• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Solidaritet
    Anonym (suprise) skrev 2015-05-01 23:09:14 följande:

Så ge mig en hållbar förklaring på hur samma ton är inte "rasism" från moderater, dom kommer i princip med exakt samma rekommendationer.

Jag har aldrig påstått att Moderaternas utspel inte handlar om rasism. 
    Jag har bara sagt att SD:s utspel var det. 
  • Anonym (-------)
    Studentpappa skrev 2015-05-04 15:17:41 följande:

Det här borde väl vara spiken i kistan för alla som påstår att tiggarna är här frivilligt allihopa, och de är bara glada och vill jobba.

www.tv4.se/kalla-fakta/klipp/trailer-kalla-fakta-vårpremiär-3178059

Länken borttagen:)
  • traveler

Häromdan såg jag en tiggare som satt utanför ICA Maxi hon både rökt och pratade i telefon, det såg väldigt absurt ut måste jag säga, även för dem som vanligtvis ger pengar.

• Studentpappa
    Anonym (-------) skrev 2015-05-05 09:29:20 följande:

Länken borttagen:)

Fungerar sällan bra med länkar på fl. Blir intressant att se kalla fakta på tisdag.
  • Rataxes

Enda sättet att få länkar att funka på det här värdelösa forumet är tinyurl.

Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • Anonym (Folk å folk)
    nihka skrev 2015-05-06 23:27:03 följande:

Det är ju bra om de bara röker. Då finns det bra mycket mer farliga substanser.

http://www.dn.se/sthlm/livsvalen-tiggeri-eller-prostitution/

Så det är bättre om de dör och lider av tobaksrelaterade sjukdomar istället för av knark? 

Sen var det intressant i övriga svar att se hur rökning blev helt ok för förvånansvärt många när det gäller eu-migranter. Det man så man ofta får höra annars är att barn riskerar att få livslånga besvär bara en av föräldrarna hållit i en tänd cigarett. 
    Men eu-migranternas barn är kanske inte lika mycket värde en rökfri miljö som svenska?
  • nihka
    Anonym (Folk å folk) skrev 2015-05-08 20:30:56 följande:
    Så det är bättre om de dör och lider av tobaksrelaterade sjukdomar istället för av knark?
    Nej, men om de som mannen på bilden tar en överdos är cigarettrökningen av underordnad betydelse.
  • Anonym (Folk å folk)
    nihka skrev 2015-05-08 21:14:07 följande:
    Nej, men om de som mannen på bilden tar en överdos är cigarettrökningen av underordnad betydelse.
    Tills han dör i lungcancer.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....