• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • GrottyFriend
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:54:07 följande:

Du vet inte vad du pratar om...

Rumäniens regering behandlar sina romer illa. Punkt.

Det måste till en förändring där.

Och hur fan vet du det? Ge mig bevis.
  • Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:54:07 följande:
    Du vet inte vad du pratar om...
    Rumäniens regering behandlar sina romer illa. Punkt.
    Det måste till en förändring där.
    Det är för att dom är fattiga, punkt punkt punkt.
  • Anonym (m)

Läs på lite om Rumäniens historia innan ni anklagar medelsvenssons för romernas misär där.

• Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:56:37 följande:

Läs på lite om Rumäniens historia innan ni anklagar medelsvenssons för romernas misär där.

Läs på lite själv va. PUNKT.
  • Anonym (m)
    Anonym (less) skrev 2015-04-03 14:57:10 följande:
    Läs på lite själv va. PUNKT.
    Har gjort. Och det är en fruktansvärd situation de har. Men det är inte mitt fel och andra medelsvenssons att de har det så.
    Historien går långt tillbaka. Med en diktator som ställde till med stora problem i landet.
    I nutid har Rumänien  fått miljoner och miljoner i EU-bidrag för att kunna hjälpa. Men pengarna har inte gått till romerna.
  • Anonym (jaha)

Så du tror att tiggarna sitter utanför ica dag ut och dag in för att ha råd att köpa cigaretter? De sitter fan där när det är minusgrader och snöar, tror du att de gör det för några cigaretter om dagen?

• Larmet

Hon kanske hade fått ciggen från någon? Sluta rikta hatet mot människor som har det svårt. Beklaga dig hos staten och det där jävla påhittet EU istället!

• Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 15:02:35 följande:
    Har gjort. Och det är en fruktansvärd situation de har. Men det är inte mitt fel och andra medelsvenssons att de har det så.
    Historien går långt tillbaka. Med en diktator som ställde till med stora problem i landet.
    I nutid har Rumänien  fått miljoner och miljoner i EU-bidrag för att kunna hjälpa. Men pengarna har inte gått till romerna.
    Jo det är det, jordens resurser är ändliga och dom rikaste använder runt 95%.
  • Anonym (Hanna)

Förstår inte problemet. Bara för att man tigger är man ju inte livegen. Varje individ bestämmer själv vad man gör med sina pengar.

Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....