• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Gert
    Anonym (Tuborg) skrev 2015-04-27 00:13:56 följande:

Ett litet reportage från Danmark:

ekstrabladet.dk/tv/tv_nyheder/snapdocs/gangsterne-fra-oest/saelger-hjemloese-avis-men-har-hus-og-bil-i-rumaenien/5534961

Men det är bara Sverige som har riktiga fattiga romer ju!!!

Allvarligt, tänk om svenska journalister kunde vara lika duktiga som våra danska grannar.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • MrFahrenheit

Hur svårt SKA det egentligen vara att söka på en person i given tråd? Sökord: Smecker = 0 träffar..

Fahrenheit 4 träffar... 

Alla vet att Smecker redan är en regular i ALLA trådar, varför hymla med statistiken för?

Select name = 'Smecker' In Trash-trådar, liksom...

• Flash Gordon
    Anonym (-------) skrev 2015-04-27 20:05:35 följande:

Läste nu i dagstidningen en artikel om fattiga romer i Skellefteå eller Luleåtrakten. Hur dom tigger till vardags, dom måste köpa husvagn för att ha nånstans att bo o gasol till stormköket. Men är bara här tre månader i taget, längre får dom inte stanna enligt lag. Så dom sa att dom åker hem, stannar hemma ett tag, sen åker dom tillbaka igen.

Att resa t o r Sverige-Rumänien ett helt gäng människor kostar väl en bra slant, o så husvagnen o gasolen dom pratade om också. Plus mat osv. Detta har dom alltså råd med, tack vare tiggeriet eller på annat sätt?

De lämnar inte landet när de måste, enligt lagen.

De kör på så länge det går och de svenska myndigheterna verkar inte vilja lägga energi på att avhysa folk som befinner sig i landet illegalt. De betalar alltså inte en massa resor fram och tillbaka. Farbrorn utanför Coopbutiken i stan har varit här i snart 1,5 år nu.

Ett första steg mot en bättre situation vore att lagen tillämpades lika för alla.
  • Studentpappa

Den dagen vi får något att dessa läget på vår mark så tar jag en traktor och rensar bort skiten. Hur kan man som markägare stå helt laglös mot en liknande ockupation? Sedan även behöva betala själv för att städa?

vid.me/YRur

• Gert

Nä men... organiserat tiggeri finns ju inte. Det sa dom för ett år sedan när SD ville förbjuda organiserat tiggeri. Det var då rasistisk propaganda.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Solidaritet
    Gert skrev 2015-04-30 14:23:10 följande:

Nä men... organiserat tiggeri finns ju inte. Det sa dom för ett år sedan när SD ville förbjuda organiserat tiggeri. Det var då rasistisk propaganda.

Det var det. 
  • Gert
    Solidaritet skrev 2015-04-30 14:59:59 följande:
    Det var det. 
    Varför då?
  • Anonym (suprise)
    Gert skrev 2015-04-30 20:11:13 följande:
    Varför då?

Vi gör det enkelt här som vissa enkla skallar gör, allt som kommer från sd är rasism, om nån annan säger det så är det eller sverigedemokrat eller så är det helt i ordning...

Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....