• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Vanja

Nu måste jag gå och göra lite nytta,.vi får nog enas om att vi har olika uppfattningar gällande tiggarfrågan i vårt avlånga land och nöja oss med det. Trevlig lördag!

• Anonym (Kk)

[quote=75107203][quote-nick]Anonym (m) skrev 2015-04-03 13:44:58 följande:[/quote-nick]

Rekommenderar att politikerna ser dokumentären Paradiset innan de får för sig att bygga hyreshus till tiggarna...

[/

Jaaa... För det funkar säkerligen att bygga upp stadshus till ett gäng romerna som sedan dess begynnelse varit ett utstött folkslag som ingen vill veta av och när vi byggt huset och låtit dem flytta in så skiter vi i att förse dem med all underhåll som alla andra hyreshus får för att det ens ska va möjligt att bo kvar, såsom tex sophämtning.... Men nej, skyll på romerna, det är ju dem som är otacksamma och helt okapabla till att vårda nya lägenheter, tom när dem får dem gratis, dem får nog skylla sig själva.

• Anonym (TiT)

Tiggare, flygningar, högerextremism, sociala problem, arbetslöshet osv, osv och allt inom EU. Diskuterar vi egentligen det egentliga problemet?  

• Anonym (y)

Ahmen vad. Jag citerade ett inlägg som hänvisade till källor om tiggare i uk.
    Och får nåt fånigt mail.
    Kan någon moderator se över den där moderatorn som cencurerar åsikter??!
    Det här är ju fan med löjligt.

• Anonym (y)
    Anonym (TiT) skrev 2015-04-12 18:31:44 följande:

Tiggare, flygningar, högerextremism, sociala problem, arbetslöshet osv, osv och allt inom EU. Diskuterar vi egentligen det egentliga problemet?  

Det är någon moderator som cencurar ganska mkt verkar det som, därför blir diskussionen inte sammanhållande
  • Anonym (SkickaRäkningentillRumänien)
    Anonym (y) skrev 2015-04-12 19:06:10 följande:

Ahmen vad. Jag citerade ett inlägg som hänvisade till källor om tiggare i uk.
    Och får nåt fånigt mail.
    Kan någon moderator se över den där moderatorn som cencurerar åsikter??!
    Det här är ju fan med löjligt.

Varför är jag inte förvånad? Vet den ena handen vad den andra gör?
  • Anonym (Eh)

Men snälla. Här i Helsingborg brukar tiggarna på 8-10 pers samlas när de har "rast", på en parkering borta vid ett köpcentrum. Då står de där tillsammans och pratar och skrattar, samtidigt som alla står och röker sina cigg som om livet vore helt underbart.

• Anonym (N)
    Anonym (Eh) skrev 2015-04-17 23:34:49 följande:

Men snälla. Här i Helsingborg brukar tiggarna på 8-10 pers samlas när de har "rast", på en parkering borta vid ett köpcentrum. Då står de där tillsammans och pratar och skrattar, samtidigt som alla står och röker sina cigg som om livet vore helt underbart.

Vad skönt att de ser någon glädje i tillvaron trots sin hårda llv. Inte alla som klarat det.
  • Anonym (Licia)
    Anonym (Eh) skrev 2015-04-17 23:34:49 följande:

Näe? Fy faaaan! Menar du att de stod och skrattade?!? Usch och fy, alla vet ju att om man har det dåligt så får man aldrig skratta för då har man det inte dåligt på riktigt. Ju!
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....