Anonym (otur) skrev 2015-04-26 13:00:41 följande:
Att sålla ut det enda som inte behövde nån kommentar från min post är underlig argumentationsteknik.
Det visar däremot på att du inte kan bemöta det som skrevs så bra där, folk ser vad som finns att se.
Kulmen är nåd ser man tydligt på bättre och bättre hantering från myndigheter, det daltades och låtsades som om det har regnat i två år, nu börjar man skicka hem dom vilket är positivt.
Det har kommit fram att man inte hjälper genom att slänga kronor i koppen och försäkra sig att dom kommer tillbaka för mer.
Enda som hjälper är att skicka hem dom så dom kan ta lite egenansvar.
Om bara privatpersoner kunde sluta stötta verksamheten skulle processen gå fortare och kosta oss alla mindre.
Men vill du bidra till att dom dör fortare och inte så kallat lider lika mycket så kan du givetvis ge dom gift i handen, bra tänkt ...
Se det hellre som att när man kommer med sån skit drar det ner helhetsintrycket ganska rejält. Du behöver inte alls hålla med mig och du kan fortsätta försvara ditt påstående om "har man haft extrem otur när man försökte tänka" som dessutom är, eller inte är kopplat till ditt val av anonymt nick "(otur) och avkräva svar på det du tycker jag ska fokusera på medan jag tydligen ska blunda för annat.
Jag visar att jag bemöter uttalanden utifrån hur jag anser de förtjänar att bemötas.
Jag fortsätter att bl a ge pengar i muggen. Och cigaretter. Det var en idé jag fick här i tråden. Bara praktiserat det en gång, men jag har inte varit där de som röker sitter sedan dess.
"Enda som hjälper är att skicka hem dom så dom kan ta lite egenansvar." Eller hur, Det är bristen på egenansvar som är den underliggande orsaken till att tiggare tigger. Ja, vi har lite olika syn.