• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Gert

Jag vill inte passera någon människa som röker. Tiggare borde hålla sina cancerpinnar långt bort från alla andra.

Jag kan lova om det blir olagligt att röka på offentlig plats kommer tiggarna få röka ändå eftersom det är så synd om dom. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Folk å folk)

Oj jag blev rapporterad. Ber om ursäkt till den som tog illa upp av att jag betraktar eu-migranter som likvärdiga människor med samma förståndsförmågor som om oss andra. Jag förstår att du tycker det är jobbigt att se dem som fullvärdiga människor men det är dom för mig. Samma rättigheter, samma skyldigheter.  Tråkigt att du som anmälde mig inte ser det på samma sätt.

• Anonym (nikotin fri)

Tiggeriet kommer att kosta spec om MP får mer gehör för sin politik. Dem vill hjälpa tiggarna här i Sverige, skulle inte förvåna mig om dem kommer med förslag att ge dem tillfälliga bostäder (som inte finns) sedan bidrag och utbildning så dem kan komma in i systemet. Tiggeriet kommer att kosta mer än vi anar. Ett förbjud ser ut att vara långt bort eller kanske aldrig kommer?. Sverige i ett nötskal.

• nihka
    Anonym (Folk å folk) skrev 2015-05-08 21:21:01 följande:
    Tills han dör i lungcancer.
    Fast en person som redan har dött av en överdos heroin löper ingen risk att framgent dö i lungcancer.

Om du inte håller med mig får du gärna starta landets första rökavvänjningskurs för avlidna för att hjälpa upp problemet.
  • Anonym (Folk å folk)
    nihka skrev 2015-05-09 12:11:36 följande:
    Fast en person som redan har dött av en överdos heroin löper ingen risk att framgent dö i lungcancer.

Om du inte håller med mig får du gärna starta landets första rökavvänjningskurs för avlidna för att hjälpa upp problemet.
    Det har du rätt i. Personligen tycker jag i och för sig att det är lika hemskt att folk dör i t ex KOL eller något annat tobaksrelaterat som av en överdos. 

Tack för ditt generösa erbjudande att starta kurser för döda. Men det känns inte som det är någon idé att göra det än, då det tydligen i alla fall inte är lika illa som att dö av drogmissbruk. Man får ju ta det värsta först och sen beta av de mildare varianterna. 
  • Rataxes

Dt verkar som en del av våra Eu-migranter har börjat arbeta. Förment döva går runt med insamlingslistor och viggar underskrifter samt pengar, helst 100-lappar.
    Råkade ut för en sån, jag sa till sambon med munnen vänd från den döve, att "inte en spänn ska han ha"....då blev han förbannad och jag svarade med att fråga hur han hade kunnat höra vad jag sa....då drog han därifrån på ganska dåligt humör....

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Solidaritet
    Rataxes skrev 2015-05-12 13:15:25 följande:

Dt verkar som en del av våra Eu-migranter har börjat arbeta. Förment döva går runt med insamlingslistor och viggar underskrifter samt pengar, helst 100-lappar.
    Råkade ut för en sån, jag sa till sambon med munnen vänd från den döve, att "inte en spänn ska han ha"....då blev han förbannad och jag svarade med att fråga hur han hade kunnat höra vad jag sa....då drog han därifrån på ganska dåligt humör....

Efter att ha läst dina formuleringar i inlägg efter inlägg har jag inga svårigheter att föreställa mig att vem som än råkat på dig blivit på dåligt humör. 
  • Rataxes
    Solidaritet skrev 2015-05-12 13:39:54 följande:
    Efter att ha läst dina formuleringar i inlägg efter inlägg har jag inga svårigheter att föreställa mig att vem som än råkat på dig blivit på dåligt humör. 
    Trevligt att jag kan sprida sådan glädje bland er vänsterlöss

• Solidaritet
    Rataxes skrev 2015-05-12 13:42:28 följande:
    Trevligt att jag kan sprida sådan glädje bland er vänsterlöss
    Att bli kallad det av dig tar jag som en komplimang.  
  • Rataxes
    Solidaritet skrev 2015-05-12 13:46:31 följande:
    Att bli kallad det av dig tar jag som en komplimang.  
    Väl bekomme.

Ut och gå med dig nu, det finns säkert någon ond småföretagare du kan stöta på.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....