Inlägg från: Anonym (Undulatuppfödare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undulatuppfödare)

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Tror inte att tiggarna lider så mycket. De känner inte till något annat sätt att leva och de har inte en susning om hur det är att jobba och ha en varm bostad. Sättet de lever på är "normalt" i deras ögon. Nog kan de hända att de fryser och är hungriga men det är normaltillstånd för dem. Inte tror jag att de skulle kunna börja jobba och leva som vi andra. Det är för lång väg att gå för dem. De är totalt passiviserade och skulle inte palla trycket i ett vanligt vardagsliv. De existerar men lever inte. På nåt sätt är de som såna som en gång i tiden var inspärrade på mentalsjukhus och blev hospitaliserade. Inte blev dessa människor glada när de blev utsläppta. Passiviteten hade slagit klorna för djup i dem och de karade inte att leva vanligt liv med nio-till-fem-jobb. Påstår inte att de vill ha det som de har det. Den diskussionen är lönlös för jag tror inte att de vill någonting annat än att få pengar i muggen. Drömmar om utbildning och jobb finns inte. De bor på vår planet och ändå inte. Och ciggen då? Hur har de pengar till det? Det vete fan, men jag tror inte att de hänger upp sig på det.

Anonym (Imse Vimse Spindel) skrev 2015-04-03 22:40:42 följande:
    Du vet nog inte heller vad du pratar om, måste jag säga. Rumäniens regering behandlar inte romerna illa. I varje fall inte romer överlag. De romer som bor som folk, pluggar som folk, arbetar och är integrerade behandlas som vem som helst. Däremot så finns där ett ganska stort antal romer i Rumänien som självmant ställer sig utanför samhället och vägrar acceptera dess lagar och regler. De romer som lever enligt sina egna regler, håller på med klanfejder, gifter bort sina 13/14-åriga döttrar till gubbar, låter inte ungarna gå i skolan, vill inte arbeta för rumänska arbetsgivare, svindlar, bedrar, etc. De har problem. Snacka med valfri rumän, ungrare eller rom som är en del av samhället i Rumänien så kan de upplysa dig.

Ja, det ska till en förändring. Men det är inte enkelt. Speciellt inte när folk i andra länder börjar tro på dumheterne att alla romer diskrimineras i Rumänien och därför måste de utomlands för att tigga ihop pengar.
    Tror dig. En ung romsk tiggartjej på 20 år som hade fått erbjudande om att sälja sex snackade i en tidning och berättade att hon hade gått i svensk skola i 4 år, men så tog föräldrarna ut henne ur skolan och återvände till Rumänien och nu är de tillbaka för att tigga och hon sitter utanför en galleria och tigger. Vad är det för föräldrar som gör så?!?! Hon gick ju i skolan och var på väg mot att få utbildning men föräldrarna föredrar att hon tigger. Man måste lyfta på alla stenar för att få fram sanningen annars blir det aldrig en lösning på detta.
    Taylor skrev 2015-04-05 10:38:42 följande:

Jag förstår inte vad din poäng är? Förklara gärna.

Jag vet många svenskar som har väldigt dåligt ställt men både röker och dricker kopiösa mängder. Deras barn får gå i halvdåliga kläder, skor som inte passar årstiden och är tvungna att växa upp väldigt fort för att deras föräldrar inte kan ta sitt ansvar.

Dessa människor bör kanske inte få försörjningsstöd förrän de kan bevisa att de inte längre röker och dricker, eller vad tycker du? Under tiden kan vi alla ge dem onda blickar på stan och kanske försöka ta en smygbild och dela med oss på sociala medier bara för att riktigt gotta oss i hur ansvarslösa de är. 

Ja, vi kör på det. Försörjningsstöd endast till icke-rökare och nykterister. 

Bra idé! Inget försörjningsstöd utan att man gjort allt i sin makt för att få bästa möjliga ordning på sin ekonomi, sluta röka till exempel. Jag är rökare och om jag skulle behöva försörjningsstöd skulle det kännas rätt ruttet att låta skattebetalarna betala för mina cigg.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....