Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
Tror inte att tiggarna lider så mycket. De känner inte till något annat sätt att leva och de har inte en susning om hur det är att jobba och ha en varm bostad. Sättet de lever på är "normalt" i deras ögon. Nog kan de hända att de fryser och är hungriga men det är normaltillstånd för dem. Inte tror jag att de skulle kunna börja jobba och leva som vi andra. Det är för lång väg att gå för dem. De är totalt passiviserade och skulle inte palla trycket i ett vanligt vardagsliv. De existerar men lever inte. På nåt sätt är de som såna som en gång i tiden var inspärrade på mentalsjukhus och blev hospitaliserade. Inte blev dessa människor glada när de blev utsläppta. Passiviteten hade slagit klorna för djup i dem och de karade inte att leva vanligt liv med nio-till-fem-jobb. Påstår inte att de vill ha det som de har det. Den diskussionen är lönlös för jag tror inte att de vill någonting annat än att få pengar i muggen. Drömmar om utbildning och jobb finns inte. De bor på vår planet och ändå inte. Och ciggen då? Hur har de pengar till det? Det vete fan, men jag tror inte att de hänger upp sig på det.