• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (-------)
    Dr Mupp skrev 2015-04-04 09:39:43 följande:
    Får de jobbet då eller sätter rasism hinder? 

Tror du verkligen att de tycker att det är lajbans att sitta och tigga?
    Vänd på frågan, hur ofta ser man polacker o  t ex thailändare tigga? Nä dom jobbar på odlingar, bärplockning etc. Då skulle väl även dom bli utsatta för rasism o inte få jobb?
  • Pescetarian

Jag har sett tiggare plocka fimpar från marken. Hur vet du att inte den tiggaren du såg, gjort detsamma?

• Anonym (Jävla system!!!)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 13:42:32 följande:

Snart får dom bidrag, vänta bara. Det är på tapeten att vi ska hjälpa dom med både gratis läkar- och tandvård. Snart byggs det väl hyreshus till dom också så dom kan ta hit hela sin familj på vår bekostnad.

Haha, ja, det skulle inte förvåna mig. Bedrövligt.
  • Anonym (y)
    Anonym (Hd) skrev 2015-04-04 07:33:11 följande:
    Hur vet du att de inte vill jobba?
    behöver de jobba när andra ordnar bostad, mat och ger pengar till dem?
    Den klassiska tiggaren som tvingas bli tiggare exsisterar inte längre.
    Det kan man se när en del plockar fram sin iphone. Vill man hjälpa "tiggare"- ge dem då inte pengar.
  • Ess
    Dr Mupp skrev 2015-04-04 09:39:43 följande:
    Får de jobbet då eller sätter rasism hinder? 

Tror du verkligen att de tycker att det är lajbans att sitta och tigga?
    Ja, för det beror uteslutande på vad de begär i betalning. Men är sen sitta på röven och tigga den enda meriten de har..............

Ja det tror jag, för annars hade de inte gjort det.
    Ända sen jag var liten har romerna varit tiggare, de drog runt europa och tiggde. Jag har träffat på samma i både Italien och Tyskland. Det fanns några med ett säreget utseende som var lätta att känna igen. De har suttit med "utslagna" barn osv. De barnen som hade rast, spelade boll ett par gator bort. Utanför stan stod deras husvagnar och mercor, även männen satt där och fikade snyggt klädda i kostym.

Så nej, deras "nöd" ger jag inte mycket för.

I går senast stod två prydliga killar och drack cola och rökte utanför ett köpcenter. En stund senare kröp de ner under sina filtar, drog på den eländiga jobbminen och började med sitt please.
    Aldrig i helvetet jag skulle ge dem något.
  • LAHR

men va fan låt dem röka nåt nöje måste de få ha..låt dem va! kan ni inte bara engagera er mer i era egna liv istället
    Och man röker och använder skit för att släppa på stress

"you can do it you are a croft"
  • puss

Och svenska knarkare får skattepengar till knark.

Det är toppen det.

• Anonym (globetrötter)
    LAHR skrev 2015-04-04 10:02:16 följande:

men va fan låt dem röka nåt nöje måste de få ha..låt dem va! kan ni inte bara engagera er mer i era egna liv istället

För att om man hävdar att man behöver pengar till en livsviktig operation till sitt barn så är det fortfarande viktigare att lägga pengar på cigg, eller? Känns det som en vettig prioritering för dig?

Jag visste att det fanns snedpippade individer men nu är jag fan imponerad.
  • Anonym (ts)
    Anonym (globetrötter) skrev 2015-04-04 11:55:28 följande:
    För att om man hävdar att man behöver pengar till en livsviktig operation till sitt barn så är det fortfarande viktigare att lägga pengar på cigg, eller? Känns det som en vettig prioritering för dig?

Jag visste att det fanns snedpippade individer men nu är jag fan imponerad.
  • Gert
    LAHR skrev 2015-04-04 10:02:16 följande:

Vadå låt dem va? De låter ju inte mig va.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....