Inlägg från: Anonym (less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (less)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Jag fattar inte problemet.
    Dom lever extremt pissiga liv. Dom sover nästan utomhus, kan vara tvätta sig ibland och har inte direkt gott om rena kläder. Dom måste sitta och tigga hela dagarna oavsett hur de mår och alltid ha en hotbild över sig. De kan knappt äta sig mätta för att kunna skicka tillbaka så mycket att resan ska ha lönat sig.
    Och du klagar på att de röker någon enstaka cigarett.
    Det är antagligen de enda de har att se fram emot i livet, att få lindra ångesten en aning med lite nikotin.

• Anonym (less)
    Anonym (-------) skrev 2015-04-03 13:12:46 följande:
    Problemet med det, ja vad tror du själv? Men jag skriver det i klartext så att även du förstår. Oavsett om dom tigger har dom både råd med cigg och att resa (Sverige - Rumänien), o det visar ju på att dom ÄNDÅ HAR PENGAR.
    Vad är din poäng?
  • Anonym (less)
    Anonym (Rökfri) skrev 2015-04-03 13:18:27 följande:

Det är dyrt att röka så de kanske får välja mellan att röka och tigga eller vara rökfri och slippa tigga, vad vet jag. Du kan ju fråga.

Vadpå slippa tigga, vet du ens hur de har det? Tror du de står och faller på någon enstaka cigg?
    Sen är det inte konstigt att de röker, nikotin är väldigt bra på att lindra ångest och det tror jag dom har gott om.
  • Anonym (less)

Tänk också på att allt deras elände som de har i sitt hemland är pga den svenska medelklassens lyxiga livsstil.

• Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 13:54:18 följande:
    Nej det beror inte på svenskar att de har det så eländigt i sitt hemland.
    Nu går du för långt...
    Klart det är, hade vi i dom rika länderna delat med oss av planetens resurser till dom fattiga länderna så hade de inte behövt komma hit och tigga.
    Vi lever i överflöd på deras bekostnad. Dom betalar alltså för att svenskar ska få leva i dyra fina alldeles förstöra bostadsrätter, äta dyr mat och dricka dyrt vin och köpa massor av onödiga saker.
  • Anonym (less)
    Anonym (Trams) skrev 2015-04-03 14:17:43 följande:
    Trams. Rumänien är inte ett u-land.
    Det handlar om om i-länder och u-länder, det är snarare en lång skala där Rumäniens placering är en konsekvens av vår livsstil.
  • Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:04:21 följande:
    Skyll på deras eget land istället. Det är de som inte tar hand om sitt eget folk.
    Hur kan man ta hand om sitt eget folk när man inte har några pengar?
    Tror du rumäner lever som svenskar? 1 person i en lägenhet på 50kvm? En ny iPhone varje år? Ny bil varje år?
  • Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:54:07 följande:
    Du vet inte vad du pratar om...
    Rumäniens regering behandlar sina romer illa. Punkt.
    Det måste till en förändring där.
    Det är för att dom är fattiga, punkt punkt punkt.
  • Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:56:37 följande:

Läs på lite om Rumäniens historia innan ni anklagar medelsvenssons för romernas misär där.

Läs på lite själv va. PUNKT.
  • Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 15:02:35 följande:
    Har gjort. Och det är en fruktansvärd situation de har. Men det är inte mitt fel och andra medelsvenssons att de har det så.
    Historien går långt tillbaka. Med en diktator som ställde till med stora problem i landet.
    I nutid har Rumänien  fått miljoner och miljoner i EU-bidrag för att kunna hjälpa. Men pengarna har inte gått till romerna.
    Jo det är det, jordens resurser är ändliga och dom rikaste använder runt 95%.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....