• Anonym (jawohl)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Så för någon månad sedan såg jag lite porrsidor här och där i hans historik i sin surfplatta... han påstår att han råkade klicka porreklam som påstås komma i samband med en spelsida han besöker mellan jämna mellanrum..
    Saken är den att den sidan han påstås besöka hade inte blivit sökt efter i samband med porrsidorna.
    Sedan nu gick han in i badrummet för ca en timme sedan och satte på kranen. Smög försiktigt utanpå och hörde liksom runkrörelser (han använder lotion eller barnolja när han runkar) samt att han hade täckt för nyckelhålet (som jag vet att han aldrig gör annars...).
    Hörde även ett tyst grymtande ljud. Då gick jag dit och sa att jag var kissig så hörde jag att hans röst och andning var tung. Då frågade jag om han runkade och han sa nej att han skiter...
    Men saken är den att när jag gick in i badrummet kort efter att han kom ut så luktade det inte skit och han påstod att hans skit inte luktar illa... 
    Jamen visst hur dum tror han att man är liksom?

Han bedyrar och säger att han inte har runkat överhuvudtaget men bevisen talar ju för att han har det. 

Varför har han så svårt att tala om det och förnekar att han har det?
    Om vi är i ett förhållande så borde han väl ändå kunna tala om det?
    Och om han nu har behov av att runka till porr så måste det ju innebära att jag inte räcker till, för det är ju en sak om han gör det om jag är sjuk eller av någon annan anledning inte kan ha sex med honom men när han gör det när båda är hemma ja då får man sina funderingar om allt verkligen är som det ska...

Ursäkta det blev långt, känner mig bara grovt oälskad just nu och kränkt för att han inte kan prata om det...

Jag vet att han inte sket därinne för det luktade inte skit och han var där säkerligen i tre kvart liksom...

• Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr
  • Anonym (sekll)
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:26:19 följande:
    Lite konstig jämförelse?

Jag vill inte heller vara i närheten av en partner när någon av oss utför naturbehov men detta beror ju på att naturbehoven luktar illa? Har ingenting med skam eller otrygghet att göra.

Sexuella behov är ju något helt annat och där anser jag att man mår bättre av att inte vara lika anal som vid naturbehov.

Tills någon ger mig en utförlig förklaring på det motsatta så vidhåller jag att bestämt privata tankar (som att skriva dagbok t.ex) eller privat sex (onani i det fördolda) är ett tecken på otrygghet och rädsla för att bli dömd av sin partner.

En sådan rädsla vill då inte jag uppleva i ett kärleksförhållande. I ett sunt och vuxet sådant så borde man ju faktiskt kunna tala fritt ur hjärtat om både sex och övriga ämnen utan att vara rädd för att partnern ev. dömer en.   
    Älskar din sista mening! Tanx,håller med dig :)
  • LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:26:19 följande:
    Lite konstig jämförelse?

Jag vill inte heller vara i närheten av en partner när någon av oss utför naturbehov men detta beror ju på att naturbehoven luktar illa? Har ingenting med skam eller otrygghet att göra.

Sexuella behov är ju något helt annat och där anser jag att man mår bättre av att inte vara lika anal som vid naturbehov.

Tills någon ger mig en utförlig förklaring på det motsatta så vidhåller jag att bestämt privata tankar (som att skriva dagbok t.ex) eller privat sex (onani i det fördolda) är ett tecken på otrygghet och rädsla för att bli dömd av sin partner.

En sådan rädsla vill då inte jag uppleva i ett kärleksförhållande. I ett sunt och vuxet sådant så borde man ju faktiskt kunna tala fritt ur hjärtat om både sex och övriga ämnen utan att vara rädd för att partnern ev. dömer en.   
    Jag tycker att du tänker lite snävt. Jag kan tala helt öppet om mina onanivanor med min karl. Men jag vill ändå inte ha honom med när jag gör det. Jag vet av erfarenhet att det inte blir bra för mig. Det har absolut inget med skam att göra.

Jag vill absolut inte ha ett kärleksförhållande där jag måste outa varenda liten millimeter av min sexualitet. Det handlar åter igen inte om skam utan om integritet och vad jag känner mig mest bekväm med. Jag vill inte ha en partner som anser sig ha rätt till varenda liten del av mig heller. Såna krav skulle göra mig fruktansvärd obekväm.

Alla har sin personliga integritet och det behöver verkligen inte handla om skam. Vissa delar av mig är för heliga för att dela med någon överhuvudtaget. Jag mår helt enkelt inte bra av att fläka ut hela mig i ett förhållande.
  • Anonym (tjejan)
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:09:39 följande:
    Nej men att vilja dölja sin sexualitet med motiveringen att det tillhör det privata är något jag skulle tolka som att man just har något att dölja, dvs, att man skäms.

Om min hypotetiska partner hade sagt till mig att "älskling, jag går in på toa och onanerar lite" så hade jag iofs respekterat detta men samtidigt skulle jag också undra lite smått över varför han vill göra det därinne där bara han kan se. 

Kan ju inte tolkas på något annat vis än att han skäms för det han gör och därmed inte vill att någon ser. Eller?
    Men vi är väl inte apor heller? Som bara sätter sig och runkar lite varsomhelst? Bara för att man tycker onani är privat behöver det väl inte innebära att man skäms?
  • Anonym (sekll)
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:35:53 följande:
    Jag tycker att du tänker lite snävt. Jag kan tala helt öppet om mina onanivanor med min karl. Men jag vill ändå inte ha honom med när jag gör det. Jag vet av erfarenhet att det inte blir bra för mig. Det har absolut inget med skam att göra.

Jag vill absolut inte ha ett kärleksförhållande där jag måste outa varenda liten millimeter av min sexualitet. Det handlar åter igen inte om skam utan om integritet och vad jag känner mig mest bekväm med. Jag vill inte ha en partner som anser sig ha rätt till varenda liten del av mig heller. Såna krav skulle göra mig fruktansvärd obekväm.

Alla har sin personliga integritet och det behöver verkligen inte handla om skam. Vissa delar av mig är för heliga för att dela med någon överhuvudtaget. Jag mår helt enkelt inte bra av att fläka ut hela mig i ett förhållande.
    Vem har sagt nåt om att fläka ut sig helt?
    Man delar väl med sig utav det man känner att man vill dela med sig utav?!?!
    Kommunikation är jätteviktigt,men man ska inte behöva väga sina ord på guldvåg
    Man måste kunna berätta om sina behov,både positiva och negativa sådana.
    Folk kan inte gissa sig till vad du behöver/vill ha ;)
  • Anonym (onan)

Vill jag ha sex tillsammans med någon annan har jag det. Vill jag ha sex i min ensamhet har jag det. Och jag skäms inte för någon av varianterna.

• LauraPalmer
    Anonym (sekll) skrev 2015-03-23 17:52:13 följande:
    Vem har sagt nåt om att fläka ut sig helt?
    Man delar väl med sig utav det man känner att man vill dela med sig utav?!?!
    Kommunikation är jätteviktigt,men man ska inte behöva väga sina ord på guldvåg
    Man måste kunna berätta om sina behov,både positiva och negativa sådana.
    Folk kan inte gissa sig till vad du behöver/vill ha ;)
    Det är ingen som behöver gissa sig till något. Vad har du fått det ifrån?
  • Auditanne
    LauraPalmer skrev 2015-03-23 17:35:53 följande:

Vet du, jag har inte heller några direkta behov av att fläka ut min kropp eller sexualitet inför en partner. Inte heller känner jag en längtan av att se min partner göra detsamma.

Det jag pratar om är att känna sig såpass trygga med varann att man vågar vara sig själv och göra det man känner för utan någon inneboende oro att ens partner kan se vad man gör och därmed döma en. 

Jag vet att jag tjatar om detta med att döma men det beror på att jag är en analyserande person och jag tror det finns en djupare förklaring bakom de flesta av våra tankar och handlingar. För att få svar på många av dessa frågor så måste man dock våga dyka längre ner i det undermedvetna.

Om jag undrar över varför min partner vill dölja vissa tankar eller handlingar inför mig och denne svarar med att "man behöver ha vissa saker för sig själv" då blir ju min naturliga undran och följdfråga "varför då? Varför behöver du ha dessa tankar/handlingar för dig själv?" Och där har du grogrunden till alla följande misstankar från mitt håll.

• Anonym (Tjolahopp)

Vad tusan är det för sexgalningar som figurerar här på FL. Inte fasen behöver man onanera om man lever i ett förhållande där man har mycket sex. Jag har nog aldrig gjort det. Bara när jag varit singel.

Skulle man utöver sexet man har också onanera så skulle ju könsorganet brinna upp till slut, i alla fall så blir det inte lika skönt om man håller på och onanerar ofta, orgasmerna blir mindre intensiva.

Förstår dig TS, skulle reagera precis som du. Dessutom, män som runkar, finns nog inget osexigare.

• LauraPalmer
    Auditanne skrev 2015-03-23 17:59:40 följande:
    Vet du, jag har inte heller några direkta behov av att fläka ut min kropp eller sexualitet inför en partner. Inte heller känner jag en längtan av att se min partner göra detsamma.

Det jag pratar om är att känna sig såpass trygga med varann att man vågar vara sig själv och göra det man känner för utan någon inneboende oro att ens partner kan se vad man gör och därmed döma en. 

Jag vet att jag tjatar om detta med att döma men det beror på att jag är en analyserande person och jag tror det finns en djupare förklaring bakom de flesta av våra tankar och handlingar. För att få svar på många av dessa frågor så måste man dock våga dyka längre ner i det undermedvetna.

Om jag undrar över varför min partner vill dölja vissa tankar eller handlingar inför mig och denne svarar med att "man behöver ha vissa saker för sig själv" då blir ju min naturliga undran och följdfråga "varför då? Varför behöver du ha dessa tankar/handlingar för dig själv?" Och där har du grogrunden till alla följande misstankar från mitt håll.

Då är du och jag väldigt olika.
  • Auditanne
    Anonym (tjejan) skrev 2015-03-23 17:38:42 följande:
    Men vi är väl inte apor heller? Som bara sätter sig och runkar lite varsomhelst? Bara för att man tycker onani är privat behöver det väl inte innebära att man skäms?
    Nej, jag har aldrig uppmanat någon att "apa sig" genom att runka i det offentliga.

Tycker bara det är lite märkvärdigt att ens egen sexualitet är något många vill hålla på med i det fördolda. Jag hade aldrig låst in mig på toa om jag ville onanera.

Skulle jag t.ex ligga i sängen med min sovande partner bredvid så hade jag onanerat där och då om lusten plötsligt kommit över mig.

Inte kan väl detta räknas som något ofint och "utfläkande"?
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr