• Anonym (ts)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Gick i dag ut för att handla lite mat. Utanför affären var det helt tomt på folk förutom en tiggare som satt där, vilket det alltid gör. När jag kom runt hörnet satt hon med ryggen mot mig och tog ett sista bloss på en cigarett som hon sedan fimpade. När hon precis hade slängt den vände hon sig om och fick syn på mig, jag tittade tillbaka länge med svarta ögon som sa" Jaha det är det du handlar för dina tiggarpengar, cigaretter och inte mat"!

Nu har tiggarna sjunkit ännu några trappsteg för mig.

• Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
  • Anonym (m)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 13:44:58 följande:
    Rekommenderar att politikerna ser dokumentären Paradiset innan de får för sig att bygga hyreshus till tiggarna...
    Hotell Paradiset ska det vara. Sök på youtube...

www.youtube.com/results
  • Anonym (less)

Tänk också på att allt deras elände som de har i sitt hemland är pga den svenska medelklassens lyxiga livsstil.

• Anonym (Rökfri)

Jag har sett en rumänsk tiggares bil, barn och partner och bådas tobak. Allt var i dåligt skick. De hade det bättre i rumänien sa de. Vi gav dem endel erkänner jag bland annat en bilbarnstol. De kom hit för att sälja saker men märkte att det lönade sig bättre att tigga. Nu ville de hem.

• Anonym (m)
    Anonym (less) skrev 2015-04-03 13:49:36 följande:

Tänk också på att allt deras elände som de har i sitt hemland är pga den svenska medelklassens lyxiga livsstil.

Nej det beror inte på svenskar att de har det så eländigt i sitt hemland.
    Nu går du för långt...
  • Anonym (less)
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 13:54:18 följande:
    Nej det beror inte på svenskar att de har det så eländigt i sitt hemland.
    Nu går du för långt...
    Klart det är, hade vi i dom rika länderna delat med oss av planetens resurser till dom fattiga länderna så hade de inte behövt komma hit och tigga.
    Vi lever i överflöd på deras bekostnad. Dom betalar alltså för att svenskar ska få leva i dyra fina alldeles förstöra bostadsrätter, äta dyr mat och dricka dyrt vin och köpa massor av onödiga saker.
  • Anonym (I)

Var och handlade med min familj häromdagen. Vid den affären har tiggarna suttit vääääldigt länge. Denna gång kommer det fram en man till oss. I handen har han ett papper där det står ' Vi ska bygga ett stödboende för funktionsnedsatta barn i området, skriv på namninsamlingen '

jaha..jag frågar vart ska det ligga? Han verkar inte förstå vad vi säger.

Min sambo börjar skriva på, tills han ser en kolumn däe det står ' donera'. Då säger sambon nejtack.

Mannen blir SÅ arg. Börjar skrika, fläkta med armarna och spottade efter oss. Inklusive våra barn.

Plötsligt kunde han Också förstå och prata engelska?

Han hade dessutom en UNHCR logga på sig. Vi ringde och gjorde en anmälan. Och ringde och kollade med UNHCR om detta var folk från dem och det var det ABSOLUT inte intygade dem.

Deras nya taktik?

• Anonym (m)
    Anonym (less) skrev 2015-04-03 13:59:07 följande:
    Klart det är, hade vi i dom rika länderna delat med oss av planetens resurser till dom fattiga länderna så hade de inte behövt komma hit och tigga.
    Vi lever i överflöd på deras bekostnad. Dom betalar alltså för att svenskar ska få leva i dyra fina alldeles förstöra bostadsrätter, äta dyr mat och dricka dyrt vin och köpa massor av onödiga saker.
    Skyll på deras eget land istället. Det är de som inte tar hand om sitt eget folk.
  • Studentpappa
    Anonym (I) skrev 2015-04-03 14:01:20 följande:

Var och handlade med min familj häromdagen. Vid den affären har tiggarna suttit vääääldigt länge. Denna gång kommer det fram en man till oss. I handen har han ett papper där det står ' Vi ska bygga ett stödboende för funktionsnedsatta barn i området, skriv på namninsamlingen '

jaha..jag frågar vart ska det ligga? Han verkar inte förstå vad vi säger.

Min sambo börjar skriva på, tills han ser en kolumn däe det står ' donera'. Då säger sambon nejtack.

Mannen blir SÅ arg. Börjar skrika, fläkta med armarna och spottade efter oss. Inklusive våra barn.

Plötsligt kunde han Också förstå och prata engelska?

Han hade dessutom en UNHCR logga på sig. Vi ringde och gjorde en anmälan. Och ringde och kollade med UNHCR om detta var folk från dem och det var det ABSOLUT inte intygade dem.

Deras nya taktik?

Dom har bytt lapp bara, tidigare har de låtsas vara döva. Det har pågått i många år.
  • Anonym (Trams)
    Anonym (less) skrev 2015-04-03 13:59:07 följande:

Trams. Rumänien är inte ett u-land.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....