet skrev 2015-04-03 15:04:02 följande:
    Hon kanske hade fått ciggen från någon? Sluta rikta hatet mot människor som har det svårt. Beklaga dig hos staten och det där jävla påhittet EU istället!
    Jag röstade NEJ till EU just med tanken på att det skulle bli som det blev med öppna gränser och möjligheter för den organiserade brottsligheten.

När Carl Bildt fick frågan om det finns risk för att kriminella söker sig till Sverige med EU:s öppna gränser blev svaret; - Det behöver inte alls bli så!

Bara lovord som att jobben kommer bli fler, friare handel och enklare att resa...jovisst blev det enklare att resa.

Så fort politiker säger att någonting kommer bli bra för Sverige så blir det katastrof!!
  • Anonym (ts)
    Larmet skrev 2015-04-03 15:37:15 följande:
    Hur hade du valt och vad hade du gjort om du levde i total misär där ingen kan hjälpa dig, där det inte finns någon social som kan fixa dig ett hem, ingen försäkringskassa som kan hjälpa dig med pengar när du är sjuk. Sluta sparka på dom som redan ligger! Tror du inte att det är skamset nog när någon som du går förbi med din fucking iphone, dina rena och fräscha kläder, din mätta mage, ditt kontokort med dina tusenlappar och du har mage att öppna din käft och gnälla över att hon röker en cigarett? Det är så jävla fult. 

Vet du vems fel det här är? Det handlar om makt och pengar. Människor som har tillräckligt med status för att kunna påverka hur våra liv ska se ut och det är så sorgligt, men det är så det fungerar.
    Du har inte en aning om mitt liv och hur jag lever eller vad jag har och inte har! Kanske just därför jag blir förbannad på hur tiggarna kan sitta och röka när dom har bilder på sina sjuka barn framför sig som dom ska skicka sina pengar till för operationer m.m.

• Anonym (ts)
    Anonym (globetrötter) skrev 2015-04-03 18:37:28 följande:
    Ja, jag tycker mitt liv blir sämre för det är obehagligt och närgånget med människor som tigger tycker jag, vem vet vad de gör om man är ensam där? Jag älskar inte a-lagarna som hängde i gångtunneln till bussen innan heller, som skrålade, bajsade och pissade och visade könet för vem som (inte) ville se, så stäm mig då!

Förbjud tiggeriet genast och rigga upp något som kräver någon form av hjärnverksamhet som att sälja Faktum eller rosa bandet eller liknande. Det är ovärdigt en vuxen att tigga och det är förbannat irriterande med dessa människor som bara sitter där och glor när man själv springer benen av sig för att få ihop tillvaron.

Jag hjälper fattiga ute i världen men då väljer jag människor som gör något aktivt och konstruktivt för att förbättra sin egen situation.
  • Anonym (ts)
    Anonym (ST) skrev 2015-04-03 18:49:47 följande:
    Men shit!! Tiggare frågar kanske efter Cigg också!?????? Det är inte alltid dom KÖPER...  uch vad arg jag blir på alla kalla människor i detta land!... 

www.st.nu/opinion/ledare/sjalvklart-ar-tigger...

Nä jag är inte ett dugg kall men jag är trött på att se tiggare vart jag än går som ropar hej hej please efter mig vid varje gathörn och utanför affärer. Jag har ingen LUST att skänka pengar och det har jag rätt att tycka också.
    Sen att andra här blir förbannad på mig, okej jag kan ta det men om du vill att vi tar hand om dom så gör en god gärning, öppna ditt hjärta ordentligt och bjud hem dom på en bit mat och låt dom sova i din soffa eller extrasäng om du har en sådan. DÅ har du verkligen visat att du är en varm människa inombords istället för att bråka med mig om vad jag anser om tiggarnas antal som växer och blir mer otrevliga och tror att dom kan uppföra sig hur som helst här bara för att dom har det jävligt i Rumänien.
  • Anonym (ts)
    Lord Hans skrev 2015-04-03 20:36:12 följande:
    Varför stör det dig om tiggare röker? Det är ju tack vare flata människor som inte vågar säga ifrån som de får sina tiggarpengar. Du behöver ju inte ge tiggare något, det går att säga nej. Visste du inte det?
    Jag har aldrig gett några pengar. Det blir en krock mellan tiggandet och rökandet för mig, en paradox. Som jag skrev tidigare så tigger dom för att skicka hem pengar till familjen, familjen som dom har fotografier på bakom muggen med en text att barnen är sjuka och behöver vård. Om dom nu vill hjälpa sin familjen så gör det då ordentligt och sluta röka och skicka ciggpengarna också istället för att röka upp dom samtidigt som dom vill ha hjälp av oss.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....