Studentpappa skrev 2015-05-16 11:19:10 följande:
Om jag inte tar fel på person då det var ett tag sedan så framförde jag dessa saker artikeln tog upp. Att de blev skjutsade till platserna var inget konstigt man kan väl hjälpas åt, de var inget konstigt att man gick ihop och hjälptes åt i en stor släkt med gemensamma projekt. Var din ståndpunkt då om jag inte minns fel, att det rör sig om så stora pengar som tio miljoner i detta område gör det självklart att detta är intressent för ligor att syssla med. Varför det ska vara unikt för Hälsingland/Gävleborg finns det lite som talar för.
Vi har nog samma åsikt i stort fast jag är aningen mer skeptisk och tror inte ett förbud mot organiserat tiggande hjälper utan blir tandlöst, vem har resurser att bevisa att det är organiserat? Det enda möjliga är ett förbud generellt.
Om du har funderingar över vad jag har sagt så finns ju allt kvar för dig att läsa. Jag motsatte mig den svart-vita bilden och att alla observationer om att folk hjälper varandra inte är "bevis" på organiserad brottslighet.
Där håller jag inte med dig utan håller på den föreslagna linjen. Fler tillslag av den arten du beskrev välkomnas. Man ska förhindra att skrupellösa människor profiterar på andras elände.
Hade du något att säga om innehållet i det första inlägget du citerade idag?