Inlägg från: Beverly Marsh |Visa alla inlägg
  • Beverly Marsh

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Människor som sparkar på dom som redan ligger är betydligt mindre värda i mina ögon än en tiggare som tar sig en cigarett.

Blir ditt liv på på något sätt SÄMRE för att det sitter tiggare utanför affärerna? Personligen tycker jag trippen till affären blir lite trevligare när man alltid får ett glatt hej och ett stort leende när man går förbi.

• Beverly Marsh
    Anonym (globetrötter) skrev 2015-04-03 18:37:28 följande:
    Ja, jag tycker mitt liv blir sämre för det är obehagligt och närgånget med människor som tigger tycker jag, vem vet vad de gör om man är ensam där? Jag älskar inte a-lagarna som hängde i gångtunneln till bussen innan heller, som skrålade, bajsade och pissade och visade könet för vem som (inte) ville se, så stäm mig då!

Förbjud tiggeriet genast och rigga upp något som kräver någon form av hjärnverksamhet som att sälja Faktum eller rosa bandet eller liknande. Det är ovärdigt en vuxen att tigga och det är förbannat irriterande med dessa människor som bara sitter där och glor när man själv springer benen av sig för att få ihop tillvaron.

Jag hjälper fattiga ute i världen men då väljer jag människor som gör något aktivt och konstruktivt för att förbättra sin egen situation.
    Känner inte igen mig alls i det du skriver. Men det är väl olika från stad till stad. Vi har aldrig haft tiggare här innnan dom dök upp förra året. Och dom är varken närgångna eller obehagliga. A-lagarna har aldrig varit ett problem heller då dom har en särskilt plats byggd av kommunen att hänga på. Dit väljer man helt enkelt att inte gå. Jag ger inget till tiggarna, men jag stör mig inte på att dom finns. Jag tycker mest synd om dom som inte ser någon annan utväg.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....