Inlägg från: Anonym (nikotin fri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nikotin fri)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Anonym (Milly) skrev 2015-04-26 02:18:22 följande:
    De flesta rökarna finner man i just utsatta grupper. Våra egna uteliggare och hemlösa röker allt som oftast. Besök en missbruksavdelning eller psyk, även där är över hälften rökare.

Så vad är det konstiga i om några tiggare röker?
    Det konstiga är att tigger man så är man riktigt illa ute ekonomiskt ,det känns som grunden för tiggeri. Att då gå och köpa cigaretter och alkohol för pengarna känns inte riktigt rätt. 
  • Anonym (nikotin fri)
    nihka skrev 2015-04-26 10:29:03 följande:
    Absolut inget  - om man inte anser att sådant som belastar människor i utsatta grupper ska avta med en ökad utsatthet.

Iofs skulle det ju vara bra om det hängde ihop så Skrattande
    Absolut inget? det anser jag som ren trams. finns val i livet, kanske dem kunde sluta tigga om dem sparade pengarna i stället för att köpa cigaretter och alkohol i butikerna. Om folk ger tiggare pengar och dem går in i affären och köper cigaretter och öl vad ger det för in tryck? att tiggarna håller på att svälta?. Om det är vanligt i utsatta grupper kanske då dags för tiggarna att ändra den vanan.

Jag ger inte tiggare pengar då jag anser att det finns svenskar som har det svårt och dem har inte den mentaliteten att visa sig, dem blir ofta själva i tystnaden.

Behöver man ej betala skatt, hyra då anser jag att man inte ska handla cigaretter och alkohol för pengarna som dem kommer hit för att tjäna.
  • Anonym (nikotin fri)
    nihka skrev 2015-04-26 11:51:37 följande:
    And the list goes on med personer som tillskriver meningsmotståndare med begränsad intellektuell förmåga.

Vad har dina synpunkter om andras intelligens att göra med tiggare och rökning?
    Vad har denna tråd med ord som begränsad intellektuell förmåga att göra? håll dig till ämnet istället för att flumma iväg så kanske du vinner några fler sidors respekt. 
  • Anonym (nikotin fri)

Tiggarna kommer att fortsätta vallfärda till Sverige, dem sitter utanför varenda butik,affär och snart utanför varenda sjukhus och dem kommer att hitta nya jaktmarker, det kommer att fortlöpa varför?. Svenska politiker är inte som övriga nordiska politiker, raka,ärliga och inte rädda för att agera mot frågor i känsliga ämnen. Partier som MP med V ropar högljutt då och journalister kommer att anklaga, och det är den svenska politikern rädd för.

• Anonym (nikotin fri)

Nyheter24
    Motståndet till organiserat tiggeri växer, 49% av svenskarna tycker att förbud ska införas. 15% har svarat att dem är osäkra.

Personer mellan 50 och 75 år är mest positiva till att förbjuda, därefter kommer gruppen 30-49 år. De mellan 18-29 år är minst positiva till förbud.

Gällande partitillhörighet är Alliansens och Sveigedemokraternas anhängare mer positiva än de som stödjer S, V eller Mp.

• Anonym (nikotin fri)

Tiggeriet kommer att kosta spec om MP får mer gehör för sin politik. Dem vill hjälpa tiggarna här i Sverige, skulle inte förvåna mig om dem kommer med förslag att ge dem tillfälliga bostäder (som inte finns) sedan bidrag och utbildning så dem kan komma in i systemet. Tiggeriet kommer att kosta mer än vi anar. Ett förbjud ser ut att vara långt bort eller kanske aldrig kommer?. Sverige i ett nötskal.

Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....