• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (Rökfri)

Endel köper sprit och vin eller öl. Efter familjelivs osmakliga vinreklam lär det snart finnas fler tiggare. Det är bättre att ge mat och kläder.

• Anonym (Milly)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 12:09:32 följande:

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

Det gör de flesta svenska tiggarna/uteliggarna också. Vad är poängen?
  • Anonym (pics)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 12:34:36 följande:

Varför blanda in engelska i det svenska språket?

Varför påstå saker du inte har bevis för, eller ens att göra med?
  • Anonym (-------)
    Anonym (Milly) skrev 2015-04-03 13:22:48 följande:
    Det gör de flesta svenska tiggarna/uteliggarna också. Vad är poängen?
    Kanske att de svenska tiggarna är just svenska, o inte har rest hit ända från Rumänien för att tigga?
  • Anonym (less)
    Anonym (Rökfri) skrev 2015-04-03 13:18:27 följande:

Det är dyrt att röka så de kanske får välja mellan att röka och tigga eller vara rökfri och slippa tigga, vad vet jag. Du kan ju fråga.

Vadpå slippa tigga, vet du ens hur de har det? Tror du de står och faller på någon enstaka cigg?
    Sen är det inte konstigt att de röker, nikotin är väldigt bra på att lindra ångest och det tror jag dom har gott om.
  • GrottyFriend
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 13:22:15 följande:

?  Och har du punktmarkerat alla tiggare för att se att de inte röker?

Om du läser min kommentar en gång till står det tydligt "ni skall inte tro att just alla slösar pengar på sånt", vilket betyder att hemlösa mycket väl kan röka i den staden Ts pratar om (jag vet ju inte om det är sant eftersom jag förmodligen aldrig har varit där), vilket betyder att jag inte har punktmarkerat alla tiggare. Men jag vet att ingen av tiggarna som jag har sett röker. Och Finspång är inte alls så stort.
  • Anonym (Äckel)

De går iaf inte på bidrag, som svenska feta knarkare gör.

• Anonym (ts)
    Anonym (Äckel) skrev 2015-04-03 13:32:47 följande:
    De går iaf inte på bidrag, som svenska feta knarkare gör.
    Snart får dom bidrag, vänta bara. Det är på tapeten att vi ska hjälpa dom med både gratis läkar- och tandvård. Snart byggs det väl hyreshus till dom också så dom kan ta hit hela sin familj på vår bekostnad.
  • Anonym (m)
    Anonym (ts) skrev 2015-04-03 13:42:32 följande:
    Snart får dom bidrag, vänta bara. Det är på tapeten att vi ska hjälpa dom med både gratis läkar- och tandvård. Snart byggs det väl hyreshus till dom också så dom kan ta hit hela sin familj på vår bekostnad.
    Rekommenderar att politikerna ser dokumentären Paradiset innan de får för sig att bygga hyreshus till tiggarna...
  • Anonym (pribce)

4 kronor per paket kostar det om man gör sina cigarretter själv hur vet du att det inte var en egentillverkad cigarett eller len lågpriscigarrett köpt i hemlandet?

Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....