• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (ts)
    Lord Hans skrev 2015-04-03 20:36:12 följande:
    Varför stör det dig om tiggare röker? Det är ju tack vare flata människor som inte vågar säga ifrån som de får sina tiggarpengar. Du behöver ju inte ge tiggare något, det går att säga nej. Visste du inte det?
    Jag har aldrig gett några pengar. Det blir en krock mellan tiggandet och rökandet för mig, en paradox. Som jag skrev tidigare så tigger dom för att skicka hem pengar till familjen, familjen som dom har fotografier på bakom muggen med en text att barnen är sjuka och behöver vård. Om dom nu vill hjälpa sin familjen så gör det då ordentligt och sluta röka och skicka ciggpengarna också istället för att röka upp dom samtidigt som dom vill ha hjälp av oss.
  • Anonym (Livia)
    GrönaDruvan skrev 2015-04-03 20:46:51 följande:

Jag blir trött på människor som gnäller på andra. Vad tiggarna än gör så är det fel. Jösses, dom måste väl också få ha någon last och känna att dom lever liksom.

Japp, det enda rätta enligt vissa är att de stannar i Rumänien och svälter ihjäl så de "fina" svenskarna slipper se och höra om dem :(
  • Anonym (Livia)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 21:06:25 följande:
    Jag har aldrig gett några pengar. Det blir en krock mellan tiggandet och rökandet för mig, en paradox. Som jag skrev tidigare så tigger dom för att skicka hem pengar till familjen, familjen som dom har fotografier på bakom muggen med en text att barnen är sjuka och behöver vård. Om dom nu vill hjälpa sin familjen så gör det då ordentligt och sluta röka och skicka ciggpengarna också istället för att röka upp dom samtidigt som dom vill ha hjälp av oss.
    Ja för exakt ALLA tiggare röker ju, så det är ju sjäkvklart att du inte kan ge en enda?
  • Studentpappa
    Anonym (Livia) skrev 2015-04-03 21:23:04 följande:
    Japp, det enda rätta enligt vissa är att de stannar i Rumänien och svälter ihjäl så de "fina" svenskarna slipper se och höra om dem :(
    Ingen risk att de svälter ihjäl, stordelen av dem skulle göra sig bra i biggest loser. Men för all del om du tror att det hjälper att förändra Romernas situation att de sitter och tigger i Sverige så erbjud dem gärna en sängplats så de slipper sova ute. 
  • Anonym (ts)
    Anonym (Livia) skrev 2015-04-03 21:24:30 följande:
    Ja för exakt ALLA tiggare röker ju, så det är ju sjäkvklart att du inte kan ge en enda?

En enda cigarett eller pengar menar du? Jag behöver inte ge något av det, för dom får både och av andra förbipasserande.
  • Anonym (Tom Peng)

Bra att du markerade mot rökare. Tycker inte heller att det är trevligt att gå igenom ett rökmoln när jag ska in i affären.

Tråkigt om du gjorde det bara för att du uppfattade att det var en tiggare som rökte. Vad de gör med sina pengar är ju deras ensak (om det inte rör sig om olagligheter).

Anonym (ts) skrev 2015-04-03 12:09:32 följande:

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Anonym (Din dödumme jävel)

Vedervärdiga pisstankar du när. Till den grad att vi ska behöva läsa skiten också. Skriv smörja i din dagbok istället. Du vet förstås inte att många ger cigg istället för pengar också?

Så trött på smått folk som skriver skit om fattiga personer. Prova vara sur på de riktiga bovarna istället. Tex bankerna vi löste ur sin skuld med skattepengar vi inte fått tillbaka medan de gör miljardvinster.

Bara tänk ett varv längre. Och börja skriva dagbok, privat.

• Anonym (Imse Vimse Spindel)
    GrottyFriend skrev 2015-04-03 13:12:09 följande:
    Snälla, min pappa är med i styrelsen i Finet och... glömde namnet på den andra. Och han är med Vänsterpartiet, så det han säger är sant. Vänsterpartiet i Finspång hjälper de hemlösa i Finspång. Så ni skall inte tro att just alla slösar pengar på sånt i en stad, en stad som ni inte vet någonting om.
    Självklart om vänsterpartiet påstår något så är det helt säkert sant.
  • Virriga Vera

Damned if you do and damned if you don't.

Det spelar ingen roll vad de stackarna gör, det blir ju fel oavsett.

De röker, de äter och de skrattar, att de bara har mage, när de borde sitta och lida. Vilka fräcka jävlar, att de bara kan lura oss på det sättet, eller det kanske är så enkelt att de precis som alla oss andra är människor med mäniskors behov av mat, dryck, glädje och däremellen har vissa även ett behov av en cigarett eller två.

• Anonym (Imse Vimse Spindel)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:54:07 följande:
    Du vet inte vad du pratar om...
    Rumäniens regering behandlar sina romer illa. Punkt.
    Det måste till en förändring där.
    Du vet nog inte heller vad du pratar om, måste jag säga. Rumäniens regering behandlar inte romerna illa. I varje fall inte romer överlag. De romer som bor som folk, pluggar som folk, arbetar och är integrerade behandlas som vem som helst. Däremot så finns där ett ganska stort antal romer i Rumänien som självmant ställer sig utanför samhället och vägrar acceptera dess lagar och regler. De romer som lever enligt sina egna regler, håller på med klanfejder, gifter bort sina 13/14-åriga döttrar till gubbar, låter inte ungarna gå i skolan, vill inte arbeta för rumänska arbetsgivare, svindlar, bedrar, etc. De har problem. Snacka med valfri rumän, ungrare eller rom som är en del av samhället i Rumänien så kan de upplysa dig.

Ja, det ska till en förändring. Men det är inte enkelt. Speciellt inte när folk i andra länder börjar tro på dumheterne att alla romer diskrimineras i Rumänien och därför måste de utomlands för att tigga ihop pengar.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....